Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Μπίζα

Μετά τον όγδοο γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, κατά τη διάρκεια του οποίου ήταν και πάλι ορατό το φαινόμενο των αεροδυναμικών ταλαντώσεων των μονοθεσίων της νέας γενιάς της F1, και η επίδρασή του κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα στη φυσική κατάσταση των οδηγών, η FIA αποφάσισε ότι, προς το συμφέρον της ασφάλειας, είναι απαραίτητο να παρέμβει και να απαιτήσει από τις ομάδες να προβούν στις απαραίτητες προσαρμογές για τη μείωση ή την εξάλειψη του φαινομένου.

Εκδόθηκε τεχνική οδηγία για να δοθούν κατευθύνσεις στις ομάδες σχετικά με τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η FIA για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο αυστηρότερος έλεγχος του πατώματος και ο ορισμός μιας μονάδας μέτρησης, με βάση την κατακόρυφη επιτάχυνση του μονοθεσίου, που θα δίνει ένα ποσοτικό όριο για το αποδεκτό επίπεδο των κατακόρυφων ταλαντώσεων. Ο ακριβής μαθηματικός τύπος αυτής της μετρικής αναλύεται ακόμη από τη FIA και οι ομάδες της Formula 1 έχουν κληθεί να συμβάλουν σε αυτή τη διαδικασία.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του Καναδικού GP, η Ομοσπονδία αποφάσισε πως δεν θα δοθούν ποινές αν ένα μονοθέσιο δεν συμμορφώνεται στους νέους περιορισμούς, λέγοντας πως θα εφαρμόσει πλήρως τη νέα ντιρεκτίβα από τον αγώνα στο Silvertone.

Ούτε αυτό θα συμβεί, όμως, καθώς η FIA θέλει να συνεχίσει τη συλλογή δεδομένων, μετά την ανάλυση εκείνων του Μοντρεάλ, οπότε δεν τίθεται ζήτημα τιμωρίας ομάδων για το εν λόγω θέμα ούτε στο Βρετανικό GP.

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This