Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το Grand Prix Καναδά, ο 8ος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, ήταν ο αγώνας στον οποίο ο Μαξ Φερστάπεν πρόσφερε στη Red Bull Racing την 100ή νίκη της στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ. Ταυτόχρονα, ήταν ο αγώνας που ο τρομερός Ολλανδός έφτασε στις 41 νίκες στην καριέρα του και ισοφάρισε το ρεκόρ του μεγάλου Άιρτον Σένα. Ο Φερστάπεν πάει ολοταχώς προς τον τίτλο και δεν υπάρχει στον ορίζοντα κάτι ή κάποιος που να μπορεί να τον σταματήσει.

Την πιο μεγάλη προσπάθεια να τον αμφισβητήσει κάνει ένας βετεράνος της F1. Ο Φερνάντο Αλόνσο οδήγησε στο όριο την Aston Martin, έδωσε μάχες και τερμάτισε στη 2η θέση, χωρίς όμως να μπορέσει να διεκδικήσει με αξιώσεις την πολυπόθητη νίκη. Ο Λούις Χάμιλτον επιβεβαίωσε την επιστροφή της Mercedes-AMG σε υψηλό ανταγωνιστικό επίπεδο και πήρε την 3η θέση, ανεβαίνοντας για άλλη μία φορά στο βάθρο.

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση του Σιρκουί Ζιλ Βιλνέβ υπό σημαντικά διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με εκείνες που συνάντησαν το Σάββατο στις κατατακτήριες, καθώς ο καιρός ήταν πολύ καλύτερος και η πίστα εντελώς στεγνή. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει τον αγώνα με τα ελαστικά μεσαίας γόμας της Pirelli,οι Πέρεζ, Μάγκνουσεν και Μπότας έβαλαν τη σκληρή γόμα ενώ ο Γκασλί προτίμησε τη μαλακή.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε αρκετά καλά για διατηρήσει την πρώτη θέση. Εξαιρετικά όμως ξεκίνησε ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος «κατάπιε» αμέσως τον Φερνάντο Αλόνσο και ανέβηκε 2ος. Ο Αλόνσο χρειάστηκε να αμυνθεί στην επίθεση του Τζορτζ Ράσελ αλλά ο Ισπανός της Aston Martin κατάφερε να διατηρήσει την 3η θέση.

Εικόνα

Πιο πίσω, ο Εστεμπάν Οκόν ανέβηκε στην 5η θέση, μπροστά από τον Νίκο Χούλκενμπεργ ενώ ο Όσκαρ Πιάστρι πέρασε μπροστά από τον Λάντο Νόρις. Ο Σαρλ Λεκλέρ ανέβηκε 9ος, περνώντας τον Άλεξ Άλπμον, και οι Κάρλος Σάινθ και Σ¨ερχιο Πέρεζ έδωσαν ωραία μάχη, με τον Ισπανό της Ferrari να επικρατεί.

Ο Αλόνσο από τους πρώτους γύρους επιτέθηκε με ορμή στον Χάμιλτον, καθώς βρισκόταν μέσα στο DRS του Βρετανού. Οι μάχες αυτών των δύο άλλωστε ποτέ δεν ήταν αδιάφορες. Ο Χάμιλτον ωστόσο κατάφερνε με επιτυχία να διατηρηθεί μπροστά του. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Φερστάπεν να απομακρυνθεί λίγο και να φτιάξει μια διαφορά της τάξης των 3 δευτερολέπτων.

Οι εξελίξεις πήραν μια μικρή αναβολή, όταν βγήκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να απομακρυνθεί η ακινητοποιημένη Williams του Λόγκαν Σάρτζεντ. Η παύση αυτή όμως κράτησε πολύ λίγο και σύντομα η δράση επέστρεψε στον κανονικό της ρυθμό. Κι ενώ ο Αλόνσο συνέχισε να κυνηγά τον Χάμιλτον, ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να περάσει τον Χούλκενμπεργκ και να ανέβει στην 6η θέση.

Ο Χούλκενμπεργκ είχε σχηματίσει πίσω του ένα τρενάκι από μονοθέσια, αλλά τους απελευθέρωσε όταν μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών στον 12ο γύρο. Αμέσως μετά όμως όλα τα σχέδια άλλαξαν, όταν βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Εικόνα

Ο λόγος ήταν η έξοδος και η επαφή με τον τοίχο του Τζορτζ Ράσελ. Ο νεαρός Βρετανός έχασε τον έλεγχο στη στροφή 9 και χτύπησε στον τοίχο πρώτα με το πίσω μέρος και μετά με το εμπρός. Η σπασμένη πτέρυγα γέμισε με θραύσματα την πίστα και η τραυματισμένη Mercedes γύρισε αργά-αργά στα Pit.

Οι περισσότεροι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά. Αυτό έκαναν φυσικά και οι πρωτοπόροι, που έβγαλαν τη μεσαία γόμα και έβαλαν τη σκληρή. Μέσα στο pit lane όμως είχαμε άλλο ένα επεισόδιο στο σίριαλ Χάμιλτον-Αλόνσο. Η αλλαγή των μηχανικών της Aston Martin ήταν λίγο ταχύτερη και ο Αλόνσο βγήκε από το box πριν από τον Χάμιλτον. Τα pit της Aston Martin όμως είναι πίσω από εκείνα της Mercedes και έτσι ο Χάμιλτον, αν και έφυγε λίγο αργότερα από τον Αλόνσο, βρέθηκε οριακά μπροστά από τον Ισπανό, που αναγκάστηκε να επιβραδύνει λίγο για να μη συγκρουστούν.

Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν για άλλη μία φορά δεν είχε πρόβλημα να απομακρυνθεί από τους διώκτες του, γράφοντας μάλιστα τον ταχύτερο γύρο. Ο Αλόνσο έμεινε κολλημένος πίσω από τον Χάμιλτον ενώ έπρεπε να έχει το νου και για τη Ferrari του Λεκλέρ που ήταν πίσω του, αφού οι δύο οδηγοί της Scuderia δεν είχαν μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών όπως οι υπόλοιποι.

Ο αποφασισμένος Φερνάντο Αλόνσο δεν ήθελε να περιμένει πολύ για να περάσει τον Χάμιλτον με τη στρατηγική και όταν ζέστανε τα σκληρά ελαστικά του εξαπέλυσε την επίθεσή του. Με τη βοήθεια και του DRS ο Ισπανός κατάφερε να περάσει και αμέσως απομακρύνθηκε από τον αντίπαλό του, για να προσπαθήσει να πιάσει τον Φερστάπεν.

Εικόνα

Ο Φερστάπεν όμως ήταν ήδη 3,5 δευτερόλεπτα μπροστά και έδειχνε να ελέγχει χωρίς πρόβλημα τη διαφορά. Έτσι, η ευκαιρία του Αλόνσο θα ερχόταν -αν ερχόταν- στο δεύτερο pit stop. Και οι δύο είχαν στη διάθεσή τους από ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών και ο χρόνος της αλλαγής θα έκρινε πολλά.

Πιο πίσω, η διαφορετική στρατηγική των Ferrari είχε φέρει τους Λεκλέρ και Σάινθ στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα, μπροστά από τον Πέρεζ, ο οποίος επίσης δεν είχε κάνει pit stop. Ο Οκόν έκανε έναν άνετο αγώνα στην 7η θέση, μπροστά από τον Μπότας και το δίδυμο της McLaren, οι οδηγοί της οποίας είχαν μια σκληρή, αλλά καθαρή, μάχη, όταν ο Νόρις προσπέρασε τον Πιάστρι μετά το pit stop.

Ο Φερστάπεν είχε εμφανώς καλύτερο ρυθμό και αργά αλλά σταθερά αύξανε τη διαφορά του από τον Αλόνσο. Ο Ολλανδός της Red Bull βρισκόταν περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ισπανό, ο οποίος δεν ένιωθε καμία απειλή αφού ο Χάμιλτον ήταν 4 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Βρετανός με τη σειρά του δεν ανησυχούσε πλέον για τις Ferrari και έτσι η τριάδα της κορυφής απλώς διατηρούσε τις θέσεις και το ρυθμό της εν αναμονή -πιθανών- εξελίξεων.

Όταν λίγο μετά το μέσον του αγώνα μπήκαν στα pit και όσοι δεν το είχαν κάνει στο SC, η κατάσταση παγιώθηκε ακόμα περισσότερο, με τις Ferrari πίσω από τους τρεις πρώτους, τον Πέρεζ στην 6η θέση και τον Άλμπον στην 7η. ο Ράσελ είχε κάνει εντυπωσιακή ανάκαμψη μετά την έξοδό του στην 8η θέση, με τους Οκόν και Μπότας να κλείνουν τη 10άδα.

Ο Λούις Χάμιλτον έκανε την πρώτη κίνηση στον 41ο γύρο, μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών και ο Αλόνσο ακολούθησε ένα γύρο αργότερα για να τον καλύψει. Ένα γύρο μετά τον Αλόνσο μπήκε και ο Φερστάπεν. Όλες οι αλλαγές έγιναν χωρίς πρόβλημα και οι τρεις πρωτοπόροι επανέκτησαν τις θέσεις τους.

Εικόνα

Δεν είχαν όμως όλοι την ίδια στρατηγική. Οι Φερστάπεν και Χάμιλτον έβαλαν ελαστικά με μεσαία γόμα ενώ ο Αλόνσο, που δεν είχε φρέσκα μεσαία ελαστικά στη διάθεσή του, έβαλε τα σκληρά. Τα πιο μαλακά ελαστικά, τουλάχιστον στους πρώτους γύρους, επέτρεψαν από τη μία στον Φερστάπεν να απομακρυνθεί από τον Αλόνσο και από την άλλη στον Χάμιλτον να πλησιάσει τον Ισπανό.

Η ανάκαμψη του Ράσελ διακόπηκε απότομα, όταν έλαβε εντολή από το γκαράζ της Mercedes να μπει στα pit και να εγκαταλείψει, λόγω υπερβολικής φθοράς στα φρένα. Η επαφή του με τον τοίχο νωρίτερα κατάστρεψε τον αγώνα του αλλά η γενικότερη εμφάνιση της ομάδας αφήνει περιθώριο για αισιοδοξία.

Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Λούις Χάμιλτον ροκάνισε σιγά-σιγά τη διαφορά από τον Αλόνσο και πλησίαζε όλο και περισσότερο, φτάνοντας κοντά στο να μπει στο DRS. Ο Αλόνσο επιπλέον δεν μπορούσε να πιέσει στο 100% καθώς αντιμετώπιζε ένα μικρό θέμα με τα πίσω φρένα της AMR23. Όταν ο Χάμιλτον άρχισε να πλησιάζει επικίνδυνα, ο Αλόνσο αντέδρασε και ανέβασε το ρυθμό του. Μέσα σε λίγους γύρους ανέβασε ξανά τη διαφορά στα 3 δευτερόλεπτα.

Πιο πίσω, διεξαγόταν μια πολύ έντονη μάχη για την 7η θέση. Ο Άλεξ Άλμπον, που την κατείχε, είχε πίσω του τέσσερα μονοθέσια που τη διεκδικούσαν, κατά σειρά τους Οκόν, Μπότας, Νόρις και Στρολ. Ο πιο επιθετικός ήταν ο Λάντο Νόρις, ο οποίος πέρασε τον Μπότας, ωστόσο ο Βρετανός της McLaren είχε ποινή 5 δευτερολέπτων από ένα συμβάν νωρίτερα στον αγώνα και πολύ δύσκολα θα έμενε μέσα στη 10άδα στα τελικά αποτελέσματα.

Μέχρι το τέλος του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν δεν είχε σοβαρά προβλήματα και έφτασε με άνεση στην καρό σημαία, σημειώνοντας την 4η νίκη του στη σειρά και την 41η στην καριέρα του, όλες με τη Red Bull. Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ανεβαίνοντας σε ένα ακόμα βάθρο φέτος, και ο Λούις Χάμιλτον ήταν 3ος. Ακολούθησαν οι Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ, Σέρχιο Πέρεζ (ο οποίος έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα), Άλεξ Άλμπον, Εστεμπάν Οκόν, Λανς Στρολ και Βάλτερι Μπότας.

Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Αυστρίας σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 30 Ιουνίου έως 2 Ιουλίου.

FORMULA 1 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA 2023 – RACE RESULT

Circuit Gilles-Villeneuve, Montréal

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 70 1:33:58.348
2 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 70 +9.570s
3 44 Lewis Hamilton MERCEDES 70 +14.168s
4 16 Charles Leclerc FERRARI 70 +18.648s
5 55 Carlos Sainz FERRARI 70 +21.540s
6 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 70 +51.028s
7 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 70 +60.813s
8 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 70 +61.692s
9 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 70 +64.402s
10 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 70 +64.432s
11 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 70 +65.101s
12 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 70 +65.249s
13 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 70 +68.363s
14 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 70 +73.423s
15 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 69 +1 lap
16 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 69 +1 lap
17 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 69 +1 lap
18 21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 69 +1 lap
NC 63 George Russell MERCEDES 53 DNF
NC 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 6 DNF

2023 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA RBPT 195
2 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA RBPT 126
3 Fernando Alonso ESP ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 117
4 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 102
5 Carlos Sainz ESP FERRARI 68
6 George Russell GBR MERCEDES 65
7 Charles Leclerc MON FERRARI 54
8 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 37
9 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 29
10 Pierre Gasly FRA ALPINE RENAULT 15
11 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 12
12 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 7
13 Nico Hulkenberg GER HAAS FERRARI 6
14 Oscar Piastri AUS MCLAREN MERCEDES 5
15 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 5
16 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 4
17 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA RBPT 2
18 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 2
19 Nyck De Vries NED ALPHATAURI HONDA RBPT 0
20 Logan Sargeant USA WILLIAMS MERCEDES 0

2023 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 321
2 MERCEDES 167
3 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 154
4 FERRARI 122
5 ALPINE RENAULT 44
6 MCLAREN MERCEDES 17
7 ALFA ROMEO FERRARI 9
8 HAAS FERRARI 8
9 WILLIAMS MERCEDES 7
10 ALPHATAURI HONDA RBPT 2

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This