Της Βάσως Πρεβεζιάνου
Ο 28χρονος ποδοσφαιριστής υπέγραψε με τη Κάρντιφ στις 19 Ιανουαρίου 2019. Ήταν η πιο ακριβή μεταγραφή στην ιστορία των Ουαλών. Στις 21 Ιανουαρίου ταξίδεψε στη Νάντη για να αποχαιρετήσει τους συμπαίκτες του και να μαζέψει τα πράγματά του και κατόπιν να επιστρέψει στο Κάρντιφ για να παρουσιαστεί επίσημα. Αργά το απόγευμα της Δευτέρας 21 Ιανουαρίου επιβιβάστηκε σε ένα PA-46 Malibu, το οποίο δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του.
«Χάθηκε» στα νερά του Άλντερνεϊ, ενός μικρού νησιού στα νοτιοδυτικά της Μάγχης.
Αρχικά, η Κάρντιφ πρότεινε στον Αργεντινό επιθετικό να πάρει μια κανονική πτήση, αλλά ο μάνατζερ Γουίλιαμ ΜακΚέι αντέδρασε, υπενθυμίζοντας πως η ομάδα πλήρωσε 17 εκατομμύρια ευρώ για να τον αποκτήσει και δεν είναι δυνατόν να ταξιδεύει με άλλους. Έτσι, η ομάδα της Πρέμιερ Λιγκ συμφώνησε για την ιδιωτική πτήση. Στη δημοσιότητα, μάλιστα, βγήκαν και sms που αντάλλαξε ο Σάλα, λίγες ημέρες πριν από το ταξίδι με τον γιο του ατζέντη ΜακΚέι και δείχνουν πως πείστηκε ο Αργεντινός να επιβιβαστεί.
Tελευταία στιγμή, όμως, άλλαξε ο πιλότος του μοιραίου αεροπλάνου. Επρόκειτο για έναν μηχανολόγο, ο οποίος δεν είχε εμπειρία σε τέτοιου είδους πτήσεις. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο ΜακΚέι, ο ατζέντης που έκλεισε τη μεταγραφή του Σάλα είχε προσλάβει έναν έμπειρο πιλότο, τον Ντέιβιντ Χέντερσον, προκειμένου αυτός να οδηγήσει το αεροσκάφος στο Κάρντιφ. Ωστόσο, ο Χέντερσον προτίμησε να δώσει λεφτά στον 59χρονο Ίμποτσον για να πετάξει στη θέση του. Όπως αποκαλύφθηκε, ο Χέντερσον ένιωθε… σκουριασμένος με τα σύγχρονα όργανα του αεροσκάφους για αυτό πρότεινε στον Ίμποτσον να πιλοτάρει αυτός, παρά το γεγονός ότι δεν είχε την απαραίτητη άδεια.
Ο Ίμποτσον αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα και είπε στον Χέντερσον ότι είχε χάσει την πιστωτική κάρτα του. Έτσι ο Χέντερσον πλήρωσε για εκείνον το δωμάτιο του ξενοδοχείου στη Γαλλία, αλλά και τα έξοδα της πτήσης με τη δική του κάρτα. Όλα τα στοιχεία του Χέντερσον δόθηκαν στην αρμόδια εταιρεία στο αεροδρόμιο της Νάντης και έτσι εικαζόταν ότι ήταν αυτός που βρισκόταν στο πιλοτήριο του αεροσκάφους… Στην πραγματικότητα, ο άνθρωπος που μπήκε στο αεροσκάφος μαζί με τον Σάλα ήταν ο Ίμποτσον.
Τι συνέβη το μοιραίο βράδυ; Ήταν σε θέση το αεροσκάφος να πετάξει; Οι καιρικές συνθήκες στη Μάγχη επέτρεπαν τη συγκεκριμένη πτήση; Υπήρξε αμέλεια του πιλότου; Δεν είχε καμία σημασία τελικά…
Λίγες ημέρες μετά και με τις έρευνες στη θάλασσα να διεξάγονται υπό δύσκολες συνθήκες βρέθηκε το κουφάρι του αεροσκάφους και ανασύρθηκε μια σορός. Στις 8 Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε ότι το πτώμα ήταν του Σάλα.
«Το σώμα που μεταφέρθηκε στο λιμάνι του νησιού Πόρτλαντ την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019, εξετάστηκε επίσημα από τον ιατροδικαστή του Ντόρσετ και ανήκει στον επαγγελματία ποδοσφαιριστή Εμιλιάνο Σάλα. Οι οικογένειες των Σάλα και Ίμποτσον ενημερώθηκαν για τα νέα και συνεχίζουν να έχουν την υποστήριξη ειδικών». Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια και την αγάπη μας στην οικογένεια του Εμιλιάνο. Αυτός και ο Ντέιβιντ θα μείνουν πάντα στις σκέψεις μας», ήταν η ανακοίνωση της Κάρντιφ.
Στο τελευταίο μήνυμα που έστειλε, μέσα από το αεροπλάνο, ο ποδοσφαιριστής είπε στους στενούς του φίλους ότι φοβόταν καθώς «φαίνεται να διαλύεται». Στο ηχητικό μήνυμα στο Whatsapp ο Σάλα είπε στα ισπανικά: «Γειά σας παιδιά, τι κάνετε; Φίλε, είμαι πολύ κουρασμένος. Ήμουν στην Νάντη ξεκαθαρίζοντας τα πράγματα, κάνοντας το ένα και το άλλο. Τώρα, επιβιβάστηκα σε ένα αεροπλάνο που φαίνεται να διαλύεται. Πηγαίνω στο Κάρντιφ. Θα προπονηθώ με την νέα μου ομάδα αύριο».
Σε ένα ακόμη ηχητικό είπε: «Πως είστε; Αν δεν έχετε ξανά νέα από εμένα σε μιάμιση ώρα, δεν ξέρω μήπως χρειαστεί να στείλετε κάποιον να με βρει. Αρχίζω να φοβάμαι!». Ήταν ένα προφητικό μήνυμα για την τραγική συνέχεια.
Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο Σάλα είχε εκφράσει τη δυσφορία του για τη μεταγραφή. Δεν ήθελε να πάει στην Κάρντιφ, αλλά πιεζόταν από τη Ναντ. Και τελικά δέχθηκε…
«Διαπραγματεύονται για να κερδίσουν περισσότερα χρήματα. Θέλουν να με διώξουν. Αλήθεια είναι καλό συμβόλαιο, αλλά από αθλητικής άποψης δεν είναι καθόλου ενδιαφέρον για εμένα.
Χρησιμοποιούν όλα τα μέσα για να φύγω. Δεν φοβάμαι να φύγω από εδώ. Πάλεψα σε όλη την καριέρα μου. Το να φύγω και να πάω αλλού να παλέψω δεν μου προκαλεί φόβο, αλλά από την άλλη λέω ότι ο Μέισα θα πρέπει να βρει κάτι καλύτερο για εμένα μέχρι το τέλος της μεταγραφικής περιόδου.
Είμαι κουρασμένος με αυτό, δεν είναι κάτι που θέλω. Θα ήθελα να βρω κάτι ενδιαφέρον τόσο οικονομικά όσο και αγωνιστικά. Αλλά δεν είναι δυνατόν να γίνουν και τα δύο. Δεν θέλω να μιλήσω με τον Κιτά (σ.σ. πρόεδρος της Ναντ), θέλει να με πουλήσει στην Κάρντιφ και θα πάρει τα λεφτά που θέλει. Δεν με ρώτησε καν. Δεν τον ενδιαφέρει τίποτα άλλο από τα λεφτά.
Κανείς δεν νοιάζεται για εμένα, για όσα νιώθω, για αυτά που πρέπει να αντιμετωπίσω. Είναι σκληρό, πολύ σκληρό διότι αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει πολύς κόσμος που μπαίνει στη δική μου θέση» έλεγε σε ηχητικό μήνυμα που είχε στείλει στις 6 Ιανουαρίου 2019 σε συγγενή του.
Δεν ήθελε να πάει, αλλά έπρεπε. Κάποιοι έπρεπε να βγάλουν λεφτά χάρη σε αυτόν. Κανείς, όμως, δεν νοιάστηκε γι’ αυτόν. το ένιωθε, το έζησε, δεν το άντεχε, αλλά έπρεπε να το υποστεί. Και φοβόταν. Τόσο ανθρώπινα. Κι ας έβγαζε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Το τελευταίο συναίσθημα της ζωής του ήταν ο φόβος.
Ο Εμιλιάνο Σάλο γεννήθηκε στις 31 Οκτωβρίου 1990 στην Σάντα Φε της Αργεντινής. Άρχισε την καριέρα του από την Σολεδάδ, πριν παίξει για λίγο στην Κράτο και στη συνέχεια κάνει το ταξίδι στην Ευρώπη για να φορέσει τη φανέλα της Μπορντό. Αγωνίστηκε ως δανεικός στην Ορλεάν, στη Νιόρ και στην Καέν και το 2015 πήγε στη Ναντ. Θαύμαζε τον Γκαμπριέλ Μπατιστούτα και ονειρευόταν να του μοιάσει. Άφησε πίσω του τους γονείς του (ο πατέρας του πέθανε τρεις μήνες μετά τον θάνατο του γιου του), την αδερφή του και τη σκυλίτσα του, τη Νάλα…