Επιλογή Σελίδας


Το Halo προστέθηκε ως σύστημα προστασίας στα σύγχρονα μονοθέσια της Formula 1 το 2018, αφού τόσο η FIA όσο και οι ομάδες αναζητούσαν για χρόνια μία λύση προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια των οδηγών στο cockpit.

Πολλά ήταν τα συμβάντα που οδήγησαν στο να παρθεί μία τέτοια απόφαση, όπως για παράδειγμα ο τραυματισμός του Felipe Massa στις κατατακτήριες δοκιμές του Ουγγρικού Grand Prix το 2009, όταν ένα ελατήριο εκτοξεύθηκε από το μονοθέσιο του προπορευόμενου Rubens Barrichello, τραυματίζοντας τον Βραζιλιάνο σοβαρά στο κεφάλι.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θα μπορούσε ίσως να έχει θρηνήσει τουλάχιστον δύο οδηγούς λιγότερο την τελευταία 15ετία, με τον Henry Surtees να χάνει τη ζωή του σε αγώνα του GP2 στο Brands Hatch το 2009, μετά από σοβαρά τραύματα στο κεφάλι και φυσικά ο θάνατος του Jules Bianchi στην πίστα της Suzuka στο Ιαπωνικό Grand Prix του 2014.

Η προσθήκη του Halo έφερε πολλές αντιδράσεις, τόσο από τους fans αλλά και από τους ίδιους τους οδηγούς. Δεν άργησε όμως να αποδειχτεί ότι το Halo είναι πραγματικά σωτήριο διασφαλίζοντας -στο μέτρο του δυνατού- τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών.

Ας δούμε λοιπόν κάποια παραδείγματα που το Halo έκανε -και με το παραπάνω- τη δουλειά για την οποία σχεδιάστηκε…

Roy Nissany – F2, Βρετανικό Grand Prix, 2022

Όχι ένα, αλλά δύο σοβαρά ατυχήματα έλαβαν χώρα κατά το τριήμερο του Βρετανικό Grand Prix, με τον Roy Nissany της Formula 2 να γλυτώνει τη ζωή του λόγω του Halo. 

Ο Dennis Hauger, μετά από επαφή που είχε με τον Nissany στον δεύτερο γύρο του Feature αγώνα της F2 την Κυριακή, υπέστη κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό του και πατώντας πάνω σε ένα sausage kerb, βρέθηκε με το μονοθέσιό του πάνω από αυτό του Nissany. Και οι δύο οδηγοί ξέφυγαν του κινδύνου, χωρίς να χρειαστούν κάποια ιατρική βοήθεια.

Alex Peroni – F3, Ιταλικό Grand Prix, 2019

Αγωνιζόμενος στο πρωτάθλημα της Formula 3 το 2019, ο νεαρός Αυστραλός Alex Peroni «απογειώθηκε», πατώντας πάνω σε ένα sausage kerb στον αγώνα της Monza και προσγειώθηκε στις μπαριέρες ελαστικών στην έξοδο της τελευταίας στροφής της πίστας, την Parabolica.

Ο Peroni αποσύρθηκε από το πρωτάθλημα και επέστρεψε στην πατρίδα του για να ολοκληρώσει την αποκατάστασή του, καθώς προκλήθηκε κάταγμα σπονδύλου στον Αυστραλό οδηγό της Campos.

Charles Leclerc – F1, Βελγικό Grand Prix, 2018

Το 2018, στην rookie χρονιά του, ο Charles Leclerc αγωνιζόμενος με την Alfa Romeo Sauber βρέθηκε κάτω από τη McLaren του Fernando Alonso κατά την εκκίνηση του Βελγικού Grand Prix, όταν ο δεύτερος χτυπήθηκε από τη Renault του Niko Hülkenberg. 

Ο εμπρός δεξιός τροχός του μονοθεσίου του Alonso συγκρούστηκε με το Halo του Leclerc, αφήνοντας εμφανές σημάδι πάνω σε αυτό, αποδεικνύοντας ότι το Halo κάνει καλά τη δουλειά του.

Lewis Hamilton – F1, Ιταλικό Grand Prix, 2021

Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε σχετικά με την αποτελεσματικότητα του Halo, είναι το ατύχημα του Lewis Hamilton μετά τη σύγκρουσή του με τον Max Verstappen στο περσινό Grand Prix στη Monza.

Η αρχική επαφή έγινε στη δεύτερη στροφή της πίστας, όταν το μονοθέσιο του Verstappen βρέθηκε στον αέρα μετά από επαφή του με sausage kerb, με το πίσω ελαστικό να καταλήγει πάνω στο Halo του Hamilton, πιέζοντας τον στο κεφάλι.

Με την πίεση που δέχτηκε ο Hamilton από το ελαστικό του Verstappen, το Halo απέτρεψε σίγουρα σοβαρότερους τραυματισμούς και σε αυτήν την περίπτωση, που πιθανότατα θα είχαν αποβεί μοιραίοι αν το συγκεκριμένο σύστημα ασφαλείας απουσίαζε.

Romain Grosjean – F1, Grand Prix Μπαχρέιν, 2020

Το ατύχημα του Romain Grosjean στο Grand Prix του Μπαχρέιν το 2020, σόκαρε την κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της Formula 1, θυμίζοντας σε όλους πόσο εξελιγμένα είναι τα σύγχρονα μονοθέσια όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας.

Ο Grosjean υπέστη ένα ατύχημα 67G, μετά από επαφή του με τον Daniil Kvyat, με το μονοθέσιο του να διαπερνά τις μπαριέρες και να κόβεται στα δύο, παίρνοντας φωτιά! Στη συνέχεια διεκομίσθη στο τοπικό νοσοκομείο με εγκαύματα στα χέρια και στα πόδια και ένα κάταγμα στον αριστερό αστράγαλο, χωρίς όμως να διατρέχει κίνδυνο για τη ζωή του. 

Αν βγάλουμε το Halo από την εξίσωση, τα τραύματα που θα είχε υποστεί ο Γάλλος οδηγός της Haas, θα είχαν αποφέρει βέβαιο θάνατο, με το κεφάλι του οδηγού πλήρως εκτεθειμένο σε όλες αυτές τις ακραίες δυνάμεις. 

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This