Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Μπίζα

Κατά τον σχεδιασμό των νέων κανονισμών, που τέθηκαν σε ισχύ φέτος, μαζί με την προσπάθεια να γίνουν τα μονοθέσια πολύ πιο προβλέψιμα και ευκολοδήγητα όταν ακολουθούν το ένα το άλλο, υπήρξε πρόβλεψη και για μείωση της διαφοράς ανάμεσα στις ομάδες.

Τα τελευταία χρόνια, το grid της Formula 1 είχε χωριστεί στους ‘big 3’, το midfield και την τελευταία ομάδα. Αυτό το χάος ανάμεσα σε κάθε μία από τις προαναφερθείσες υποομάδες δεν επέτρεπε στους πιο αδύναμους συνδυασμούς να παλέψουν με τους ισχυρότερους, παρά μόνο σε ακραίες και σπάνιες περιπτώσεις, στερώντας από τους θεατές το κάτι διαφορετικό.

Με το νέο κανονιστικό πλαίσιο, αυτό θα έπρεπε να αλλάξει ριζικά, ιδίως σε σχέση με το 2021, που αυτή η κατάτμηση δυνάμεων ήταν πιο έντονη από ποτέ.

Για να διαπιστωθεί αυτό, κοιτάξαμε στους 13 αγώνες που -ως τώρα- είναι κοινοί με το καλεντάρι του 2021, και εξετάσαμε τις διαφορές της πρώτης με την τελευταία ομάδες στις κατατακτήριες δοκιμές.

Μερικές διευκρινίσεις:

Η σύγκριση γίνεται με τη δυναμική της ομάδας. Κοινώς, κοιτάμε την πιο γρήγηρη ομάδα και τον πιο γρήγορο οδηγό της (δηλαδή τον poleman), και την πιο αργή ομάδα και τον δικό της πιο γρήγορο οδηγό – άρα, όχι τον τελευταίο στην κατάταξη. Αυτό στην περίπτωση του 2021 δεν έκανε μεγάλη διαφορά, καθώς σπάνια ήταν πάνω από την 19η θέση ο Mick Schumacher, αλλά για το 2022 κάνει, καθώς ο Alex Albon έχει βρεθεί πολλές φορές στις παρυφές του Q2, παρά το ότι οδηγεί το πιο αργό μονοθέσιο.

Εξαιρέθηκαν από την μέτρηση το Βελγικό GP του 2021 και το GP Εμίλια Ρομάνια του 2022, καθώς οι κατατακτήριές τους διεξήχθησαν σε μεικτές συνθήκες που αλλοίωναν το αποτέλεσμα.

Ιδού το αποτέλεσμα:

Αγώνας 2021 Αγώνας 2022
Μπαχρέιν 3.452 Μπαχρέιν 2.168
Σ. Αραβία 2.962 Σ. Αραβία 2.292
Ίμολα 1.868 Ίμολα
Ισπανία 2.376 Ισπανία 2.895
Μονακό 2.512 Μονακό 4.230
Αζερμπαϊτζάν 2.940 Αζερμπαϊτζάν 4.416
Γαλλία 3.564 Γαλλία 2.551
Αυστρία 1.707 Αυστρία 2.099
Μ. Βρετανία 2.604 Μ. Βρετανία 2.447
Ουγγαρία 3.503 Ουγγαρία 2.193
Βέλγιο Βέλγιο 4.201
Ολλανδία 2.990 Ολλανδία 1.353
Ιταλία 3.161 Ιταλία 2.747
Μέσος όρος 2,719 Μέσος όρος 2,799

Όπως γίνεται σαφές, η διαφορά ανάμεσα στο 2021 και το 2022 όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά αυξήθηκε και κατά 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου, δείχνοντας πως οι δυνάμεις του grid δεν έχουν συμπτυχθεί, αλλά στην καλύτερη έχουν παραμείνει ίδιες.

Υπάρχει μείωση της διαφοράς πρώτης και τελευταίας ομάδας σε σχέση με το 2021 σε Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία, Γαλλία, Μ. Βρετανία, Ουγγαρία, Ολλανδία και Ιταλία, αλλά η χαοτική διαφορά στο Βέλγιο και το Αζερμπαϊτζάν φέρνουν τον μέσο όρο στα επίπεδα του περυσινού πρωταθλήματος.

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This