Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Μπίζα

Η Επιτροπή της Formula 1, που αποτελείται από τη FIA, τη Liberty Media και τις δέκα ομάδες, συνεδρίασε για τελευταία φορά εντός του 2022, στο πλαίσιο του Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι, με στόχο να καταλήξει σε μία σειρά αποφάσεων για το 2023, αλλά και τη διετία 2024-2025, σε μία πληθώρα ζητημάτων.

Ένα από τα ακανθώδη θέματα των τελευταίων ετών είναι η διεξαγωγή των αγώνων όταν υπάρχει έντονη βροχόπτωση, με την Επιτροπή να ανοίγει έρευνα για το πώς θα μπορούσε να μειωθεί το σπρέι νερού που σηκώνεται από τα ελαστικά και το πώς είναι σχεδιασμένα τα νέα μονοθέσια, αλλά και τι αλλαγές θα μπορούσαν να γίνουν με τη χρήση ειδικού bodywork, χωρίς να επηρεαστεί, για παράδειγμα, η διαδικασία των pit stops.

Γίνεται λόγος, μάλιστα, και για την χρήση περισσότερων φωτεινών σηματοδοτών στα μονοθέσια ώστε να είναι ευδιάκριτα σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

Σε ό,τι αφορά το DRS, η Επιτροπή συμφώνησε στην χρήση του έναν γύρο νωρίτερα από το κανονικό στις εκκινήσεις και τις επανεκκινήσεις από Αυτοκίνητο Ασφαλείας μόνο στα sprint, αρχής γενομένης από το 2023. Αν αυτό το «πείραμα» πετύχει, τότε το 2024 ίσως εφαρμοστεί σε όλους τους αγώνες.

Φλέγον ζήτημα ήταν κι αυτό της χρήσης των θερμαντικών κουβερτών για τα ελαστικά. Το αρχικό πλάνο ήθελε την κατάργησή τους από το 2024, όμως η τελική απόφαση για το αν αυτό θα γίνει ή όχι τελικά θα παρθεί τον Ιούλιο του 2023, μετά από μία σειρά παραπόνων που κατέθεσαν οι οδηγοί για την θερμοκρασία των ελαστικών που δοκίμασαν σε ΗΠΑ και Μεξικό.

Έπειτα, η Επιτροπή συμφώνησε να αυξηθεί η αποζημίωση στις ομάδες για τυχόν ζημιές κατά τη διάρκεια των sprint από τα 150.000 δολάρια στα 300.000 δολάρια, αρχής γενομένης από το 2023.

Τέλος, οι ποινές για την αλλαγή μερών στις μονάδες ισχύος δεν αποτελούν -κατά την Επιτροπή- αποτρεπτικό παράγοντα για τις ομάδες, που συνεχίζουν να αλλάζουν τέτοια εξαρτήματα κατά το δοκούν, ακόμα και για λόγους στρατηγικής, οπότε αποφασίστηκε το εν λόγω θέμα να συζητηθεί και να τροποποιηθούν οι κανονισμοί γύρω από αυτό, για λόγους κόστους.

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This