Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Μπίζα

Οι αγώνες sprint, που καθορίζουν το grid του αγώνα της Κυριακής, έγιναν κομμάτι της Formula 1 το 2021, αρχικά σε δοκιμαστικό στάδιο, αλλάζοντας το format του αγωνιστικού τριημέρου σε τρία Grand (Μ. Βρετανίας, Ιταλίας και Βραζιλίας).

Οι αντιδράσεις του κοινού ήταν ανάμεικτες, παρά την θριαμβολογία της πλευράς της Liberty Media που μιλούσε για αλλαγή που χαίρει της συνολικής αποδοχής των θεατών.

Το μόνο σίγουρο είναι πως τα sprint ήρθαν για να μείνουν, καθώς το σπορ έχει κερδίσει από αυτά επιπλέον τηλεθέαση, και παραπάνω αγωνιστικό περιεχόμενο για τους εκατοντάδες χιλιάδες που πληρώνουν εισιτήριο για να βρεθούν στην πίστα, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις πωλήσεις.

Η πρεμιέρα για τα sprints races θα γίνει το προσεχές Σάββατο, στο πλαίσιο του Grand Prix Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα, ενώ θα αποτελέσει μέρος και των GP Αυστρίας και Σάο Πάολο.

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, η απόσταση του sprint είναι 100 χιλιόμετρα (περί το 1/3 του Κυριακάτικου αγώνα), αλλά εδώ σταματούν τα κοινά με την πρώιμη εκδοχή αυτού του format.

Σε αντίθεση με το 2021, όπου βαθμολογούνταν μόνο οι πρώτοι τρεις οδηγοί, φέτος βαθμούς θα μοιράζονται οι 8 πρώτοι, με τον πρώτο να λαμβάνει 8 βαθμούς, και τον 8ο να παίρνει έναν.

Η σειρά εκκίνησης για το sprint θα καθορίζεται και πάλι από ένα κανονικό session κατατακτήριων το απόγευμα της Παρασκευής, με το αποτέλεσμα του sprint να μας δίνει το grid για την Κυριακή, αν κι ως pole sitter στα στατιστικά θα θεωρείται ο πρώτος των κατατακτήριων της Παρασκευής.

Αυτή είναι μία σημαντική αλλαγή σε σχέση με την περυσινή χρονιά, καθώς poleman θεωρείτο ο πρώτος του αγώνα του Σαββάτου, κάτι που είχε βρει αρκετούς πολέμιους.

Τέλος, εξακολουθεί να ισχύει η ύπαρξη δύο διαδικασιών ελεύθερων δοκιμών (μία το πρωί της Παρασκευής και μία το πρωί του Σαββάτου), με το καθεστώς parc ferme να ισχύει με το ξεκίνημα του Q1 την Παρασκευή.

Πηγή: Car & Driver