Επιλογή Σελίδας

Της Μαρίλης Πινιατάρο

Ο Charles Leclerc ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στον αγώνα της «δεύτερης πατρίδας» του μετά από ένα στρατηγικό masterclass στη Monza, καταφέρνοντας να κρατήσει τη σκληρή γόμα ζωντανή για 38 ολόκληρους γύρους. Η McLaren δεν εκμεταλλεύτηκε το 1-2 που έφερε στις κατατακτήριες και τον εκπληκτικό ρυθμό που είχε στην πίστα, με τον Oscar Piastri να μένει δεύτερος και τον Lando Norris να καταλήγει στην τρίτη θέση.

Στο GP Ιταλίας, ο Norris κατάφερε να διορθώσει το σημείο που μοιάζει να τον πληγώνει και να του στερεί βαθμούς σε αρκετές περιπτώσεις μέσα στη σεζόν: τις εκκινήσεις. Ξεκίνησε τον αγώνα χωρίς να χάσει την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή, όμως σε μια εκπληκτική κίνηση στην τέταρτη στροφή, ο Piastri «έκλεψε» την πρωτιά από τον ομόσταβλό του, ανοίγοντας την πόρτα και για τον Leclerc να περάσει.

Από εκεί και πέρα, ο Βρετανός δεν τέθηκε ξανά ποτέ επικεφαλής του αγώνα, με τον Piastri να ηγείται των περισσότερων γύρων κι εκείνον να κάνει το undercut στον Leclerc στα πρώτα pits και να περνά δεύτερος.

Την ίδια στιγμή που η McLaren έβαλε αμφότερους τους οδηγούς της σε στρατηγική δύο pit stop, παρόλο που όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά για εκείνη, με τον Piastri να κινείται σε καλό ρυθμό στην πρώτη θέση και τον Norris να βρίσκεται δεύτερος, η Ferrari αποφάσισε να κάνει το αδύνατο δυνατό και να ακολουθήσει μια προσέγγιση αλά-Russell, όπως χαρακτηρίστηκε. Τόσο ο Leclerc, όσο κι ο Sainz, που τελικά τερμάτισε τέταρτος, έκαναν μόλις μία αλλαγή, περνώντας από τη μέση στη σκληρή γόμα, κι αυτός ήταν ο συνδυασμός αποφάσεων από τις δύο πλευρές (της McLaren και της Ferrari, αντίστοιχα), που χάρισε, σχεδόν κυριολεκτικά, τη νίκη στον Leclerc.

Όσο για τον Verstappen, ξεκίνησε τον αγώνα με τη σκληρή γόμα και πέρασε σε ένα φρέσκο σετ σκληρής στα πρώτα pits, «κλειδώνοντας» έτσι τις δύο αλλαγές ελαστικών, αφού είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθούν τουλάχιστον δύο διαφορετικές γόμες κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.

Ο Norris κι η McLaren λοιπόν έχασαν μια τεράστια ευκαιρία να πάρουν το πάνω χέρι σε αμφότερα τα πρωταθλήματα, οδηγών και κατασκευαστών, σε έναν αγώνα που ο Verstappen κι η Red Bull, αντίστοιχα, έδειξαν ότι δεν είχαν τη δυναμική που χρειαζόταν για να κυνηγήσουν κάτι περισσότερο. Ο Ολλανδός μπορεί να τερμάτισε έκτος, που, ρεαλιστικά ήταν η καλύτερη θέση που θα μπορούσε να φέρει δεδομένου του ρυθμού του όλο το αγωνιστικό τριήμερο, όμως η τρίτη θέση του Norris δεν του έδωσε τη διαφορά βαθμών που τόσο χρειάζεται για τη μάχη του με τον Verstappen στον τίτλο των οδηγών.

Από την άλλη, ο Leclerc έκανε ακριβώς αυτό που του ζητήθηκε, είπε «ευχαριστώ» στη McLaren για την απόφαση-δώρο που του έκαναν, να περάσουν σε δεύτερο pit stop και κατέκτησε τη νίκη στην έδρα της ομάδας του. Η σημαία στο εργοστάσιο της Ferrari στο Maranello θα υψωθεί ψηλά τη Δευτέρα, ενώ στο Woking, οι συζητήσεις που θα γίνουν στο debrief θα είναι σίγουρα έντονες.

Κοιτάζοντας αναλυτικότερα την τελική κατάταξη, ο Sainz τερμάτισε τέταρτος, πίσω από τους Leclerc, Piastri και Norris, ενώ πέμπτος ήρθε ο Lewis Hamilton. Ο Verstappen ολοκλήρωσε στην έκτη θέση κι έκανε το καλύτερο δυνατό για εκείνον και τη Red Bull, η οποία όμως βρίσκεται πλέον μόλις 8 βαθμούς μπροστά από τη McLaren στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Στην έβδομη θέση τερμάτισε ο George Russell, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Sergio Perez, Alex Albon και Kevin Magnussen, κατακτώντας την όγδοη, ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Magnussen συνέλεξε δύο βαθμούς ποινής στο GP Ιταλίας, φτάνοντας έτσι στους 12 συνολικά. Αυτό τον αποκλείει αυτόματα από το επόμενο Grand Prix, δηλαδή εκείνο στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, στις 13-15 Σεπτεμβρίου.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Θέση Οδηγός Χρόνος
1 Charles Leclerc 53 Γύροι
2 Oscar Piastri 2.664s
3 Lando Norris 6.153s
4 Carlos Sainz 15.621s
5 Lewis Hamilton 22.820s
6 Max Verstappen 37.932s
7 George Russell 39.715s
8 Sergio Perez 54.148s
9 Alex Albon 67.456s
10 Kevin Magnussen 68.302s
11 Fernando Alonso 68.495s
12 Franco Colapinto 81.308s
13 Daniel Ricciardo 93.452s
14 Esteban Ocon 1 Γύρος
15 Pierre Gasly 1 Γύρος
16 Valtteri Bottas 1 Γύρος
17 Nico Hulkenberg 1 Γύρος
18 Zhou Guanyu 1 Γύρος
19 Lance Stroll 1 Γύρος
Yuki Tsunoda DNF

Πηγή: Car & Driver