Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

Με την απαγόρευση των εκτεταμένων ιδιωτικών δοκιμών τα τελευταία 15 χρόνια, οι ομάδες της Formula 1 έχουν βασιστεί σημαντικά στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (computer fluid dynamics) για να δοκιμάζουν τα σχέδιά τους πριν τα εγκαταστήσουν και τα τρέξουν στους αγώνες.

Από το 2021, κάθε ομάδα χάνει ή κερδίζει χρόνο με αυτά τα δύο πολύτιμα εργαλεία, ανάλογα την θέση που έχει στα μισά της χρονιάς (δηλαδή ως την 1η Ιουλίου κάθε ημερολογιακού έτους) και στο τέλος της (31 Δεκεμβρίου).

Με αυτό το σύστημα, οι πιο δυνατές ομάδες χάνουν ένα σημαντικό μέρος του χρόνου που θα έχουν στη διάθεσή τους με αυτά τα εργαλεία, ενώ οι ασθενέστερες κερδίζουν χρόνο, ώστε να έχουν την ευκαιρία να βελτιωθούν.

Κι αυτό το σύστημα ευθύνεται εν πολλοίς για την άνοδο της Aston Martin στην κατάταξη, που από 7η ομάδα με το τέλος του 2022 έχει βρεθεί αυτή τη στιγμή 3η, ενώ για λίγο ήταν και 2η πριν την ανάκαμψη της Mercedes.

«Δε χρειάζεται να αλλάξουμε ριζικά το πώς δουλεύουμε» τόνισε ο Tom McCullough, επικεφαλής απόδοσης της ομάδας. «Αλλά από όταν είδαμε πως ανεβαίνουμε στην κατάταξη, αποφασίσαμε να δούμε πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε την προσέγγισή μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να μάθουμε περισσότερα με το CFD, οπότε μπορείς να εστιάσεις ίσως εκεί που θες περισσότερο. Είναι ένα καλό πρόβλημα το να είσαι ψηλά στο πρωτάθλημα».

Στον αντίποδα, χρόνο κερδίζει η Ferrari που έχασε δύο θέσεις σε σχέση με το τέλος του 2022, ενώ ελαφρώς ζημιωμένη βγαίνει κι η Mercedes και η Williams, καθώς κέρδισαν από μία θέση.

Αναλυτικά η νέα κατάσταση όπως θα ισχύσει από 1/7/2023:

Θέση  Ομάδα Αλλαγή σε σχέση με 1/1/23 Ποσοστό Δοκιμές σήραγγας Δοκιμές CFD
Red Bull Καμία 70% 224 1.400
Mercedes 1 75% 240 1.500
Aston Martin 4 80% 256 1.600
Ferrari -2 85% 272 1.700
Alpine -1 90% 288 1.800
McLaren -1 95% 304 1.900
Alfa Romeo -1 100% 320 2.000
Haas Καμία 105% 336 2.100
Williams 1 110% 352 2.200
10η AlphaTauri -1 115% 378 2.300

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This