Του Δημήτρη Μπίζα
Ο Fernando Alonso βρισκόταν δεύτερος στον αγώνα του Καναδά, όταν άρχισε από νωρίς να δέχεται εντολές από την ομάδα να κάνει ‘lift and coast’. Εν ολίγοις, έπρεπε να αφήνει το γκάζι νωρίτερα και μετά να πατάει φρένο.
Αρχικά, υπήρξε η εντύπωση πως με αυτόν τον τρόπο διαχειρίζονταν κάποιο ζήτημα στα φρένα, που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στην εν λόγω πίστα λόγω των πολλών έντονων σημείων φρεναρίσματος.
Ωστόσο, ο διευθυντής της Aston Martin, Mike Krack, αποκάλυψε πως το πρόβλημα βρισκόταν στο σύστημα καυσίμου – και τελικά αποδείχθηκε πως δεν υπήρχε ποτέ κάποιο πρόβλημα:
«Στα δεδομένα που είχαμε, φαινόταν πως είχαμε πρόβλημα με το σύστημα καυσίμου, που όμως δεν ήρθε ποτέ. Αλλά δεν ήμασταν σίγουροι, οπότε προληπτικά αποφασίαμε πως το καλύτερο θα ήταν να σώσουμε λίγο καύσιμο, αφήνοντας το γκάζι στο τέλος των ευθειών».
Όσο για το πόσο μπορεί να κόστισε αυτή η προσέγγιση σε χρόνο για τον Alonso, o Krack απάντησε:
«Ένα με δύο δέκατα του δευτερολέπτου. Αλλά είναι δύσκολο να το πούμε με σιγουριά».
Και συνέχισε:
«Το κάναμε προληπτικά. Εκείνη τη στιγμή, μπορείς να αποφασίσεις αν θες να μην τερματίσεις ή να τερματίσεις με λίγο παραπάνω καύσιμο. Εμείς θελήσαμε να είμαστε ασφαλείς».
Πηγή: Car & Driver