Επιλογή Σελίδας


Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Αμπου Ντάμπι έριξε την αυλαία του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, με τον Μαξ Φερστάπεν να προσθέτει άλλη μία νίκη στο παλμαρέ του. Ο Ολλανδός της Red Bull Racing κυριάρχησε σε όλο τον αγώνα και δεν κινδύνευσε ούτε μια στιγμή, για να φτάσει στη 15η φετινή του νίκη. Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari έκανε πολύ καλό αγώνα και κλείνει τη σεζόν θετικά, κατακτώντας τη 2η θέση στον αγώνα και στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Ο Σέρχιο Πέρεζ τερμάτισε τελικά στην 3η θέση και συμπλήρωσε το βάθρο.

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο γκριντ για τελευταία φορά φέτος, σε μια συναισθηματικά φορτισμένη εκκίνηση καθώς ίσως ήταν η τελευταία στην καριέρα αρκετών οδηγών, όπως ο Φέτελ, ο Ρικάρντο και ο Σουμάχερ. Η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών είχε επιλέξει τα μεσαία ελαστικά της Pirelli, εκτός από Μάγκνουσεν και Μπότας που είχαν τα σκληρά και τον Γκασλί που είχε τα μαλακά.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε καλά και κράτησε την πρώτη θέση, ωστόσο εξίσου καλά ξεκίνησε ο Σέρχιο Πέρεζ και τα δύο μονοθέσια της Red Bull βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στην πρώτη στροφή. Ο Πέρεζ όμως δεν ήταν πολύ επιθετικός απέναντι στον ομόσταβλό του και συμβιβάστηκε με τη 2η θέση.

Ο Σαρλ Λεκλέρ δεν είχε πρόβλημα να κρατήσει την 3η θέση αλλά πίσω του ο Λούις Χάμιλτον πέρασε τον Κάρλος Σάινθ για την 4η θέση. Ο Ισπανός αντεπιτέθηκε στον ίδιο γύρο και προσπάθησε να περάσει, αλλά ο Χάμιλρον «έκοψε» το σικέιν και κρατήθηκε μπροστά. Ο Βρετανός της Mercedex βέβαια έδωσε πίσω τη θέση λίγο αργότερα, αφού βγήκε εκτός πίστας στη μάχη των δύο. Ο Χάμιλτον όμως λίγο αργότερα ξαναπέρασε τον Σάινθ για να πάρει την 4η θέση.

Ο Λάντο Νόρις έκανε επίσης πολύ καλή εκκίνηση και βρέθηκε στην 6η θέση, μπροστά από τον Τζορτζ Ράσελ, για να τη χάσει λίγο αργότερα από την ταχύτερη Mercedes. Οι Οκόν, Φέτελ και Αλόνσο ακολουθούσαν και συμπλήρωναν την πρώτη 10άδα.

Κι ενώ ο Χάμιλτον φάνηκε να έχει το πάνω χέρι στη μάχη με τον Σάινθ, ο Βρετανός άρχισε ξαφνικά να χάνει έδαφος, αναφέροντας απώλεια ισχύος στον ασύρματο. Ο Σάινθ τον έφτασε και τον πέρασε σχετικά εύκολα και λίγο αργότερα το ίδιο έκανε ο Ράσελ, για να ρίξουν τον 7κις πρωταθλητή στην 6η θέση.

Πιο πίσω είχε διαμορφωθεί μια πολύ ωραία τριπλή μάχη, ανάμεσα στους Οκόν, Φέτελ και Αλόνσο. Αυτή η τριάδα, που περιλάμβανε δύο παγκόσμιους πρωταθλητές με έξι τίτλους συνολικά, διεκδικούσε τις θέσεις 8 έως 10 και είχε σχηματίσει ένα μικρό τρενάκι. Ιδιαίτερα ο Φέτελ, στον τελευταίο του αγώνα στην F1, ήταν πολύ μαχητικός και πίεζε ασφυκτικά τον Οκόν, που όμως χρησιμοποιώντας την πολύ καλή ταχύτητα της Alpine στην ευθεία μπορούσε να αμυνθεί.

Όλα αυτά ελάχιστα απασχολούσαν τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος είχε αρχίσει να ξεφεύγει στην πρώτη θέση. Ο Ολλανδός είχε φτιάξει διαφορά άνω των 5 δευτερολέπτων από τον Πέρεζ, ο οποίος δεν μπορούσε να ξεφύγει από τον Λεκλέρ, ο οποίος τον ακολουθούσε σε πολύ κοντινή απόσταση.

Ο Πέρεζ άρχισε να χάνει ρυθμό και ο Λεκλέρ είχε φτάσει λίγα δέκατα πίσω του, όταν η Red Bull αποφάσισε στο 15ο γύρο να τον καλέσει στα pit για να αλλάξει τα μεσαία ελαστικά με τα σκληρά. Η ζωή του Μεξικανού έγινε ακόμα δυσκολότερη όταν επέστρεψε στην πίστα, γιατί έπεσε ακριβώς πάνω στη μάχη των Φέτελ-Αλόνσο και έχασε χρόνο πίσω από τον Γερμανό της Aston Martin, μέχρι να καταφέρει να περάσει «καθαρά» στον επόμενο γύρο.

Η Ferrari απάντησε δύο γύρους μετά το pit stop του Πέρεζ, περιέργως καλώντας στα pit τον Σάινθ αντί για τον Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος ωστόσο έδειχνε να μπορεί να κρατήσει καλό ρυθμό με το πρώτο του σετ ελαστικών και έμεινε στην πίστα, όπως άλλωστε έκανε και ο Φερστάπεν. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ήταν ανοιχτό το ενδεχόμενο οι δύο πρώτοι (Φερστάπεν και Λεκλέρ) να είναι σε στρατηγική ενός pit stop, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που μάλλον πήγαιναν για δύο.

Η Red Bull έκανε και πάλι πρώτη την κίνησή της, καλώντας τον Φερστάπεν στον 20ό γύρο για τη δική του αλλαγή ελαστικών. Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Πέρεζ, ενώ στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Λεκλέρ. Με 38 γύρους να απομένουν, τελικά όλοι φαίνεται ότι θα πήγαιναν για δύο pit stop, εκτός ίσως από τον Φέτελ, που ήταν ο μοναδικός με τα μεσαία ελαστικά που είχε μείνει στην πίστα.

Όταν ο κύκλος των pit stop ολοκληρώθηκε, Ο Φερστάπεν βρέθηκε ξανά στην κορυφή, με τον Πέρεζ στη 2η θέση και τον Λεκλέρ στην 3η. Η διαφορά του Πέρεζ από τον Λεκλέρ είχε ανοίξει στα 5 δευτερόλεπτα, αλλά ο Μονεγάσκος της Ferrari ήταν ταχύτερος και γύρο με το γύρο πλησίαζε όλο και περισσότερο. Ο Σάινθ ήταν 4ος, με τις δύο Mercedes στην 5η και 6η θέση. Ο Ράσελ ήταν μπροστά από τον Χάμιλτον αλλά είχε να εκτίσει ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί βγήκε με ανασφαλή τρόπο από το pit stop του.

Η θητεία του Φερνάντο Αλόνσο στην Alpine έληξε άδοξα, όταν ο Ισπανός μπήκε στο γκαράζ της ομάδας του και εγκατέλειψε στον 28ο γύρο του αγώνα. Αυτό ανέβασε μέσα στη βαθμολογούμενη 10άδα τους Λανς Στρολ και Γιούκι Τσουνόντα.

Ο Λεκλέρ είχε καταιγιστικό ρυθμό και κινούταν ταχύτερα και από τις δύο Red Bull, ροκανίζοντας συνεχώς τη διαφορά από τον Πέρεζ. Λίγους γύρους αργότερα ο οδηγός της Ferrari έφτασε στις παρυφές του DRS πίσω από τον Μεξικανό και είχε έρθει ξανά η ώρα των αποφάσεων.

Όπως προηγουμένως, ο Πέρεζ μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών και άλλαξε τα χρησιμοποιημένα σκληρά ελαστικά με ένα σετ φρέσκων, επίσης σκληρής γόμας. Κι αν η στρατηγική του Πέρεζ ήταν ξεκάθαρη, τι θα έκαναν οι Φερστάπεν και Λεκλέρ ήταν ακόμα στον αέρα. Στη Ferrari πάντως, όπως και στο πρώτο pit stop, δεν φάνηκε να βιάζονται να φωνάξουν τον Λεκλέρ για pit stop.

Με τα φρέσκα ελαστικά ο Πέρεζ ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, αν και είχε πέσει στην 6η θέση, πίσω από τις δύο Mercedes. H αποστολή του Μεξικανού πλέον ήταν να προσπαθήσει να φτάσει τον Λεκλέρ, που φαινόταν ότι δεν θα σταματήσει ξανά.

Οι δύο Mercedes μονομάχησαν για λίγους γύρους, με τον Χάμιλτον να πιέζει αρκετά τον Ράσελ, αλλά η κατάσταση επιλύθηκε όταν ο Ράσελ μπήκε για το δεύτερο pit stop, όπου εξέτισε και τα 5 δευτερόλεπτα της ποινής του. Ο Χάμιλτον, αντίθετα, έμεινε στην πίστα και συνέχισε.

Ο Σέρχιο Πέρεζ ήξερε ότι η μόνη του ελπίδα να φτάσει τον Λεκλέρ και να πάρει την πολυπόθητη 2η θέση στο πρωτάθλημα ήταν να περάσει όσο πιο γρήγορα γινόταν τον Χάμιλτον και να συνεχίσει να μειώνει τη διαφορά. Ο Βρετανός της Mercedes όμως δεν είχε σκοπό να του κάνει τη ζωή εύκολη. Ο Χάμιλτον αμύνθηκε σθεναρά για δύο γύρους, μέχρι να υποκύψει νομοτελειακά στην ταχύτητα του Μεξικανού. Ο Πέρεζ είχε πλέον διαφορά 9 δευτερολέπτων από τον Λεκλέρ και 12 γύρους μπροστά του για να την καλύψει.

Η αγωνία κορυφωνόταν όσο περνούσαν οι γύροι και η διαφορά ανάμεσα σε Λεκλέρ και Πέρεζ μειωνόταν και όλοι περίμεναν τη μεγάλη μάχη των τελευταίων γύρων. Ο Λεκλέρ ταυτόχρονα έκανε ό,τι μπορούσε για να κρατήσει καλό ρυθμό και να μην επιτρέψει στον Πέρεζ να τον πλησιάσει. Ήταν ένα εικονικό ταγκό ανάμεσα στους δύο διεκδικητές της δεύτερης θέσης στο πρωτάθλημα.

Ο Μαξ Φερστάπεν πάντως έκανε το δικό του αγώνα στην κορυφή και η πρώτη θέση που κατείχε από το ξεκίνημα δεν κινδύνευε. Και καθώς είχε πίσω του τον Λεκέρ, το να κόψει ρυθμό δεν θα βοηθούσε τον Πέρεζ αφού θα έδινε DRS στον οδηγό της Ferrari και θα έκανε ευκολότερο να αμυνθεί απένταντι στον Μεξικανό.

Ο αγώνας του Λούις Χάμιλτον πήγαινε από το κακό στο χειρότερο και καταστράφηκε ολοκληρωτικά όταν ο Βρετανός, που έδινε μάχη για την 4η θέση, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων του μονοθεσίου του.

Ο Πέρεζ δεν σταμάτησε να προσπαθεί να φτάσει τον Λεκλέρ και μπήκαμε στον τελευταίο γύρο με τη διαφορά τους να είναι περίπου 2 δευτερόλεπτα. Αυτό επέτρεψε στον Λεκλέρ να κρατήσει τη 2η θέση του αγώνα μέχρι το τέλος, που ταυτόχρονα του έδωσε τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών, πίσω φυσικά από τον Μαξ Φερστάπεν, που κέρδισε για 15η φορά φέτος. Ο Σέρχιο Πέρεζ συμπλήρωσε το βάθρο με την 3η θέση και ακολούθησαν οι Σάινθ, Ράσελ, Νόρις, Οκόν. Στρολ, Ρικάρντο και Φέτελ.

Η σεζόν του 2022 ολοκληρώθηκε και ομάδες και οδηγοί ανανεώνουν πλέον το ραντεβού τους για το 2023.

FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2022 – RACE RESULT

1820 Nov 2022Yas Marina Circuit, Yas Island

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 58 1:27:45.914
2 16 Charles Leclerc FERRARI 58 +8.771s
3 11 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 58 +10.093s
4 55 Carlos Sainz FERRARI 58 +24.892s
5 63 George Russell MERCEDES 58 +35.888s
6 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 58 +56.234s
7 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 58 +57.240s
8 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 58 +76.931s
9 3 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 58 +83.268s
10 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 58 +83.898s
11 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 58 +89.371s
12 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 57 +1 lap
13 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 57 +1 lap
14 10 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 57 +1 lap
15 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 57 +1 lap
16 47 Mick Schumacher HAAS FERRARI 57 +1 lap
17 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 57 +1 lap
18 44 Lewis Hamilton MERCEDES 55 DNF
19 6 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 55 DNF
NC 14 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 27 DNF

2022 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING RBPT 454
2 Charles Leclerc MON FERRARI 308
3 Sergio Perez MEX RED BULL RACING RBPT 305
4 George Russell GBR MERCEDES 275
5 Carlos Sainz ESP FERRARI 246
6 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 240
7 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 122
8 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 92
9 Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 81
10 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 49
11 Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 37
12 Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 37
13 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 25
14 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI RBPT 23
15 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 18
16 Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 12
17 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI RBPT 12
18 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 6
19 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 4
20 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 2
21 Nyck De Vries NED WILLIAMS MERCEDES 2
22 Nico Hulkenberg GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 0

2022 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 RED BULL RACING RBPT 759
2 FERRARI 554
3 MERCEDES 515
4 ALPINE RENAULT 173
5 MCLAREN MERCEDES 159
6 ALFA ROMEO FERRARI 55
7 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 55
8 HAAS FERRARI 37
9 ALPHATAURI RBPT 35
10 WILLIAMS MERCEDES 8

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This