Επιλογή Σελίδας


Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Το πρώτο τριήμερο χειμερινών δοκιμών των ομάδων της Formula 1 ανήκει στην ιστορία και οι ομάδες ήδη έχουν επιστρέψει στις βάσεις τους, προκειμένου να προετοιμαστούν για τις επόμενες δοκιμές, σε λιγότερες από δύο εβδομάδες στο Μπαχρέιν

Στην πίστα της Βαρκελώνης είδαμε για πρώτη φορά τα νέα μονοθέσια, και φυσικά η προσοχή όλων ήταν στραμμένη στο να ανακαλύψουν ποιος είχε κάνει την καλύτερη δουλειά στο εργοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια.

Βεβαίως, για τις ίδιες τις ομάδες το μεγάλο «στοίχημα» ήταν να κατανοήσουν την πραγματική συσχέτιση μεταξύ των δεδομένων του υπολογιστή και των δεδομένων της πίστας.

Ποια είναι, όμως, τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από το τριήμερο των δοκιμών επί ισπανικού εδάφους;

Αρχικά αυτό που προκύπτει είναι πως οι ομάδες δεν έδωσαν απόλυτη βάση στην ταχύτητα και τις επιδόσεις. Μόνον οι δύο Mercedes των Hamilton και Russell και η Aston Martin του Vettel χρησιμοποίησαν την πιο μαλακή γόμα της γκάμας της Pirelli (C5) για να σημειώσουν τους καλύτερους συνολικούς χρόνους τους, ενώ οι υπόλοιποι ήταν ένα ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, δύο «σκαλοπάτια» πίσω.

Είναι επίσης δύσκολο να εκτιμήσουμε το μέγεθος των διαφορών, λαμβάνοντας υπόψη τη φυσιολογική διαφοροποίηση της επιφάνειας του οδοστρώματος λόγω της γόμας που στρωνόταν προϊόντος του χρόνου.

Οι κορυφαίες επιδόσεις κάθε πιλότου

Οδηγός Ομάδας Χρόνος Γόμα Ημέρα
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:19.138 C5 3
2. George Russell Mercedes 1:19.233 C5 3
3. Sergio Perez Red Bull 1:19.556 C4 3
4. Lando Norris McLaren 1:19.568 C4 1
5. Charles Leclerc Ferrari 1:19.689 C3 2
6. Max Verstappen Red Bull 1:19.756 C3 3
7. Sebastian Vettel Aston Martin 1:19.824 C5 3
8. Pierre Gasly AlphaTauri 1:19.918 C4 2
9. Carlos Sainz Ferrari 1:20.072 C3 3
10. Daniel Ricciardo McLaren 1:20.288 C4 2
11. Alex Albon Williams 1:20.318 C4 3
12. Nicholas Latifi Williams 1:20.699 C4 3
13. Fernando Alonso Alpine 1:21.242 C3 3
14. Nikita Mazepin Haas 1:21.512 C3 2
15. Yuki Tsunoda AlphaTauri 1:21.638 C3 1
16. Guanyu Zhou Alfa Romeo 1:21.885 C3 2
17. Lance Stroll Aston Martin 1:21.920 C3 2
18. Mick Schumacher Haas 1:21.949 C3 2
19. Esteban Ocon Alpine 1:22.164 C3 2
20. Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:22.288 C3 2
21. Robert Kubica Alfa Romeo 1:25.909 C3 1

Από πλευράς παρουσίας στην πίστα, οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές «στρατηγικές». Άλλες ομάδες έδωσαν από μια ολόκληρη ημέρα σε κάθε πιλότο, μοιράζοντας την τελευταία, άλλες επέλεξαν να μοιράσουν το τριήμερο σε πρωινή και απογευματινή «ζώνη», δίνοντας την ευκαιρία και στους δύο οδηγούς τους να οδηγήσουν και τις τρεις ημέρες. Και υπήρξε μια μία ομάδα, η Alfa Romeo, η οποία χρησιμοποίησε και τον τρίτο πιλότο της, τον Robert Kubica. Συνολικά αυτός που έκανε τους περισσότερους γύρους στο Μονμελό ήταν ο Carlos Sainz, με 236, ενώ τους λιγότερους τους έκανε ο Kubica, μόλις εννέα.

Οι περισσότεροι γύροι ανά πιλότο

Οδηγός Ομάδα 1η Ημέρα 2η Ημέρα 3η Ημέρα Σύνολο
1. Carlos Sainz Ferrari 73 71 92 236
2. Daniel Ricciardo McLaren 0 126 86 212
3. George Russell Mercedes 77 66 66 209
4. Alex Albon Williams 66 47 94 207
5. Max Verstappen Red Bull 147 0 59 206
6. Charles Leclerc Ferrari 80 78 44 202
7. Pierre Gasly AlphaTauri 0 147 40 187
8. Lewis Hamilton Mercedes 50 40 94 184
9. Sebastian Vettel Aston Martin 52 74 48 174
10. Lando Norris McLaren 103 0 52 155
11. Sergio Perez Red Bull 0 78 74 152
12. Fernando Alonso Alpine 129 0 12 141
13. Nicholas Latifi Williams 66 61 13 140
14. Esteban Ocon Alpine 0 125 0 125
15. Lance Stroll Aston Martin 67 55 0 122
16. Yuki Tsunoda AlphaTauri  

121

 

0 0 121
17. Guanyu Zhou Alfa Romeo 0 71 41 112
18. Mick Schuimacher Haas 23 66 0 89
19. Nikita Mazepin Haas 20 42 9 71
20. Valtteri Bottas Alfa Romeo 23 21 0 44
21. Robert Kubica Alfa Romeo 9 0 0 9

Στο μέτωπο της αξιοπιστίας, ξεχωρίζει η Ferrari, η μόνη που δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα κατά τη διάρκεια των τριών ημερών και ξεπέρασε τους 400 γύρους και τα 2000 χιλιόμετρα. Η Mercedes και η McLaren επίσης τα πήγαν καλά από αυτή την άποψη, ενώ σε αντίθεση με τη «σκουντερία», οι Alfa Romeo και Haas που χρησιμοποιούν κινητήρες Ferrari, δεν κατάφεραν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα, αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα. Η Alpine υπέφερε επίσης πολύ, ειδικά την τελευταία ημέρα με το πρόβλημα που είχε το πρωί και σταμάτησε πρόωρα τους Alonso και Ocon.

Συνολικοί γύροι ανά ομάδα

Ομάδα 1η Ημέρα 2η Ημέρα 3η Ημέρα Σύνολο γύρων Συνολικά χιλιόμετρα
1. Ferrari 153 149 136 438 2039,8
2. Mercedes 127 106 160 393 1830,2
3. McLaren 103 126 138 367 1709,1
4. Red Bull 147 78 133 358 1667,2
5. Williams 132 108 107 347 1616,0
6. AlphaTauri 121 147 40 308 1434,4
7. Aston Martin 119 129 48 296 1378,5
8. Alpine 129 125 12 266 1238.8
9. Alfa Romeo 32 92 41 165 768,4
10. Haas 43 108 9 160 745,1

Πηγή: Car & Driver