Επιλογή Σελίδας


Του Κώστα Ψάρρα

Όταν το 2016 πρωτακούστηκε ότι υπήρχαν σκέψεις για να τοποθετηθεί στη Formula 1 ένα σύστημα που θα περιορίζει την ορατότητα των πιλότων και θα κάνει πιο… άσχημα τα μονοθέσια, άπαντες αντέδρασαν. Από τους πιλότους, τον Μπέρνι Έκλεστον και τον κόσμο. Σήμερα όλοι αποθεώνουν τους εμπνευστές αφού έχουν ήδη σωθεί ανθρώπινες ζωές.

Η αλήθεια είναι ότι οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις στην ιστορία της ανθρωπότητας αντιμετωπίστηκαν, τουλάχιστον, με καχυποψία στην αρχή. Έτσι συνέβη και με το σύστημα Halo που μπήκε στη ζωή μας το 2018 και ήδη έχει αποδείξει τη χρησιμότητά του. Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το σοκαριστικό ατύχημα του Γκουάνζου Ζου στο Silverstone. Ο Κινέζος πιλότος βρήγε ανέπαφος από αναποδογυρισμένο μονοθέσιο και ένας από τους λόγους είναι ότι το Halo τον προστάτευσε. Λίγες ώρες νωρίτερα το ίδιο είχε συμβεί στη Formula 2 με τον Νισάνι ενώ κανείς δεν θα ξεχάσει το πώς σώθηκε ο Ρομέν Γκροζάν το 2020.

Η δημιουργία του Halo

Η τελική αφορμή για να πάρει απόφαση η Formula 1 ότι πρέπει να προστατευτεί ακόμη περισσότερο το κεφάλι του πιλότου ήταν οι δύο θάνατοι το 2014 και το 2015. Ο πρώτος ήταν του Ζιλ Μπιανκί στην Ιαπωνία, όταν το μονοθέσιό του καρφώθηκε πίσω από έναν γερανό που βρισκόταν εκτός πίστας και ο δεύτερος του Χένρι Σέρτις στο Ίντι καρ. Αφού υπήρξαν διάφορες δοκιμές ακόμη και κλειστά μονοθέσια, τελικά δόθηκε στην ολλανδική εταιρεία CP tech η άδεια να κατασκευάσει το Halo για τη Formula 1.

Οι πρώτες αντιδράσεις

Ο Λιούις Χάμιλτον με το που είδε το νέο… δημιούργημα είπε: «Είναι ό,τι χειρότερο έχω δει στη ζωή μου», ενώ στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Μπέρνι Έκλεστον που τότε διαχειριζόταν τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ. Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα θα βρεις κάποιον που αντιμετώπισε θετικά την τοποθέτηση του Halo στα μονοθέσια. Οι πιλότοι είχαν θέμα με την ορατήτα και οι θεατές με την ομορφιά.

Τι είναι το Halo

Όσοι έχετε δει έστω και πέντε λεπτά Formula 1 τα τελευταία 4 χρόνια, θα έχετε σίγουρα εντοπίσει το σύστημα Halo. Είναι αυτό που βρίσκεται μπροστά από τον πιλότο και αποτελεί μία διάταξη από κράμα τιτανίου που ζυγίζει μόλις 7 κιλά. Κι όμως αντέχει 12.000 κιλά και είναι με διαφορά το πιο ανθεκτικό μέρος από το σασί του μονοθεσίου.

Είναι δεδομένο ότι αν υπήρχε στο παρελθόν θα είχαν αποφευχθεί σοβαροί τραυματισμοί αλλά και θάνατοι πιλότων. Πλέον δεν υπάρχει κάποιος που να αμφισβητεί τη χρησιμότητά του ή να ασχολείται με το αν είναι όμορφα ή άσχημα τα μονοθέσια. Ο Ζου, ο Νισάνι, ο Γκροζάν, ακόμη και ο Αλόνσο την πρώτη χρονιά που τοποθετήθηκε το Halo σώθηκαν γιατί κάποιοι λίγοι στήριξαν την επιλογή της Formula 1 να έχει πρώτο και βασικό μέλημά της, την ασφάλεια των πιλότων.

Πηγή: BN Sports

Pin It on Pinterest

Shares
Share This