Επιλογή Σελίδας


Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Η Mercedes φαίνεται πως έπιασε στον… ύπνο τις άλλες εννέα ομάδες της Formula 1, τουλάχιστον εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν τη γερμανική ομάδα να παρουσιάζει μια επαναστατική εκδοχή του μονοθεσίου της στις δοκιμές του Μπαχρέιν.

Σύμφωνα με την ιταλική «Corriere della Sera», η Mercedes θα παρουσιάσει στο Μπαχρέιν ένα μονοθέσιο δίχως sidepods! Πρόκειται για μια καινοτόμο ιδέα, καθώς η απουσία sidepods θα μπορέσει να οδηγήσει σε μια ευφάνταστη αλλά αποτελεσματική διάταξη των ψυγείων, στο υψηλότερο σημείο του αμαξώματος, που πιστώνεται με επιδόσεις στον προσομοιωτή τουλάχιστον εντυπωσιακές, με κέρδη που μπορεί να είναι ακόμα και πάνω από ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο!

Η αναγκαιότητα ύπαρξης των sidepods στα σύγχρονα μονοθέσια είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους κινητήρες. Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται είναι πολύ μεγάλες και δίχως «ανάσες» από τις εισαγωγές αέρα στο πλαϊνό μέρος του μονοθεσίου, τα μοτέρ θα «έσπαγαν» σε λίγα δευτερόλεπτα.

Τα sidepods έχουν εξελιχθεί με την πάροδο των ετών ανάλογα με τις απαιτήσεις ψύξης και τα διαφορετικά σχέδια του αυτοκινήτου.

Τα παλαιότερα μονοθέσια της F1 είχαν τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά από τον οδηγό και επομένως ένα ψυγείο μπροστά για αποτελεσματική ψύξη. Αλλά καθώς οι κινητήρες άρχισαν να τοποθετούνται στο πίσω μέρος των μονοθεσίων (για λόγους ασφαλείας, καθώς ο κινητήρας μπροστά από τον οδηγό αποτελούσε επικίνδυνη κατάσταση κατά τη διάρκεια μιας πιθανής σύγκρουσης), οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να αναζητήσουν τρόπο ώστε να διατηρείται χαμηλά η θερμοκρασία του μοτέρ.

Βέβαια, από τη στιγμή που στο πλαϊνό μέρος του μονοθεσίου είναι διαθέσιμο μικρότερο ποσοστό καθαρού αέρα για την ψύξη του κινητήρα, τα ψυγεία έπρεπε να έχουν διπλάσιο μέγεθος.

Τα σημερινά sidepods σε ένα μονοθέσιο της Formula 1 λειτουργούν και ως χώρος για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και το intercooler, ενώ αποτελούν και στοιχείο της προστασίας του οδηγού από πιθανές πλαϊνές συγκρούσεις.

Πηγή: Car & Driver