Του Χριστόδουλου Τζούμα
Η έλλειψη ορατότητας στη βροχή είναι ένα «από τα μεγαλύτερα ζητήματα» που πρέπει να διαχειριστεί η Formula 1 σύμφωνα με τον Lando Norris.
Η επισήμανση του οδηγού της McLaren έρχεται στον απόηχο του θανάτου του 18χρονου οδηγού, Dilano van ’t Hoff, στην πίστα του Σπα σε αγώνα του πρωταθλήματος Formula Regional European Championship.
Ο νεαρός Ολλανδός έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην κορυφή της Raidillion, χτύπησε στην μπαριέρα και στη συνέχεια «εμβολίστηκε» από μονοθέσιο που ακολουθούσε, καθώς, λόγω της βροχής και του σπρέι από τα υπόλοιπα μονοθέσια, ο οδηγός του δεν πρόλαβε να δει εγκαίρως το συμβάν.
«Ανάμεσα σε τόσα πράγματα που γίνονται για την ασφάλεια, νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα επόμενα μεγαλύτερα θέματα που πρέπει να αλλάξει», τόνισε ο Norris. «Όσοι δεν βρίσκονται μέσα στο μονοθέσιο δεν μπορούν να καταλάβουν πόσο άσχημη είναι η κατάσταση. Δεν μπορείς να δεις ούτε από εδώ μέχρι τον απέναντι τοίχο (σ.σ. σε απόσταση πέντε μέτρων). Δεν βλέπεις τίποτα», σχολίασε χαρακτηριστικά μετά το τέλος του GP της Αυστρίας.
Και πρόσθεσε: «Αυτό που συνέβη στο Σπα μπορούσε να συμβεί και εδώ. Αν κάποιος βγει στη στροφή 2 (σ.σ. του Red Bull Ring), όποιος ακολουθεί δεν μπορεί να τον δει παρά μόνο όταν είναι πολύ αργά».
Από την πλευρά του, ο Nyck de Vries επεσήμανε ότι τέτοια λυπηρά γεγονότα αποδεικνύουν πόσο άδικη είναι η σκληρή κριτική που ασκείται από ορισμένους για υπερβολική «διστακτικότητα» σε περιπτώσεις βροχής.
«Πολλοί επικρίνουν τις αποφάσεις που λαμβάνονται από τους διοργανωτές σε περίπτωση έντονης βροχής και θεωρούν ότι είναι πολύ συντηρητικοί. Όμως τέτοια περιστατικά δείχνουν πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα. Δεν είναι αστείο, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος και πρέπει όλοι να το έχουμε υπόψιν μας», ανέφερε ο πιλότος της AlphaTauri.
Μάλιστα, στις 13 Ιουλίου, στην πίστα του Silverstone, μετά το βρετανικό GP, η Formula 1 θα πραγματοποιήσει το πρώτο test, με συμμετοχή των Mercedes και McLaren, όπου σε βρόχινες συνθήκες θα δοκιμαστούν εξαρτήματα που μπορούν να ενσωματωθούν στα μονοθέσια και να αποτρέψουν το σπρέι, όπως θόλοι στους τροχούς ή «λασπωτήρες».
Πηγή: Car & Driver