Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Το πρώτο τριήμερο χειμερινών δοκιμών των ομάδων της Formula 1 ανήκει στην ιστορία και οι ομάδες ήδη έχουν επιστρέψει στις βάσεις τους, προκειμένου να προετοιμαστούν για τις επόμενες δοκιμές, σε λιγότερες από δύο εβδομάδες στο Μπαχρέιν
Στην πίστα της Βαρκελώνης είδαμε για πρώτη φορά τα νέα μονοθέσια, και φυσικά η προσοχή όλων ήταν στραμμένη στο να ανακαλύψουν ποιος είχε κάνει την καλύτερη δουλειά στο εργοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια.
Βεβαίως, για τις ίδιες τις ομάδες το μεγάλο «στοίχημα» ήταν να κατανοήσουν την πραγματική συσχέτιση μεταξύ των δεδομένων του υπολογιστή και των δεδομένων της πίστας.
Ποια είναι, όμως, τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από το τριήμερο των δοκιμών επί ισπανικού εδάφους;
Αρχικά αυτό που προκύπτει είναι πως οι ομάδες δεν έδωσαν απόλυτη βάση στην ταχύτητα και τις επιδόσεις. Μόνον οι δύο Mercedes των Hamilton και Russell και η Aston Martin του Vettel χρησιμοποίησαν την πιο μαλακή γόμα της γκάμας της Pirelli (C5) για να σημειώσουν τους καλύτερους συνολικούς χρόνους τους, ενώ οι υπόλοιποι ήταν ένα ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, δύο «σκαλοπάτια» πίσω.
Είναι επίσης δύσκολο να εκτιμήσουμε το μέγεθος των διαφορών, λαμβάνοντας υπόψη τη φυσιολογική διαφοροποίηση της επιφάνειας του οδοστρώματος λόγω της γόμας που στρωνόταν προϊόντος του χρόνου.
Οι κορυφαίες επιδόσεις κάθε πιλότου
| Οδηγός | Ομάδας | Χρόνος | Γόμα | Ημέρα |
| 1. Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.138 | C5 | 3 |
| 2. George Russell | Mercedes | 1:19.233 | C5 | 3 |
| 3. Sergio Perez | Red Bull | 1:19.556 | C4 | 3 |
| 4. Lando Norris | McLaren | 1:19.568 | C4 | 1 |
| 5. Charles Leclerc | Ferrari | 1:19.689 | C3 | 2 |
| 6. Max Verstappen | Red Bull | 1:19.756 | C3 | 3 |
| 7. Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:19.824 | C5 | 3 |
| 8. Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:19.918 | C4 | 2 |
| 9. Carlos Sainz | Ferrari | 1:20.072 | C3 | 3 |
| 10. Daniel Ricciardo | McLaren | 1:20.288 | C4 | 2 |
| 11. Alex Albon | Williams | 1:20.318 | C4 | 3 |
| 12. Nicholas Latifi | Williams | 1:20.699 | C4 | 3 |
| 13. Fernando Alonso | Alpine | 1:21.242 | C3 | 3 |
| 14. Nikita Mazepin | Haas | 1:21.512 | C3 | 2 |
| 15. Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:21.638 | C3 | 1 |
| 16. Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 1:21.885 | C3 | 2 |
| 17. Lance Stroll | Aston Martin | 1:21.920 | C3 | 2 |
| 18. Mick Schumacher | Haas | 1:21.949 | C3 | 2 |
| 19. Esteban Ocon | Alpine | 1:22.164 | C3 | 2 |
| 20. Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1:22.288 | C3 | 2 |
| 21. Robert Kubica | Alfa Romeo | 1:25.909 | C3 | 1 |
Από πλευράς παρουσίας στην πίστα, οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές «στρατηγικές». Άλλες ομάδες έδωσαν από μια ολόκληρη ημέρα σε κάθε πιλότο, μοιράζοντας την τελευταία, άλλες επέλεξαν να μοιράσουν το τριήμερο σε πρωινή και απογευματινή «ζώνη», δίνοντας την ευκαιρία και στους δύο οδηγούς τους να οδηγήσουν και τις τρεις ημέρες. Και υπήρξε μια μία ομάδα, η Alfa Romeo, η οποία χρησιμοποίησε και τον τρίτο πιλότο της, τον Robert Kubica. Συνολικά αυτός που έκανε τους περισσότερους γύρους στο Μονμελό ήταν ο Carlos Sainz, με 236, ενώ τους λιγότερους τους έκανε ο Kubica, μόλις εννέα.
Οι περισσότεροι γύροι ανά πιλότο
| Οδηγός | Ομάδα | 1η Ημέρα | 2η Ημέρα | 3η Ημέρα | Σύνολο |
| 1. Carlos Sainz | Ferrari | 73 | 71 | 92 | 236 |
| 2. Daniel Ricciardo | McLaren | 0 | 126 | 86 | 212 |
| 3. George Russell | Mercedes | 77 | 66 | 66 | 209 |
| 4. Alex Albon | Williams | 66 | 47 | 94 | 207 |
| 5. Max Verstappen | Red Bull | 147 | 0 | 59 | 206 |
| 6. Charles Leclerc | Ferrari | 80 | 78 | 44 | 202 |
| 7. Pierre Gasly | AlphaTauri | 0 | 147 | 40 | 187 |
| 8. Lewis Hamilton | Mercedes | 50 | 40 | 94 | 184 |
| 9. Sebastian Vettel | Aston Martin | 52 | 74 | 48 | 174 |
| 10. Lando Norris | McLaren | 103 | 0 | 52 | 155 |
| 11. Sergio Perez | Red Bull | 0 | 78 | 74 | 152 |
| 12. Fernando Alonso | Alpine | 129 | 0 | 12 | 141 |
| 13. Nicholas Latifi | Williams | 66 | 61 | 13 | 140 |
| 14. Esteban Ocon | Alpine | 0 | 125 | 0 | 125 |
| 15. Lance Stroll | Aston Martin | 67 | 55 | 0 | 122 |
| 16. Yuki Tsunoda | AlphaTauri |
121
|
0 | 0 | 121 |
| 17. Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 0 | 71 | 41 | 112 |
| 18. Mick Schuimacher | Haas | 23 | 66 | 0 | 89 |
| 19. Nikita Mazepin | Haas | 20 | 42 | 9 | 71 |
| 20. Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 23 | 21 | 0 | 44 |
| 21. Robert Kubica | Alfa Romeo | 9 | 0 | 0 | 9 |
Στο μέτωπο της αξιοπιστίας, ξεχωρίζει η Ferrari, η μόνη που δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα κατά τη διάρκεια των τριών ημερών και ξεπέρασε τους 400 γύρους και τα 2000 χιλιόμετρα. Η Mercedes και η McLaren επίσης τα πήγαν καλά από αυτή την άποψη, ενώ σε αντίθεση με τη «σκουντερία», οι Alfa Romeo και Haas που χρησιμοποιούν κινητήρες Ferrari, δεν κατάφεραν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα, αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα. Η Alpine υπέφερε επίσης πολύ, ειδικά την τελευταία ημέρα με το πρόβλημα που είχε το πρωί και σταμάτησε πρόωρα τους Alonso και Ocon.
Συνολικοί γύροι ανά ομάδα
| Ομάδα | 1η Ημέρα | 2η Ημέρα | 3η Ημέρα | Σύνολο γύρων | Συνολικά χιλιόμετρα |
| 1. Ferrari | 153 | 149 | 136 | 438 | 2039,8 |
| 2. Mercedes | 127 | 106 | 160 | 393 | 1830,2 |
| 3. McLaren | 103 | 126 | 138 | 367 | 1709,1 |
| 4. Red Bull | 147 | 78 | 133 | 358 | 1667,2 |
| 5. Williams | 132 | 108 | 107 | 347 | 1616,0 |
| 6. AlphaTauri | 121 | 147 | 40 | 308 | 1434,4 |
| 7. Aston Martin | 119 | 129 | 48 | 296 | 1378,5 |
| 8. Alpine | 129 | 125 | 12 | 266 | 1238.8 |
| 9. Alfa Romeo | 32 | 92 | 41 | 165 | 768,4 |
| 10. Haas | 43 | 108 | 9 | 160 | 745,1 |
Πηγή: Car & Driver

















