Του Δημήτρη Μπίζα
Εδώ και αρκετά χρόνια, το Grand Prix της Ισπανίας προσφέρεται για την εισαγωγή των πρώτων μεγάλων αναβαθμίσεων των ομάδων, με δεδομένο ότι οι ομάδες γνωρίζουν την πίστα του Montmelo σπιθαμή προς σπιθαμή, και η εγγύτητα της Βαρκελώνης με τα εργοστάσια των περισσότερων ομάδων ευνοεί την εύκολη και γρήγορη μεταφορά των νέων μερών.
Σε αυτή τη φάση, με τους νέους κανονισμούς να έχουν αφήσει τις ομάδες να ψάχνουν για κάθε χιλιοστό του δευτερόλεπτου, αλλά και το budget cap να θέτει οικονομικής φύσης περιορισμούς, η ανάγκη για καλές, αποδοτικές αναβαθμίσεις είναι πιο επιτακτική από ποτέ – ιδίως για τις Ferrari και Red Bull.
Ξεκινώντας με τους Ιταλούς, αρκετές πηγές επιβεβαιώνουν πλέον πως το μεγαλύτερο μέρος των αναβαθμίσεων της F1-75 στην Καταλωνία θα επικεντρωθούν στην περιοχή του πατώματος. Μία εκδοχή του δοκιμάστηκε πρώτη φορά στα χειμερινά τεστ, προτού χρησιμοποιηθεί ξανά στο τεστ της Pirelli στην Ίμολα, και τελειοποιηθεί μετά το Grand Prix του Μαϊάμι.
Στόχος είναι να μειωθεί δραστικά το φαινόμενο του porpoising, που στη συγκεκριμένη πίστα θα είναι ακόμα πιο έντονο λόγω της μεγάλης ευθείας και των αρκετών γρήγορων στροφών.
Έπειτα, αναμένεται να φέρει νέο διαχύτη, μέρος του οποίου χρησιμοποίησε ο Charles Leclerc στο Μαϊάμι, που θα βελτιώσει τη ροή του αέρα κάτω από το μονοθέσιο, η οποία με τη σειρά ενδεχομένως να βοηθήσει και με τη διαχείριση του ελαστικού, που αποτελεί αχίλλειο πτέρνα της F1-75 στους τελευταίους αγώνες.
Τέλος, σύμφωνα με το Motorsport.com Ιταλίας, η ομάδα αναμένεται να εισάγει και νέα sidepods, ίδιας σχεδιαστικής φιλοσοφίας αλλά ελαφρώς πιο λεπτά, ώστε να βελτιωθεί η ροή του αέρα και να μειωθεί η οπισθέλκουσα, που κοστίζει σε χρόνο και τελική ταχύτητα.
Στην περίπτωση της Red Bull, το ρεπορτάζ φανερώνει μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων και για την RB18, παρά το γεγονός ότι σχεδόν σε κάθε αγώνα ως τώρα η ομάδα του Adrian Newey έχει εισάγει και κάποιο νέο μέρος στο μονοθεσιό της.
Πρωταρχικός στόχος της αγγλο-αυστριακής ομάδας είναι να μειωθεί το βάρος του μονοθέσιου, που στην αρχή της σεζόν ξεπερνούσε κατά 10 κιλά το όριο, ενώ τώρα μοιάζει να έχει φτάσει στα 7,5 kg. Με τις εν λόγω αλλαγές, το βάρος αναμένεται να πέσει ακόμα 7 κιλά, αγγίζοντας όλο και περισσότερο τα 798 kg.
Αναμένεται να εισαχθεί νέος διαχύτης και νέα μέρη στο τελικό μέρος του πατώματος, μπροστά από τους πίσω τροχούς.
Υπενθυμίζεται πως οι τελικές αλλαγές αναφέρονται πλέον κάθε Παρασκευή από τις ίδιες τις ομάδες, που είναι υποχρεωμένες να παρουσιάζουν στον Τύπο τις αναβαθμίσεις τους.
Πηγή: Car & Driver