Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Αυστρίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP στο Red Bull Ring ήταν ένας αγώνας στον οποίο ο Πέκο Μπανάια κυριάρχησε απόλυτα από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Ιταλός πρωταθλητής με την εργοστασιακή Lenovo Ducati, αφού κέρδισε χθες το Σπριντ, ξεκίνησε από την pole και δεν έχασε την πρωτοπορία ούτε για ένα δευτερόλεπτο, φτάνοντας στην 5η φετινή του νίκη και διευρύνοντας το προβάδισμά του στη βαθμολογία. Ο Μπραντ Μπίντερ της ΚΤΜ έκανε ό,τι μπορούσε στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας του αλλά δεν είχε αντίδοτο στην ταχύτητα του Μπανάια και τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Μάρκο Μπετζέκι της VR46 Ducati επέστρεψε στο βάθρο των νικητών με την 3η θέση που πήρε στον αγώνα.

Λαμπρός καλοκαιρινός ήλιος και υψηλές θερμοκρασίες υποδέχτηκαν τους αναβάτες στο grid του Red Bull Ring, όταν πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση. Όλοι επέλεξαν να ξεκινήσουν τον αγώνα με το μεσαίο πίσω ελαστικό της Michelin, εκτός από τον Μαρκ Μάρκεθ, που ξεκίνησε με το μαλακό.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Πέκο Μπανάια από την pole position πετάχτηκε μπροστά και κράτησε την πρωτοπορία, ακολουθούμενος από τις δύο ΚΤΜ των Μπραντ Μπίντερ και Τζακ Μίλερ. Ακολουθούσε μια στρατιά από μοτοσικλέτες της Ducati, με τους Αλεξ Μάρκεθ, Λούκα Μαρίνι, Μάρκο Μπετζέκι και Χόρχε Μαρτίν, ο οποίος όμως έπρεπε να εκτίσει ποινή Long Lap.

Ο Φάμπιο Κουαρταραρό βρέθηκε αρχικά στην 7η θέση αλλά σύντομα τον «κατάπιαν» οι δύο Aprilia των Βινιάλες, ο οποίος έκανε άλλη μία κακή εκκίνηση από τη 2η θέση, και Αλέιξ Εσπαργκαρό. Τον Κουαρταραρό μάλιστα πέρασαν και οι Ενέα Μπαστιανίνι και Ζοάν Ζαρκό.

Οι δύο πρωτοπόροι από τους πρώτους γύρους του αγώνα είχαν το δικό τους ρυθμό και απομακρύνθηκαν από τον Μίλερ, που αδυνατούσε να τους ακολουθήσει. Ο Μπανάια παρέμενε στην πρώτη θέση αλλά ο Μπίντερ ήταν πολύ επιθετικό και απειλούσε ανοιχτά τον πρωταθλητή με προσπέραση.

Πιο πίσω, ο Μίλερ δεν είχε σε καμία περίπτωση το ρυθμό του ομόσταβλού του και έχανε θέσεις, αφού τον πέρασαν διαδοχικά οι Α. Μάρκεθ, Μπετζέκι και Μαρίνι, ενώ τον πλησίαζε επικίνδυνα και ο Μάβερικ Βινιάλες. Η διεκδίκηση της 3η θέσης του βάθρου όμως ήταν ενδοοικογενειακή υπόθεση της Ducati, με τους Α. Μάρκεθ και Μπετζέκι να τη διεκδικούν και τον Μαρίνι να πρακολουθεί με ενδιαφέρον την εξέλιξή της.

Με τους αναβάτες να βρίσκουν το ρυθμό τους στον αγώνα και να αρχίζουν να σκέφτονται τη ζωή των ελαστικών τους, οι μάχες στην πίστα έγιναν σαφώς λιγότερες. Ο Μπανάια βρήκε την ευκαιρία και αργά αλλά σταθερά άνοιγε τη διαφορά από τον Μπίντερ, φτάνοντάς τη στο μισό δευτερόλεπτο. Σε αυτό βέβαια συμμετείχε και η υψηλή θερμοκρασία, με τον Νοτιοαφρικανό να μένει λίγο πίσω για να αποφύγει τον ζεστό αέρα που έφτανε στο εμπρός ελαστικό του.

Αυτός που περνούσε ένα διόλου ευχάριστο απόγευμα στο Σπίλμπεργκ ήταν ο Τζακ Μίλερ. Ο Αυστραλός της ΚΤΜ έχανε τη μία θέση μετά την άλλη και δεν πέρασε πολλή ώρα που βρέθηκε να παλεύει με τους Μπαστιανίνι, Ζαρκό και Κουαρταραρό για τη 10η θέση.

Ο Πέκο Μπανάια ήταν αδυσώπητος στην πρωτοπορία του αγώνα και γύρο με το γύρο μεγάλωνε όλο και περισσότερο τη διαφορά του από τον Μπραντ Μπίντερ. Ιδιαίτερα μπαίνοντας στο τελευταίο τρίτο του αγώνα ο Ιταλός πρωταθλητής έκανε μια σειρά γρήγορων γύρων που έφεραν τη διαφορά από το διώκτη του στα 3 δευτερόλεπτα και ουσιαστικά «κλείδωσαν» τη νίκη του.

Πιο πίσω, ο Μάρκο Μπετζέκι δεν είχε εγκαταλείψει το όνειρο της 3η θέσης και συνέχιζε να επιτίθεται στον Αλεξ Μάρκεθ. Ο Ιταλός προσπάθησε περισσότερες από μία φορά να προσπεράσει, αλλά ο Ισπανός αμυνόταν με επιτυχία και διατηρούσε τη θέση στο βάθρο.

Η μονομαχία αυτή κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον του αγώνα για αρκετούς γύρους, αφού η υπόθεση «νίκη» είχε κριθεί, αλλά η φανερά ανώτερη ταχύτητα του Μπετζέκι ήταν έκανε την προσπέραση απλώς θέμα χρόνου. Ο νεαρός Ιταλός τελικά τα κατάφερε λίγο αργότερα και αμέσως απομακρύνθηκε από τον Α. Μάρκεθ, ο οποίος τώρα έπρεπε να παλέψει με τον Λούκα Μαρίνι.

Στους γύρους που απέμεναν μέχρι το τέλος ο Πέκο Μπανάια δεν αντιμετώπισε προβλήματα και τερμάτισε με άνεση στην πρώτη θέση, για να πανηγυρίσει την 5η φετινή του νίκη. Ο Μπραντ Μπίντερ τερμάτισε στη μοναχική 2η θέση και ο Μάρκο Μπετζέκι ήταν με άνεση 3ος. Ο Λούκα Μαρίνι επικράτησε τελικά στη μάχη της 4ης θέσης και άφησε στην 5η τον Αλεξ Μάρκεθ. Ακολούθησαν οι Μάβερικ Βινιάλες, Χόρχε Μαρτίν, Φάμπιο Κουαρταραρό, Αλέιξ Εσπαργκαρό και Ενέα Μπαστιανίνι.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Καταλονίας στη Βαρκελώνη σε δύο εβδομάδες, το τριήμερο 1-3 Σεπτεμβρίου.

2023 AUSTRIAN MOTOGP, RED BULL RING – RACE RESULTS
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 42m 23.315s
2 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +5.191s
3 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +7.708s
4 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +10.343s
5 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +11.039s
6 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +11.724s
7 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +12.917s
8 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +19.509s
9 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +20.231s
10 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +20.729s
11 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +21.527s
12 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +23.027s
13 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +24.259s
14 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +25.365s
15 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +25.475s
16 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +28.073s
17 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +28.998s
18 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +32.316s
19 Lorenzo Savadori ITA Aprilia Factory (RS-GP23) +42.392s
20 Iker Lecuona SPA LCR Honda (RC213V) +46.239s
Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) DNF
Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) DNF
Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) DNF
.
AUSTRIAN MOTOGP: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS
POS RIDER NAT TEAM POINTS DIFF.
1 = Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 251
2 = Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 189 (-62)
3 = Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 183 (-68)
4 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 160 (-91)
5 = Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) 125 (-126)
6 ^1 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 120 (-131)
7 ˅1 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 117 (-134)
8 = Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) 96 (-155)
9 = Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) 92 (-159)
10 = Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 86 (-165)
11 = Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 73 (-178)
12 = Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) 65 (-186)
13 = Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* 51 (-200)
14 = Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) 47 (-204)
15 = Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) 40 (-211)
16 = Fabio di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) 37 (-214)
17 = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 34 (-217)
18 = Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) 24 (-227)
19 = Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 19 (-232)
20 = Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) 14 (-237)
21 = Dani Pedrosa SPA KTM Test Rider (RC16) 13 (-238)
22 = Lorenzo Savadori ITA Aprilia Factory (RS-GP23) 9 (-242)
23 = Jonas Folger GER Tech3 GASGAS (RC16) 9 (-242)
24 = Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) 8 (-243)
25 = Michele Pirro ITA Aruba.it Ducati (GP23) 5 (-246)
26 = Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 5 (-246)
27 = Danilo Petrucci ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-246)
28 = Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 5 (-246)

Πηγή: Gazzetta