Του Κώστα Παστρίμα
Ο αγώνας Σπριντ του GP ΗΠΑ για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 είχε για νικητή τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing, ο οποίος παρότι έχει κατακτήσει το φετινό τίτλο δεν φαίνεται διατεθειμένος να κόψει ρυθμό. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Λούις Χάμιλτον με την αναβαθμισμένη Mercedes και ο Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari πήρε την 3η θέση.
Ο καιρός παρέμεινε καλός στο Όστιν, και τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid με τη θερμοκρασία να είναι λίγο χαμηλότερη από ότι την Παρασκευή. Όπως φάνηκε και χθες αλλά ακόμα περισσότερο νωρίτερα στο Sprint Shootout, οι διαφορές ήταν πολύ μικρές και δεν υπήρχε ξεκάθαρο φαβορί για το Σπριντ των 19 γύρων. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί επέλεξαν τη μεσαία γόμα ελαστικών, με μοναδική εξαίρεση τον Κάρλος Σάινθ, ο οποίος επέλεξε τη μαλακή.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι Φερστάπεν και Λεκλέρ βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στο τέλος της ευθείας, με τον Ολλανδό να «κλείνει την πόρτα» στον Μονεγάσκο και να κρατάει την πρώτη θέση. Ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε τη μάχη και αμέσως επιτέθηκε στον Λεκλέρ, για να του πάρει τη δεύτερη θέση.
Πιο πίσω, ο Σάινθ με τα μαλακά ελαστικά κέρδισε μόνο μία θέση στην εκκίνηση αλλά στον πρώτο γύρο πέρασε τον Νόρις και ανέβηκε 4ος, με τον Πιάστρι στην 5η θέση να δίνει πολύ σκληρή μάχη με τον Πέρεζ. Ο Μεξικανός έπειτα από αρκετές προσπάθειες πέρασε τελικά τον Αυστραλό, κάτι που εκμεταλλεύτηκε και ο Ράσελ, ο οποίος επίσης πέρασε τον Πιάστρι για να ανέβει στην 7η θέση.
Ο Χάμιλτον δεν ήταν διατεθειμένος να αφήσει τον Φερστάπεν να κάνει αυτό που κάνει συνήθως, δηλαδή να φτιάξει διαφορά από την αρχή και να εξαφανιστεί. Ο Βρετανός φρόντισε να μένει διαρκώς μέσα στη ζώνη του DRS και ασκούσε έντονη πίεση στον Ολλανδό πρωταθλητή.
Ο Λεκλέρ δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό των δύο πρώτων και είχε μείνει πολύ πίσω. Πίσω του όμως μαινόταν μία μάχη. Ο Νόρις είχε φτάσει πίσω από τον Σάινθ και τον ανάγκαζε να οδηγεί κοιτώντας τους καθρέφτες του. Αρκετά πιο πίσω ο Πιάστρι έχανε διαρκώς θέσεις, καθώς τον πέρασαν οι Γκασλί και Άλμπον και τον έριξαν εκτός βαθμών.
Η πίεση του Χάμιλτον στον Φερστάπεν δεν ήταν αρκετή για να τον οδηγήσει σε λάθος και ο Ολλανδός άρχισε με το γνωστό, αδυσώπητο ρυθμό του να αποσπάται από τον Βρετανό και να φτιάχνε μια διαφορά ασφαλείας, της τάξης των 3 δευτερολέπτων.
Ο Σάινθ άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με την πρόσφυση των μαλακών ελαστικών όσο περνούσαν οι γύροι και ο Νόρις κατάφερε να τον περάσει για την 4η θέση. Τα προβλήματα του Ισπανού της Ferrari δεν τελείωσαν εκεί, αφού πλέον είχε ακριβώς πίσω του τον Πέρεζ και έπρεπε να συνεχίσει να παίζει άμυνα. Το αναπόφευκτο όμως ήρθε λίγο αργότερα και ο Μεξικανός πέρασε στην 5η θέση, αφήνοντας τον Σάινθ στην 6η και στο στόχαστρο πλέον το Ράσελ.
Μέχρι το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν δεν είχε τίποτα να τον ανησυχήσει και έφτασε με άνεση στη νίκη, που είναι η 3η του φέτος σε Αγώνα Σπριντ Οι Χάμιλτον και Λεκλέρ τερμάτισαν στην 2η και 3η θέση αντίστοιχα, κάνοντας μοναχικό αγώνα στο μεγαλύτερο μέρος του, όπως και οι Νόρις στην 4η θέση και Πέρεζ στην 5η, από τη στιγμή που πέρασαν τον Σάινθ. Ο Σάινθ αντίθετα έδινε μάχες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και τελικά κατάφερε να τερματίσει στη θέση που ξεκίνησε, την 6η, μπροστά από τον Ράσελ, ο οποίος όμως είχε ποινή 5 δευτερολέπτων και έπεσε 8ος, πίσω από τον Γκασλί.
Το Grand Prix της Κυριακής θα ξεκινήσει στις 22:00 ώρα Ελλάδας.
| 2023 F1 UNITED STATES GRAND PRIX – SPRINT RACE RESULTS | ||||
| POS | DRIVER | NAT. | TEAM | TIME |
| 1 | Max Verstappen | NED | Oracle Red Bull Racing | 19 Laps |
| 2 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 9.465s |
| 3 | Charles Leclerc | MON | Scuderia Ferrari | + 17.987s |
| 4 | Lando Norris | GBR | McLaren F1 Team | + 18.863s |
| 5 | Sergio Perez | MEX | Oracle Red Bull Racing | + 22.928s |
| 6 | Carlos Sainz | ESP | Scuderia Ferrari | + 28.307s |
| 7 | Pierre Gasly | FRA | BWT Alpine F1 Team | + 32.403s |
| 8 | George Russell | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 34.205s |
| 9 | Alex Albon | THA | Williams Racing | + 34.567s |
| 10 | Oscar Piastri | AUS | McLaren F1 Team | + 42.403s |
| 11 | Esteban Ocon | FRA | BWT Alpine F1 Team | + 44.986s |
| 12 | Daniel Ricciardo | AUS | Scuderia AlphaTauri | + 44.509s |
| 13 | Fernando Alonso | ESP | Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team | + 49.086s |
| 14 | Yuki Tsunoda | JPN | Scuderia AlphaTauri | + 49.733s |
| 15 | Nico Hulkenberg | GER | MoneyGram Haas F1 Team | + 56.650s |
| 16 | Valtteri Bottas | FIN | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 64.401s |
| 17 | Zhou Guanyu | CHN | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 67.972s |
| 18 | Kevin Magnussen | DEN | MoneyGram Haas F1 Team | + 71.222s |
| 19 | Logan Sargeant | USA | Williams Racing | + 71.449s |
| DNF | Lance Stroll | CAN | Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team | |
2023 Driver Standings
| POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
|---|---|---|---|---|
| 1 | NED | RED BULL RACING HONDA RBPT | 441 | |
| 2 | MEX | RED BULL RACING HONDA RBPT | 228 | |
| 3 | GBR | MERCEDES | 201 | |
| 4 | ESP | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 183 | |
| 5 | ESP | FERRARI | 156 | |
| 6 | MON | FERRARI | 151 | |
| 7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 141 | |
| 8 | GBR | MERCEDES | 133 | |
| 9 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 83 | |
| 10 | FRA | ALPINE RENAULT | 48 | |
| 11 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 47 | |
| 12 | FRA | ALPINE RENAULT | 44 | |
| 13 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 23 | |
| 14 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 10 | |
| 15 | GER | HAAS FERRARI | 9 | |
| 16 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 6 | |
| 17 | JPN | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 | |
| 18 | DEN | HAAS FERRARI | 3 | |
| 19 | NZL | ALPHATAURI HONDA RBPT | 2 | |
| 20 | USA | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
| 21 | NED | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
| 22 | AUS | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
2023 Constructor Standings
| POS | TEAM | PTS |
|---|---|---|
| 1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 669 |
| 2 | MERCEDES | 334 |
| 3 | FERRARI | 307 |
| 4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 230 |
| 5 | MCLAREN MERCEDES | 224 |
| 6 | ALPINE RENAULT | 92 |
| 7 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
| 8 | ALFA ROMEO FERRARI | 16 |
| 9 | HAAS FERRARI | 12 |
| 10 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 5 |
Πηγή: Gazzetta
















