Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Γαλλίας ήταν ένας πανηγυρικός αγώνας για το MotoGP καθώς σηματοδότησε το 1000ό grand prix στην ιστορία του κορυφαίου παγκόσμιου πρωταθλήματος σε δύο τροχούς. Μέσα σε αυτό το κλίμα τη νίκη πανηγύρισε ένας νεαρός Ιταλός, ο Μάρκο Μπετζέκι. Ο «Bez», όπως είναι το παρατσούκλι του, που οδηγεί για την VR46 Ducati του Βαλεντίνο Ρόσι, κέρδισε με μεγάλη διαφορά στον πέμπτο αγώνα της χρονιάς και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί για δεύτερη φορά φέτος. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο αναβάτες της Pramac Ducati, με τον Χόρχε Μαρτίν στη 2η θέση και τον τοπικό ήρωα Ζοάν Ζαρκό στην 3η θέση.

Οι αναβάτες πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση κάτω από ιδανικές συνθήκες, με τον ήλιο να λάμπει πάνω από το Λε Μαν και τη θερμοκρασία να είναι παρόμοια με εκείνη στο Σπριντ του Σαββάτου. Κυρίως όμως ένιωθαν 280.000 χιλιάδες μάτια να παρακολουθούν την προσπάθειά τους, το μεγαλύτερο πλήθος που συγκεντρώθηκε σε αγώνα MotoGP στην ιστορία.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Μαρκ Μάρκεθ πετάχτηκε μπροστά, με τον Τζακ Μίλερ να τον ακολουθεί στην πρώτη στροφή. Πίσω τους είχαν μια στρατιά από Ducati, με τους Μαρίνι, Μπανάια, Μαρτίν και Μπετζέκι κατά σειρά να τους καταδιώκουν. Πιο πίσω ο Μπίντερ στριμώχτηκε στην εκκίνηση και έπεσε πολύ πίσω ενώ ο Κουαρταραρό, που ξεκινούσε από τη 13η θέση, δεν έκανε την πρόοδο που θα ήθελε και ήταν 12ος.

Ο Τζακ Μίλερ ήταν εμφανώς ανυπόμονος να περάσει μπροστά από τον Μάρκεθ και οι δυο τους ξεκίνησαν μια μεγάλη μάχη στους πρώτους γύρους, με διαδοχικά προσπεράσματα, μέχρι τελικά ο Αυστραλός της ΚΤΜ καταφέρει να περάσει μπροστά, όχι όμως και να ξεφύγει από τον Ισπανό της Honda.

Τη μάχη των δύο πρώτων παρακολουθούσε από κοντά ο Πέκο Μπανάια, ο οποίος πέρασε τον Μαρίνι για να πάρει την 3η θέση. Ο Μάβερικ Βινιάλες με την Aprilia είχε επίσης πολύ καλό ρυθμό και πέρασε και τις δύο VR46 Ducati των Μπετζέκι και Μαρίνι για να ανέβει στην 4η θέση.

Ο Βινιάλες είχε πάρει φόρα και έφτασε πίσω από τον Μπανάια, αλλά στην προσπάθειά του να περάσει οι δύο αναβάτες είχαν επαφή και βρέθηκαν αμφότεροι στην αμμοπαγίδα. Ευτυχώς δεν τραυματίστηκαν αλλά διαφώνησαν έντονα για την υπαιτιότητα της σύγκρουσης, αν και αργότερα τα βρήκαν και έδωσαν τα χέρια.

Ήταν ένα πολύ γεμάτο γεγονότα σημείο του αγώνα καθώς λίγο μετά τη σύγκρουση Βινιάλες-Μπανάια, οι Μαρίνι και Άλεξ Μάρκεθ είχαν επίσης επαφή και βρέθηκαν και οι δύο εκτός αγώνα, επίσης χωρίς -ευτυχώς- να τραυματιστούν.

Τα γεγονότα αυτά έφεραν στην 3η θέση τον Μάρκο Μπετζέκι, ο οποίος πολύ γρήγορα έφτασε τον Μαρκ Μάρκεθ, φέροντας μαζί του τον Χόρχε Μαρτίν. Έτσι σχηματίστηκε ένα γκρουπ τεσσάρων αναβατών που διεκδικούσαν την πρωτοπορία. Ο Μπετζέκι ήταν πολύ γρήγορος σε εκείνο το σημείο και επιτέθηκε αμέσως στον Μαρκ Μάρκεθ, προσπερνώντας τον κάπως ανορθόδοξα. Ο νεαρός Ιταλός υποχρεώθηκε να δώσει πίσω τη θέση αλλά γρήγορα ξαναπέρασε και φτάνοντας πίσω από τον Μίλερ πέρασε και αυτόν για να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα.

Ο Μαρκ Μάρκεθ ήταν ο γνωστός μαχητικός εαυτός του και έδωσε μάχη με τον Μίλερ για να πάρει ξανά τη 2η θέση στον αγώνα. Ο Μίλερ όμως πλέον δεν είχε τρόπο να αμυνθεί στην επίθεση του Μαρτίν, ο οποίος επίσης τον πέρασε για να τον ρίξει στην 4η θέση.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακό αγώνα έκανε ο Αουγούστο Φερνάντες της GasGas, ο οποίος είχε ανέβει στην 6η θέση, ακολουθώντας από κοντά τον Ζοάν Ζαρκό. Ο Φερνάντες μάλιστα κατάφερε να περάσει τον Μίλερ ταυτόχρονα με τον Ζαρκό για να πάρει άλλη μία θέση και να ανέβει 5ος.

Ενώ συνέβαιναν όλα αυτά, ο Μάρκο Μπετζέκι είχε βάλει το κεφάλι κάτω και γράφοντας τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο έφτασε τη διαφορά στο επίπεδο των δύο δευτερολέπτων και συνέχιζε να την ανεβάζει. Ταυτόχρονα συνεχίζονταν και οι πτώσεις, καθώς οι Τζοάν Μιρ και Άλεξ Ρινς είδαν τον αγώνα τους να τελειώνει άδοξα στην αμμοπαγίδα.

Με τον Φάμπιο Κουαρταραρό να βρίσκεται αρκετά πίσω, στην 9η θέση, τη γαλλική σημαία σήκωνε ο Ζοάν Ζαρκό, ο οποίος πάνω στη σέλα της Ducati της Pramac προσπαθούσε με πάθος να πλησιάσει τον Μαρτίν και να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο. Ο Μαρτίν όμως δεν καθόταν με τα χέρια σταυρωμένα και ανεβάζοντας το ρυθμό του έφτασε πίσω από τον Μαρκ Μάρκεθ, εκμεταλλευόμενος και ένα μικρό λάθος του αναβάτη της Repsol Honda.

Οι δυο τους έδωσαν μια επική μάχη στους επόμενους γύρους, με τον Μαρτίν να επιτίθεται σε κάθε ευκαιρία και τον Μάρκεθ να οδηγεί στο απόλυτο όριο για να καταφέρει να κρατηθεί μπροστά. Η μάχη αυτή έδωσε την ευκαιρία στον Ζαρκό να πλησιάσει και αναθέρμανε τις ελπίδες του για μια θέση στο βάθρο.

Η εντυπωσιακά οριακή οδήγηση του Μαρκ Μάρκεθ δεν τον βοήθησε να φτάσει στον τερματισμό, αφού ο Ισπανός στην προσπάθειά του να αμυνθεί σε άλλη μία επίθεση του Μαρτίν πέρασε το όριο και σημείωσε πτώση, εγκαταλείποντας τον αγώνα. Λίγο νωρίτερα, άδοξα έληξε και ο αγώνας του Τζακ Μίλερ, ο οποίος έπεσε για δεύτερη φορά αυτό το Σαββατοκύριακο.

Όλο αυτό το δράμα δεν επηρέασε τον Μάρκο Μπετζέκι, ο οποίος έφτασε με εμφατικό τρόπο στη δεύτερη φετινή του νίκη. Ο Χόρχε Μαρτίν τερμάτισε στη 2η θέση και ο Ζοάν Ζαρκό έδωσε στους χιλιάδες Γάλλους κάτι για να πανηγυρίσουν, τερματίζοντας στην 3η θέση και ανεβαίνοντας στο βάθρο. Ακολούθησε ο εντυπωσιακός ρούκι Αουγκούστο Φερνάντες στην 4η θέση και πιο πίσω τερμάτισαν οι Αλέιξ Εσπαργκαρό, Μπραντ Μπίντερ, Φάμπιο Κουαρταραρό, Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο, Τακάκι Νακαγκάμι και Φράνκο Μορμπιντέλι.

2023 FRENCH MOTOGP, LE MANS – RACE RESULTS
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 41m 37.97s
2 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +4.256s
3 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +4.795s
4 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +6.281s
5 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +6.726s
6 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +13.638s
7 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +15.023s
8 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +15.826s
9 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +16.370s
10 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +17.828s
11 Danilo Petrucci ITA Ducati Lenovo (GP23) +29.735s
12 Lorenzo Savadori ITA RNF Aprilia (RS-GP22) +36.135s
13 Jonas Folger GER Tech3 GASGAS (RC16) +49.808s
Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) DNF
Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) DNF
Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) DNF
Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) DNF
Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) DNF
Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) DNF
Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) DNF
Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) DNF

MotoGP Standings Tables

2023 MotoGP Riders’ World Championship (after Le Mans, round 5 of 20)
Position Entrant Wins Points
1 Francesco Bagnaia
Ducati Lenovo Team (GP23)
4 94.00
2 Marco Bezzecchi
Mooney VR46 Racing Team (GP22)
2 93.00
3 Brad Binder
Red Bull KTM Factory Racing (RC16)
2 81.00
4 Jorge Martin
Prima Pramac Racing (GP23)
1 80.00
5 Johann Zarco
Prima Pramac Racing (GP23)
66.00
6 Luca Marini
Mooney VR46 Racing Team (GP22)
54.00
7 Maverick Vinales
Aprilia Racing (RS-GP23)
49.00
8 Jack Miller
Red Bull KTM Factory Racing (RC16)
49.00
9 Fabio Quartararo
Monster Energy Yamaha MotoGP (YZR-M1)
49.00
10 Alex Rins
LCR Honda CASTROL (RC213V)
1 47.00
11 Aleix Espargaro
Aprilia Racing (RS-GP23)
42.00
12 Alex Marquez
Gresini Racing MotoGP (GP22)
41.00
13 Franco Morbidelli
Monster Energy Yamaha MotoGP (YZR-M1)
40.00
14 Augusto Fernandez
GASGAS Factory Racing Tech3 (RC16)
30.00
15 Fabio di Giannantonio
Gresini Racing MotoGP (GP22)
25.00
16 Miguel Oliveira
CryptoDATA RNF MotoGP Team (RS-GP22)
21.00
17 Takaaki Nakagami
LCR Honda IDEMITSU (RC213V)
21.00
18 Dani Pedrosa
Red Bull KTM Factory Racing (RC16)
13.00
19 Marc Marquez
Repsol Honda Team (RC213V)
12.00
20 Joan Mir
Repsol Honda Team (RC213V)
5.00
21 Michele Pirro
Ducati Lenovo (GP23)
5.00
22 Danilo Petrucci
Ducati Lenovo Team (GP23)
5.00
23 Jonas Folger
GASGAS Factory Racing Tech3 (RC16)
4.00
24 Raul Fernandez
CryptoDATA RNF MotoGP Team (RS-GP22)
3.00
25 Stefan Bradl
Team HRC (RC213V)
2.00
26 Pol Espargaro
GASGAS Factory Racing Tech3 (RC16)
0.00
27 Enea Bastianini
Ducati Lenovo Team (GP23)
0.00
28 Iker Lecuona
Repsol Honda Team (RC213V)
0.00

Πηγή: Gazzetta