Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Αυστρίας, ο 9ος φετινός αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 και εντός έδρας για τη Red Bull Racing, εξελίχθηκε ιδανικά για τους «Ταύρους», με τον Μαξ Φερστάπεν να κερδίζει με άνεση από την pole position και να φτάνει στις 42 νίκες στην καριέρα του. Ο Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari δεν είχε αντίδοτο στην κυριαρχία του Ολλανδού και τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Σέρχιο Πέρεζ έσωσε τα προσχήματα και συμπλήρωσε το βάθρο, έχοντας ξεκινήσει από τη 15η θέση.

Ο καιρός δεν έκανε τα «τερτίπια» του Σαββάτου και τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση σε στεγνή πίστα. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε τη μεσαία γόμα των ελαστικών της Pirelli, με εξαίρεση τους Αλόνσο, Μπότας και Μάγκνουσεν, ο οποίος μαζί με τον Ντε Βρις ξεκίνησε από το pilane, οι οποίοι προτίμησαν τη σκληρή γόμα.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο poleman Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε καλά και κράτησε τον Σαρλ Λεκλέρ πίσω του. Ο οδηγός της Ferrari ήταν πολύ επιθετικός και επιτέθηκε σε κάθε στροφή που ακολούθησε, προσπαθώντας να περάσει τον Ολλανδό, αλλά χωρίς επιτυχία.

Ο Κάρλος Σάινθ κράτησε την 3η θέση, μπροστά από τον Λούις Χάμιλτον, ο οποίος έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε τον Νόρις, ενώ κερδισμένος ήταν και ο Φερνάντο Αλόνσο, που ανέβηκε στην 6η θέση. Ο Λανς Στρολ έχασε δύο θέσεις, αφού εκτός από τον Αλόνσο τον πέρασε και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.

Η δράση όμως διακόπηκε προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, γιατί εμφανίστηκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα που έπεσαν σε αυτήν μετά την επαφή του Τσουνόντα με ένα άλλο μονοθέσιο στην εκκίνηση.

Η διακοπή κράτησε λίγο και δύο γύρους αργότερα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα pit και ο αγώνας ξεκίνησε ξανά. Αυτήν τη φορά όμως ο Μαξ Φερστάπεν δεν απειλήθηκε από τον Λεκλέρ και πολύ γρήγορα απομακρύνθηκε από τον αντίπαλό του, βγαίνοντας εκτός ακτίνας DRS.

Ο Λεκλέρ γρήγορα κατάλαβε ότι δεν είχε αντίδοτο για την ταχύτητα του Φερστάπεν και αναγκάστηκε να ασχοληθεί με τον ομόσταβλό του, καθώς ο Σάινθ είχε κολλήσει πίσω του και έδειχνε ταχύτερος σε εκείνο το σημείο του αγώνα. Ωστόσο, η Ferrari έδωσε εντολή στους οδηγούς της να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Ο Χούλκενμπεργκ δεν είχε στη Haas του τον αγωνιστικό ρυθμό να κρατήσει τη θέση του και γρήγορα την έχασε από τον Στρολ, ο οποίος ανέβηκε στην 7η και έριξε τον Γερμανό στην 8η θέση. Ο Σέρχιο Πέρεζ πιο πίσω επίσης κέρδισε μερικές θέσεις, ανεβαίνοντας μέχρι την 11η, την οποία πήρε ύστερα από σκληρή μάχη με τον Τζορτζ Ράσελ.

Ο Λάντο Νόρις ανέβασε το ρυθμό του και απειλούσε ανοιχτά τον Χάμιλτον που βρισκόταν μπροστά του. Ο οδηγός της McLaren βρισκόταν σταθερά μέσα στην ακτίνα του DRS αλλά δεν έδειχνε να μπορεί να απειλήσει τον συμπατριώτη του. Ο Χάμιλτον από την άλλη από πολύ νωρίς έλαβε προειδοποίηση από τους αγωνοδίκες για παραβίαση των ορίων της πίστας και κινδύνευε με ποινή.

Ο Χούλκενμπεργκ δεν είχε πλέον να ανησυχεί για την απώλεια θέσεων, αφού αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιο της Haas με καπνούς να βγαίνουν από το πίσω μέρος του, όπου βρίσκεται ο κινητήρας της Ferrari. Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και αυτό έδωσε το έναυσμα για να αρχίσουν οι οδηγοί να κάνουν την είσοδό τους στα pit για αλλαγή ελαστικών.

Σε αντίθεση με ό,τι έκαναν οι υπόλοιποι, οι Φερστάπεν και Πέρεζ δεν μπήκαν στα pit. Αυτό άφησε τον Ολλανδό επικεφαλής και ανέβασε τον Μεξικανό στην 3η θέση, πίσω από τον Λεκλέρ, ο οποίος άλλαξε τα ελαστικά του. Χαμένος από όλη αυτήν τη διαδικασία ήταν ο Σάινθ, ο οποίος βρέθηκε στην πίστα πίσω από τους Χάμιλτον και Νόρις.

Την ώρα που ανακοινώθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων στον Χάμιλτον, για τις παραβιάσεις των ορίων της πίστας, ο Σάινθ πέρασε τον Νόρις και ανέβηκε στην 5η θέση. Ο Ισπανός της Ferrari ήταν πολύ γρήγορος και λίγο αργότερα πέρασε και τον Χάμιλτον, ανεβαίνοντας στην 4η θέση. Στον επόμενο γύρο ο Σάινθ πέρασε και τον Πέρεζ, για να πάρει πίσω την 3η θέση.

Καθώς συμπληρωνόταν το πρώτο τρίτο του αγώνα, ο Φερστάπεν βρισκόταν στην πρωτοπορία για περίπου 15 δευτερόλεπτα αλλά ο Λεκλέρ τον πλησίαζε όλο και περισσότερο. Το σημαντικό στοιχείο ήταν ότι ο Μονεγάσκος είχε κάνει ένα pit stop και ο Ολλανδός όχι, κάτι που σήμαινε ότι όταν ο Φερστάπεν σταματούσε για αλλαγή ελαστικών, ο Λεκλέρ θα είχε την ευκαιρία να βρεθεί μπροστά του.

Πιο πίσω, οι Πέρεζ και Χάμιλτον έδιναν σκληρή μάχη για την 4η θέση, με τον Νόρις να παρακολουθεί από κοντά. Οι Αλόνσο, Γκασλί, Ράσελ και Άλμπον συμπλήρωναν τη 10άδα.

Ο Μαξ Φερστάπεν αποφάσισε να μπει για pit stop λίγους γύρους αργότερα και άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με σκληρά. Ωστόσο, όταν επέστρεψε στην πίστα είδε ότι τον είχαν περάσει όχι μόνο ο Λεκλέρ, κάτι που ήταν σχεδόν βέβαιο, αλλά και ο Σάινθ. Ο Ολλανδός όμως, με τη βοήθεια των φρέσκων ελαστικών και της ταχύτητας της Red Bull, κατάφερε γρήγορα να περάσει τη Ferrari του Ισπανού και να αρχίσει το κυνηγητό στον Λεκλέρ.

Αφού ξεμπέρδεψε με τον Σάινθ, ο Φερστάπεν έβαλε το κεφάλι κάτω και κάνοντας πολύ γρήγορους γύρους πλησίαζε τον Λεκλέρ με ταχύ ρυθμό. Ταυτόχρονα, ανακοινώθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων και για τον Σάινθ, για το γνωστό λόγο: παραβίαση ορίων πίστας.

Ο Λάντο Νόρις βρήκε την ευκαιρία και επιτέθηκε στον Χάμιλτον, για να πάρει την 4η θέση. Ένας άλλος οδηγός που κέρδιζε θέσεις σε εκείνο το σημείο του αγώνα ήταν ο Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος μετά το pit stop είχε πέσει εκτός 10άδας αλλά με διαδοχικές προσπεράσεις είχε ανέβει στην 8η θέση.

Λίγους γύρους αργότερα, ο Φερστάπεν έφτασε πίσω από τον Λεκλέρ. Ο οδηγός της Ferrari προσπάθησε να αμυνθεί όσο μπορούσε αλλά τελικά αναγκάστηκε να υποκύψει και είδε τη Red Bull να τον περνάει σχετικά εύκολα με τη βοήθεια του DRS. Μετά την προσπέραση, όπως ήταν αναμενόμενο, ο Φερστάπεν απλώς εξαφανίστηκε στον ορίζοντα.

Μπαίνοντας στο τελευταίο τρίτο του αγώνα, άρχισαν και οι τελευταίες αλλαγές ελαστικών. Σε αυτό το σημείο, οι οδηγοί που είχαν ποινή 5 δευτερολέπτων (Σάινθ, Χάμιλτον, Οκόν, Άλμπον, Γκασλί) την εξέτισαν μέσα στα pit και αυτό επηρέασε τη θέση τους όταν επέστρεψαν στην πίστα.

Ο Σάινθ βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον Νόρις αλλά τον πέρασε σχεδόν αμέσως και ανέβηκε στην 4η θέση (ο Πέρεζ δεν είχε σταματήσει ακόμα). Ο Χάμιλτον βρέθηκε πίσω από τον Αλόνσο στην 7η θέση, σε έναν όπως αποδεικνυόταν δύσκολο αγώνα για τον Βρετανό.

Για τη Red Bull πάντως τα πράγματα πήγαιναν καλά. Ο Φερστάπεν μπήκε και βγήκε πρώτος, χωρίς προβλήματα. Ο Πέρεζ επέστρεψε στην πίστα στην 5η θέση, πίσω από τη μάχη των Σάινθ και Νόρις, και κρατούσε ακόμα ζωντανές τις ελπίδες του για βάθρο, παρότι ξεκίνησε από τη 15η θέση.

Ο Σέρχιο Πέρεζ χρειάστηκε μόνο λίγους γύρους για να φτάσει και να περάσει τον Λάντο Νόρις και ακόμα λιγότερους για να φτάσει πίσω από τον Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός ωστόσο αποδείχτηκε δύσκολος αντίπαλος και δεν έκανε καθόλου εύκολη τη δουλειά του Μεξικανού. Οι δύο τους πάλεψαν τροχό με τροχό για αρκετούς γύρους, μέχρι να καταφέρει ο Πέρεζ να περάσει και να ανέβει στην 3η θέση για να διασώσει έτσι έναν αγώνα, τον οποίο «χαντάκωσε» ο ίδιος με τα λάθη του στις κατατακτήριες δοκιμές.

Όσο συνέβαιναν αυτά, ο Φερστάπεν είχε ανοίξει τη διαφορά από τον Λεκλέρ σε πάνω από 20 δευτερόλεπτα, βάζοντας τέλος στις συζητήσεις για την πιθανότητα να αμφισβητηθεί η κυριαρχία του σε αυτόν τον αγώνα.

Έτσι, στο τέλος ο Μαξ Φερτάπεν πήρε άλλη μία άνετη νίκη, που πανηγυρίστηκε δεόντως από τους ανθρώπους της Red Bull, αφού ήρθε μέσα στην έδρα τους, αλλά και από τους χιλιάδες Ολλανδούς που είχαν κατακλύσει τις εξέδρες. Ο Ολλανδός πήρε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, αφού δύο γύρους πριν από το τέλος είχε την άνεση να βάλει μαλακά ελαστικά για να το επιχειρήσει.

Ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε τη 2η θέση, που ήταν το μέγιστο που μπορούσε σε αυτόν τον αγώνα, και το βάθρο συμπλήρωσε ο Σέρχιο Πέρεζ, που έκανε «ολική επαναφορά» ξεκινώντας από την 15η θέση. Ακολούθησαν οι Κάρλος Σάινθ, Λάντο Νόρις Φερνάντο Αλόνσο, Λούις Χάμιλτον, Τζορτζ Ράσελ, Πιερ Γκασλί και Λανς Στρολ, ο οποίος έκανε τρία pit stop και πέρασε τον Άλμπον στους τελευταιους γύρους.

Επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος Formula 1 είναι το GP M. Βρετανίας στο Σίλβερστον το επόμενο Σαββατοκύριακο, 7-9 Ιουλίου.

Περισσότερα σε λίγο…

FORMULA 1 ROLEX GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2023 – RACE RESULT

Red Bull Ring, Spielberg

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 71 1:25:33.607
2 16 Charles Leclerc FERRARI 71 +5.155s
3 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 71 +17.188s
4 55 Carlos Sainz FERRARI 71 +21.377s
5 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 71 +26.327s
6 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 71 +30.317s
7 44 Lewis Hamilton MERCEDES 71 +39.196s
8 63 George Russell MERCEDES 71 +48.403s
9 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 71 +57.667s
10 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 71 +59.043s
11 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 71 +69.767s
12 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 70 +1 lap
13 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 70 +1 lap
14 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 70 +1 lap
15 21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 70 +1 lap
16 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 70 +1 lap
17 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 70 +1 lap
18 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 70 +1 lap
19 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 70 +1 lap
NC 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 12 DNF

2023 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA RBPT 229
2 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA RBPT 148
3 Fernando Alonso ESP ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 129
4 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 108
5 Carlos Sainz ESP FERRARI 86
6 Charles Leclerc MON FERRARI 72
7 George Russell GBR MERCEDES 70
8 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 43
9 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 31
10 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 22
11 Pierre Gasly FRA ALPINE RENAULT 17
12 Nico Hulkenberg GER HAAS FERRARI 9
13 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 7
14 Oscar Piastri AUS MCLAREN MERCEDES 5
15 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 5
16 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 4
17 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA RBPT 2
18 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 2
19 Logan Sargeant USA WILLIAMS MERCEDES 0
20 Nyck De Vries NED ALPHATAURI HONDA RBPT 0

2023 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 377
2 MERCEDES 178
3 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 172
4 FERRARI 158
5 ALPINE RENAULT 48
6 MCLAREN MERCEDES 27
7 HAAS FERRARI 11
8 ALFA ROMEO FERRARI 9
9 WILLIAMS MERCEDES 7
10 ALPHATAURI HONDA RBPT 2

Πηγή: Gazzetta