Επιλογή Σελίδας


Του Κώστα Παστρίμα

Σε δικό της ρυθμό ήταν η Red Bull Racing στο Grand Prix Βελγίου, που αποτέλεσε τον δέκατο-τέταρτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Η αυστριακή ομάδα έκανε το επιβλητικό 1-2, με μεγάλο πρωταγωνιστή τον Μαξ Φερστάπεν που παρότι εκκίνησε από τη δέκατη-τέταρτη θέση του grid, κατάφερε όχι απλά να κερδίσει έδαφος αλλά να φέρει τον αγώνα από πολύ νωρίς στα μέτρα του.

Ο Σέρχιο Πέρεζ τον πλαισίωσε σε ένα απόγευμα κυριαρχίας των ταύρων στην καρδιά των Αρδεννών ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Κάρλος Σάινθ, παρά την pole position, σε μία ακόμα χαμηλή πτήση της Ferrari.

Το grid του Σπα ήταν αρκετά ασυνήθιστο. Οκτώ οδηγοί είχαν πάρει ποινές για αλλαγή υβριδικών μηχανών κι αυτό είχε φέρει τα πάνω κάτω.

Ο Σάινθ είχε για δεύτερη φορά στην καριέρα του την pole position, δίπλα του εκκινούσε ο Πέρεζ, πίσω τους δύο πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές ενώ ο Φερστάπεν, παρότι ήταν ταχύτερος όλων στις κατατακτήριες δοκιμές, εκκινούσε από την έβδομη σειρά του grid.

Παρότι η εκκίνηση ήταν «καθαρή», ακολούθησαν πολλά και διάφορα. Αρχικά ο Σάινθ κράτησε τα ηνία εκμεταλλευόμενος της μαλακή γόμα που επέλεξε η Ferrari ενώ αντίθετα, ο Πέρεζ έπεσε πέμπτος, πίσω από τον Αλόνσο και τις δύο Mercedes.

Στη στροφή πέντε, είχαμε επαφή ανάμεσα στους δύο πρώην πρωταθλητές και πρώην teammates. O Ισπανός ήταν στην εσωτερική, ο Βρετανός στην εξωτερική, οι τροχοί τους συναντήθηκαν κι αυτό «απογείωσε» τη Mercedes.

Παρότι ο Χάμιλτον συνέχισε, λίγο αργότερα έλαβε εντολή από την ομάδα του να σταματήσει στην άκρη του δρόμου. Αυτή ήταν η πρώτη φετινή εγκατάλειψή του 37χρονου.

Ποιο πίσω, ο Νίκολα Λατίφι έχασε τον έλεγχο της Williams και βλέποντας την ανεξέλεγκτη πορεία του, στην προσπάθεια να τον αποφύγει βγήκε εκτός πίστας και ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeo.

Η είσοδος του safety car ήταν αναπόφευκτη και παρέμεινε εκεί έως το τέλος του τέταρτου γύρου. Υπό το καθεστώς αυτό ο Λεκλέρ επισκέφτηκε το pit lane για να βάλει τη μέση γόμα και να απαλλαχθεί από μία ζελατίνα προσωπίδας κράνους συναδέλφου του, που είχε κολλήσει στον αεραγωγό των φρένων εμπρός δεξιά.

Εν τω μεταξύ, με όσα προηγήθηκαν, ο Πέρεζ κατάφερε να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις να παραταχθεί δεύτερος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όσο για τον Φερστάπεν, ήταν όγδοος, με τον Λεκλέρ να πέφτει δέκατος-έκτος.

Η επανεκκίνηση ήταν δίχως δράματα αλλά είχε σόου. Αυτό ερχόταν από τον Φερστάπεν που είχε καταιγιστικό ρυθμό και κέρδιζε συνεχώς θέσεις. Στον έκτο γύρο είχε ανέβει στην έκτη θέση, ενώ με το που ενεργοποιήθηκε το DRS κέρδισε άλλες δύο.

Στον όγδοο γύρο πέρασε και τη Ferrari του Τζορτζ Ράσελ ανεβαίνοντας τρίτος – πίσω μόνο από τον teammate του και τον πρωτοπόρο Σάινθ. Την ίδια ώρα, ο Λεκλέρ είχε κολλήσει σε ένα τρενάκι DRS και ήταν μόλις δέκατος-πέμπτος.

Βλέποντας πως η Ferrari έχει άλλο ρυθμό, κάλεσε τον Σάινθ για αλλαγή ελαστικών στον γύρο 12. Η Red Bull δεν «τσίμπησε» και άφησε τους οδηγούς της στην πίστα, με τον Φερστάπεν να περνάει πρώτος και να συνεχίζει για 4 ακόμα γύρους.

Παρότι όταν τελικά μπήκε για να βάλει τη μέση γόμα, έπεσε δεύτερος, 4 δευτερόλεπτα πιο πίσω, ο Ολλανδός δεν άργησε να αναλάβει ξανά το ρόλο του αφεντικού. Πλησίασε γρήγορα τον Ισπανό και τον πέρασε στον γύρο 18. Από εκεί και πέρα, είχε να φοβηθεί μόνο την αξιοπιστία.

Στον γύρο 21 πέρασε και ο Πέρεζ τον Σάινθ, έτσι η Red Bull βρέθηκε στο 1-2, την ώρα που ο τέταρτος Ράσελ, είχε αρκετά καλό ρυθμό και πλησίαζε με τη σειρά του τον Σάινθ.

Από εκείνο το σημείο και μετά, οι Red Bull έκαναν βόλτα στο δάσος των Αρδεννών. Δεν άλλαξε τίποτα στα δεύτερα pit stop και οι Φερστάπεν-Πέρεζ άνοιξαν διαφορές έναντι των επόμενων.

Το δεύτερο μισό του αγώνα ήταν διαδικαστική υπόθεση για την αυστριακή ομάδα και τελικά έκαναν το 1-2 με άνεση. Αποτέλεσμα που επέτρεψε στον παγκόσμιο πρωταθλητή να επεκτείνει το βαθμολογικό του προβάδισμα έναντι του έκτου στον τερματισμό Λεκλέρ και στην ομάδα του, να ανεβάσει τη διαφορά από τη Ferrari στους κατασκευαστές σε τριψήφιο αριθμό.

Αυτή ήταν η ένατη φετινή νίκη του Φερστάπεν, ένατη φετινή και συνολικά το 21ο 1-2 της Red Bull στην F1.

Την ίδια ώρα η Ferrari έκανε πειράματα με τις στρατηγικές και κατάφερε να εξασφαλίσει έστω το βάθρο με τον Σάινθ, έχοντας διαρκή απειλή από τη Mercedes του Ράσελ. Η γερμανική ομάδα είχε καλό ρυθμό στον αγώνα και δεν υστερούσε των κόκκινων.

Ο Λεκλέρ θα έπαιρνε έστω την πέμπτη θέση, όμως εκεί η Ferrari βρήκε ένα νέο τρόπο να χάσει έδαφος. Τον κάλεσε για ένα pit stop της τελευταίας στιγμής, ώστε με φρέσκο σετ ελαστικών να πάρει τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Αλόνσο, ταλαιπωρήθηκε και τελικά πήρε και ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pit lane. Έτσι ο Ισπανός τερμάτισε πέμπτος και ο Μονεγάσκος έκτος.

Ακολούθησαν ο Έστεμπαν Όκον που έδωσε πολύτιμους βαθμούς στην Alpine στη μάχη της τέταρτης θέσης, ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την Aston Martin στην τελευταία εμφάνισή του στο Σπα, ο Πιερ Γκασλί που επανέφερε την Scuderia AlphaTauri στους βαθμούς και ο Άλεξ Άλμπον της Williams.

Η συνέχεια έρχεται δίχως ανάσα, με το Grand Prix Ολλανδίας να διεξάγεται την προσεχή Κυριακή.

FORMULA 1 ROLEX BELGIAN GRAND PRIX 2022 – RACE RESULT

Circuit de Spa-Francorchamps, Spa-Francorchamps

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 44 1:25:52.894
2 11 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 44 +17.841s
3 55 Carlos Sainz FERRARI 44 +26.886s
4 63 George Russell MERCEDES 44 +29.140s
5 14 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 44 +73.256s
6 16 Charles Leclerc FERRARI 44 +74.936s
7 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 44 +75.640s
8 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 44 +78.107s
9 10 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 44 +92.181s
10 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 44 +101.900s
11 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 44 +103.078s
12 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 44 +104.739s
13 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 44 +105.217s
14 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 44 +106.252s
15 3 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 44 +107.163s
16 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 43 +1 lap
17 47 Mick Schumacher HAAS FERRARI 43 +1 lap
18 6 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 43 +1 lap
NC 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1 DNF
NC 44 Lewis Hamilton MERCEDES 0 DNF

2022 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING RBPT 284
2 Sergio Perez MEX RED BULL RACING RBPT 191
3 Charles Leclerc MON FERRARI 186
4 Carlos Sainz ESP FERRARI 171
5 George Russell GBR MERCEDES 170
6 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 146
7 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 76
8 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 64
9 Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 51
10 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 46
11 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 22
12 Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 20
13 Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 19
14 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI RBPT 18
15 Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 12
16 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI RBPT 11
17 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 5
18 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 4
19 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 4
20 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 0
21 Nico Hulkenberg GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 0

2022 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 RED BULL RACING RBPT 475
2 FERRARI 357
3 MERCEDES 316
4 ALPINE RENAULT 115
5 MCLAREN MERCEDES 95
6 ALFA ROMEO FERRARI 51
7 HAAS FERRARI 34
8 ALPHATAURI RBPT 29
9 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 24
10 WILLIAMS MERCEDES 4

Πηγή: Gazzetta