Του Δημήτρη Μπίζα
Η Formula 1 μπαίνει σε μία νέα εποχή.
Οι κανονισμοί του 2022, που κανονικά ήταν να τεθούν σε ισχύ φέτος με τον κορωνοϊό να αλλάζει τα σχέδια των ιθυνόντων του σπορ, έρχονται να αλλάξουν τη μορφή του.
Στη σημερινή εκδήλωση, με το μόττο ‘F1 One Begins’, η F1 θέλησε να περάσει το μήνυμα πως τα μονοθέσια νέας γενιάς θα φέρουν μεγαλύτερο θέαμα, με περισσότερα προσπεράσματα και μάχες ρόδα με ρόδα, όπως τόνισε κι ο CEO Stefano Domenicali.

Τι φέρνει το 2022
Μία από τις πιο μεγάλες αλλαγές σε τεχνικό επίπεδο είναι η παρουσία του ground effect, που αλλάζει την πίεση του αέρα που περνά κάτω από το μονοθέσιο, κάτι που επέτρεψε στους Ross Brawn και Νικόλα Τομπάζη να μειώσουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο αμάξωμα, με συνέπεια να μειώσουν το βρώμικο αέρα και να αυξήσουν τις μάχες.
Κυριαρχούν οι πιο απλές αεροδυναμικές δομές, με λιγότερη περιπλοκότητα στην εμπρός πτέρυγα και το πάτωμα, που συνοδεύονται από τα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli.

Φυσικά, κάθε ομάδα θα μπορέσει να δουλέψει πάνω στο μονοθέσιό της. Η σημερινή παρουσίαση λειτούργησε περισσότερο ως την έναρξη της νέας εποχής του σπορ, με την παρουσία του κλίμακας 1:1 μονοθέσιου να οπτικοποιεί αυτή τη νέα περίοδο στο κοινό.
Στο επίκεντρο η βιωσιμότητα και η ασφάλεια
Μπορεί οι νέοι κινητήρες να έρχονται το 2025, όμως τα νέα μονοθέσια θα φέρουν κινητήρες που θα τροδοτούνται κατά 10% από βιοκαύσιμο Ε10, πριν την ολοκληρωτική στροφή στο βιοκαύσιμο σε 5 χρόνια.

Σε επίπεδο ασφαλείας, τα νέα μονοθέσια διαθέτουν ανασχεδιασμένο headrest (το σημείο δεξιά, αριστερά και πίσω από το κεφάλι του οδηγού), καθώς και του θόλου ασφαλείας (της λεγόμενης «μπανιέρας») στην οποία βρίσκεται ο οδηγός και η οποία τον προστατεύει σε περίπτωση ατυχήματος.
Πηγή: Car & Driver















