Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Τελικά αυτό το οποίο όλος ο κόσμος της Formula 1 περίμενε, έγινε πραγματικότητα. Έπειτα από 847 ημέρες, έχουμε νέα ομάδα η οποία είναι πρωτοπόρος στη βαθμολογία των κατασκευαστών. Η Red Bull έχασε την πρωτοκαθεδρία, κάτι που φαινόταν αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε, καθώς η McLaren εξακολουθεί να διανύει μία περίοδο εξαιρετικής αγωνιστικής κατάστασης.
Η βρετανική ομάδα, μολονότι κατά γενική ομολογία δεν έκανε τον καλύτερο της αγώνα συνολικά στο Αζερμπαϊτζάν, κατάφερε να περάσει πρώτη στη βαθμολογία, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο, την εξαιρετική εμφάνιση του Oscar Piastri. Ο πιλότος της βρετανικής ομάδας έφυγε νικητής από τον αγώνα στο Μπακού, πανηγυρίζοντας την δεύτερη φετινή νίκη του και όχι απλά συνέβαλε στο να περάσει η ομάδα του πρώτη στη βαθμολογία, αλλά χάρη στο συνδυασμό των αποτελεσμάτων μείωσε τη διαφορά του από την κορυφή της κατάταξης των οδηγών.
Σε καμία περίπτωση η εξέλιξη του αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν δεν αποτελεί έκπληξη. Η McLaren μπορεί να μην έδειχνε πολύ ανταγωνιστική στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, εντούτοις σταδιακά από το πρωί του Σαββάτου μέχρι και τον αγώνα της Κυριακής βελτίωνε διαρκώς την εικόνα της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι ο Lando Norris, μολονότι εκκίνησε από την έβδομη σειρά του grid τον αγώνα της Κυριακής, κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη εξάδα, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα κυριαρχίας προς πάσα κατεύθυνση. Εφόσον μπορέσει να αξιοποιήσει τις καταστάσεις που θα δημιουργηθούν στους εναπομείναντες αγώνες, σίγουρα ο Βρετανός θα βρεθεί πιο κοντά από ποτέ στον πρώτο τίτλο της καριέρας της Formula 1.
Από εκεί και έπειτα σίγουρα ο αγώνας στο Μπακού αφήνει έντονο προβληματισμό σε δύο ομάδες. Ο λόγος για τη Ferrari και τη Red Bull. Στην μεν Red Bull είδαν τη μεγάλη ευκαιρία που είχε ο Perez για να ανέβει στο βάθρο σε μια αγαπημένη του πίστα, να εξανεμίζεται όταν δύο γύρους πριν από το τέλος ο Μεξικανός είχε επαφή με τον Carlos Sainz, με συνέπεια αμφότεροι να καταλήξουν στον προστατευτικό τοίχο και να εγκαταλείψουν.
Ο Max Verstappen σε κανένα σημείο του αγώνα στο Μπακού δεν μπόρεσε να δείξει το ανταγωνιστικό του πρόσωπο και για ακόμα μία Κυριακή έμεινε μακριά από τον καλό εαυτό του. Το θετικό για τον Ολλανδό είναι ότι ακόμα και στις κακές ημέρες, ο Norris δεν μπορεί να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που του δίνονται και δεν μπορεί να ροκανίσει την διαφορά από την κορυφή της βαθμολογίας.
Σε ότι έχει να κάνει με τη Ferrari, έδειχνε ότι θα μπορούσε να έχει ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα της φετινής σεζόν, ακόμα και με διπλή παρουσία στο βάθρο των νικητών. Όμως η εγκατάλειψη του Sainz άφησε την ιταλική ομάδα μόνο με τον Leclerc στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Μεγάλος κερδισμένος του αγώνα φυσικά ήταν ο George Russell, όποιος κατάφερε να αξιοποιήσει την διπλή εγκατάλειψη των Perez και Sainz και να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου σε μια πίστα η οποία σε καμία περίπτωση δεν έδειχνε να ταιριάζει στην Mercedes.
Η συνέχεια του πρωταθλήματος αναμένεται συναρπαστική, με τη McLaren πλέον να έχει τον πρώτο λόγο σε ό,τι έχει να κάνει με την κατάκτηση του τίτλου των κατασκευαστών. Την ώρα που ο Norris ξεκάθαρα θα πρέπει να δουλέψει ακόμα πιο σκληρά εάν θέλει να καλύψει τη διαφορά από τον Verstappen και στο τέλος να είναι αυτός ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024.
Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά στον Colapinto, πρώτο Αργεντίνο ο οποίος βαθμολογείται σε αγώνα της Formula 1 εδώ και 40 χρόνια. Το μέλλον του ανήκει, όπως και στον Oliver Bearman, ο οποίος έδειξε αντικαθιστώντας τον Kevin Magnussen, ότι είναι πανέτοιμος για τη μεγάλη πρόκληση του 2025.
Πηγή: Car & Driver