Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Γερμανίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP έγινε το πεδίο του θριάμβου για τον Χόρχε Μαρτίν. Ο Ισπανός αναβάτης της Pramac Ducati αφού κέρδισε στο Σπριντ του Σαββάτου επικράτησε και στο grand prix της Κυριακής. Για να το καταφέρει αυτό χρειάστηκε να δώσει μεγάλη μάχη με τον Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Lenovo Ducati, ο οποίος αρκέστηκε στη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Ζοάν Ζαρκό, με την Pramac να κάνει το 1-3 στη Γερμανία.

Οι μοτοσικλέτες του MotoGP πήραν τις θέσεις τους στο ηλιόλουστο Σάχσενρινγκ, με χτυπητή ωστόσο την απουσία του Μαρκ Μάρκεθ, του πιο επιτυχημένου αναβάτη στη γερμανική πίστα. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Τζακ Μίλερ έκανε την καλύτερη εκκίνηση για να στρίψει πρώτος στην πρώτη στροφή, μπροστά από τον Πέκο Μπανάια και τον Λούκα Μαρίνι.

Προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος όμως ο Μίλερ βρέθηκε πίσω από τρεις Ducati, καθώς τον πέρασαν κατά σειρά οι Μπανάια, Μαρτίν και Μαρίνι. Πιο πίσω ο Αλέιξ Εσπάργκαρο κέρδισε μερικές θέσεις και απειλούσε τον Μίλερ, ενώ σημαντική πρόοδο έκανε και ο Μπραντ Μπίντερ με την άλλη ΚΤΜ.

Ο Χόρχε Μαρτίν δεν άργησε να επιτεθεί στον Μπανάια και τον πέρασε εύκολα, για να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα. Ο Ισπανός της Pramac Ducati αμέσως έβαλε το κεφάλι κάτω, όπως έκανε και το Σάββατο στο Σπριντ, και άρχισε να ανοίγει τη διαφορά από τον πρωταθλητή. Ο Μπανάια από τη μεριά του είχε να ανησυχεί για την επίθεση του Μαρίνι, που τον ακολουθούσε από κοντά.

Η καλή εκκίνηση του Μίλερ δεν τον βοήθησε ιδιαίτερα στους πρώτους γύρους, αφού τον πέρασαν οι Μπίντερ και Ζαρκό, ενώ άρχισε να τον πλησιάζει και ο Μάρκο Μπετζέκι. Ο Εσπαργκαρό έπεσε στην 8η θέση, μπροστά από τον Άλεξ Μάρκεθ, ο οποίος είχε απομακρυνθεί από τον απογοητευτικό Φάμπιο Κουαρταραρό που ήταν μόλις 10ος.

Ο αγώνας του Μάβερικ Βινιάλες ολοκληρώθηκε πρόωρα, όταν ο κινητήρας στη μοτοσικλέτα της Aprilia παρέδωσε πνεύμα και ο Ισπανός μπήκε στα pit και εγκατέλειψε έναν έτσι κι αλλιώς πολύ δύσκολο αγώνα για τον ίδιο και για την ομάδα του.

Ο Πέκο Μπανάια δεν ήθελε να δει τον Μαρτίν να απομακρύνεται και ανέβασε το ρυθμό του, στην προσπάθεια να πλησιάσει τον Ισπανό. Αυτό του επέτρεψε να απομακρυνθεί από τον Μαρίνι, ο οποίος πλέον δεχόταν πίεση από τον Μπίντερ. Ο Νοτιοαφρικανός της ΚΤΜ με επιμονή κατάφερε να περάσει, αλλά όχι να ξεφύγει, και έτσι η 3η θέση είχε τρεις διεκδικητές, αφού πλέον τους είχε φτάσει ο Ζοάν Ζαρκό, ο οποίος πέρασε και τον Μαρίνι για να ανέβει στην 4η θέση.

Η Κυριακή στο Σάχσενρινγκ πήγαινε από το κακό στο χειρότερο για τον Κουαρταραρό, με τον αναβάτη της Yamaha να χάνει άλλες δύο θέσεις, από Μπαστιανίνι και Ντι Τζιαναντόνιο, και να πέφτει 12ος.

Σε εκείνο το σημείο του αγώνα είχε διαμορφωθεί ένα ιδιότυπο κυνηγητό. Ο Μπανάια από τη 2η θέση κυνηγούσε τον Μαρτίν και ο Ζαρκό από την 4η θέση κυνηγούσε τον Μπίντερ. Και οι δύο «κυνηγοί» πλησίαζαν ολοένα τα «θηράματά» τους και οι μάχες αναμένονταν με ενδιαφέρον.

Κι ενώ ο Μαρτίν αντέδρασε στην απειλή του Μπανάια και αύξησε λίγο τη διαφορά, η πίεση του Ζαρκό στον Μπίντερ οδήγησε τον αναβάτης της ΚΤΜ στο λάθος. Ο Μπίντερ είχε μια πτώση με αρκετά μεγάλη ταχύτητα και εγκατέλειψε, προβιβάζοντας τον Γάλλο της Pramac Ducati στην 3η θέση. Αυτό σήμαινε ότι στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα είχαμε πέντε μοτοσικλέτες της Ducati στις πέντε πρώτες θέσεις, αφού τους τρεις πρώτους ακολουθούσε το δίδυμο της VR46, με τον Μπετζέκι μπροστά από τον Μαρίνι.

Αλλά και ο Πέκο Μπανάια αποφάσισε να κάνει την κίνησή του και 10 γύρους πριν από το τέλος του αγώνα ο Ιταλός κατάφερε να περάσει και να ξαναπάρει την πρωτοπορία. Ο Μαρτίν ωστόσο δεν έμεινε με τα χέρια σταυρωμένα και έμεινε κολλημένος πίσω από τον Μπανάια, απειλώντας ανά πάσα στιγμή να ξαναπεράσει.

Ο Μαρτίν έμεινε λίγους γύρους πίσω από τον Μπανάια πριν αποφασίσει να κάνει την επίθεσή του και να πάρει ξανά την πρώτη θέση. Φυσικά δεν κατάφερε να ξεφύγει και όλα έδειχναν ότι οι δυο τους θα μάχονταν για τη νίκη μέχρι το τέλος.

Έτσι ακριβώς έγινε, με τους δύο διεκδικητές να τα δίνουν όλα. Οι δύο τους ήρθαν τόσο κοντά που ακούμπησαν στον τελευταίο γύρο αλλά η αμυντική οδήγηση του Χόρχε Μαρτίν επικράτησε και ο Ισπανός πανηγύρισε την πρώτη φετινή του νίκη, με διαφορά μόλις 64 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Πέκο Μπανάια. Ο Ζοάν Ζαρκό πήρε μια άνετη Τρίτη θέση και οι Μάρκο Μπετζέκι και Λούκα Μαρίνι συμπλήρωσαν την ιδανική πεντάδα για την Ducati. Ακολούθησαν οι Τζακ Μίλερ, Άλεξ Μάρκεθ, Ενέα Μπαστιανίνι, Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο και Μιγκέλ Ολιβέιρα.

Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Ολλανδίας στο Άσεν το επόμενο Σαββατοκύριακο, 23-25 Ιουνίου.

2023 GERMAN MOTOGP, SACHSENRING – RACE RESULTS
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 40m 52.449s
2 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +0.064s
3 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +7.013s
4 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +8.430s
5 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +11.679s
6 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +11.904s
7 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +14.040s
8 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +14.859s
9 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +17.061s
10 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +19.648s
11 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +19.997s
12 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +22.949s
13 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +25.117s
14 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +25.327s
15 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +25.503s
16 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +28.543s
17 Jonas Folger GER Tech3 GASGAS (RC16) +48.962s
Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) DNF
Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) DNF

*

GERMAN MOTOGP: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS
POS RIDER NAT TEAM POINTS DIFF.
1 = Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 160
2 = Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 144 (-16)
3 = Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 126 (-34)
4 ^1 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) 109 (-51)
5 ˅1 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 96 (-64)
6 = Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 89 (-71)
7 = Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) 79 (-81)
8 ^1 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 57 (-103)
9 ˅1 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 55 (-105)
10 = Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 53 (-107)
11 ^2 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) 52 (-108)
12 = Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) 50 (-110)
13 ˅2 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) 47 (-113)
14 = Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* 36 (-124)
15 = Fabio di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) 34 (-126)
16 ^1 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) 27 (-133)
17 ˅1 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 26 (-134)
18 ^2 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) 16 (-144)
19 ˅1 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 15 (-145)
20 ˅1 Dani Pedrosa SPA KTM Test Rider (RC16) 13 (-147)
21 = Jonas Folger GER Tech3 GASGAS (RC16) 7 (-153)
22 = Michele Pirro ITA Aruba.it Ducati (GP23) 5 (-155)
23 = Danilo Petrucci ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-155)
24 = Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 5 (-155)
25 = Lorenzo Savadori ITA Aprilia Factory (RS-GP23) 4 (-156)
26 = Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) 4 (-156)
27 = Stefan Bradl GER Repsol Honda (RC213V) 2 (-158)
28 = Iker Lecuona SPA Repsol Honda (RC213V) 0 (-160)

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This