Επιλογή Σελίδας

Του Αντώνη Καρπετόπουλου

Αν σας πονάνε τα μάτια έχοντας παρακολουθήσει το ντέρμπι Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός μην ανησυχείτε: δεν έχετε πάθει «όμικρον» – o πόνος των ματιών δεν είναι σύμπτωμα. Άρρωστες στο ντέρμπι, για διαφορετικούς λόγους και με διαφορετικές παθήσεις έμοιαζαν οι δυο ομάδες. Το τελικό τους αποτέλεσμα ήταν μηδέν η μία, μηδέν και η άλλη. Και μηδέν από μηδέν μηδέν, που λέγαμε και μικροί.  

Από το πρώτο λεπτό

Η διαφορά των δυο ομάδων ήταν την Κυριακή το βράδυ ότι ο ΠΑΟ ήθελε να κερδίσει, αλλά δεν μπορούσε, ενώ ο Ολυμπιακός ούτε μπορούσε, αλλά ούτε και ήθελε κάτι παραπάνω από το 0-0 που τελικά απέσπασε. Αν το δει κανείς απολύτως κυνικά στα σημεία ήταν κερδισμένος ο Ολυμπιακός. Πήγε στη Λεωφόρο με προβλήματα (η τωρινή του ομάδα δεν είναι δυνατόν να κάνει ένα σπουδαίο ματς εκεί χωρίς τρεις βασικούς και ο Αγκιμπού Καμαρά, ο Σισέ και ο Μπουχαλάκης σαφώς και έλειψαν κι αυτό φάνηκε). Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται τελευταία (και εξαιτίας των οκτώ κρουσμάτων κορωνοϊού) είναι κακή: για μένα ήταν κακός ο Ολυμπιακός και στη Ριζούπολη. Και έφυγε με το βαθμό της ισοπαλίας και με το +9 από το δεύτερο που απλά είναι πλέον ο ΠΑΟΚ.

Ο ΠΑΟ τον βρήκε στη χειρότερη στιγμή του από το ξεκίνημα: το ότι δεν κατάφερε να τον κερδίσει, σε μια στιγμή μάλιστα που εντός έδρας έχει συνεχόμενες νίκες, πρέπει να είναι λόγος προβληματισμού και για τον Ιβάν Γιοβάνοβιτς. Αλλά ο Σέρβος έχει ένα δίκιο όταν λέει πως η ομάδα του τουλάχιστον προσπάθησε: έκανε λίγα, αλλά δεν μπορεί κανείς να καταλογίσει στον ΠΑΟ ότι βολεύτηκε με την ισοπαλία. Ενώ ο Ολυμπιακός έμοιαζε να την έχει ως βασική επιδίωξη από το πρώτο λεπτό. Κι αυτό, ανεξάρτητα από τη σημασία του αποτελέσματος, είναι που κάνει την εμφάνιση ακόμα χειρότερη κι από όσο πραγματικά ήταν: δύσκολα κάποιος στον Ολυμπιακό χειροκροτάει τέτοιου είδους επιλογές. Εστω κι αν από πολλές απόψεις είναι τη δεδομένη στιγμή επιβεβλημένες: και για τον πρωτοπόρο ισχύει το αν δεν μπορείς να κερδίσεις, δεν πρέπει να χάνεις.     

https://i0.wp.com/nb.bbend.net/media/news/2022/01/16/1273721/main/pao-osfp-final.jpg?w=1080&ssl=1

Ελπίδα του η άμυνα

Ο κυνισμός φυσικά έχει μια πικρή γεύση πάντα. Πόσο μάλλον όταν καταλάβαινες πως ο στόχος ήταν η ισοπαλία από τη σύνθεση, την διάταξη και την τακτική – κι αυτό το καταλαβαίνεις από το πρώτο δεκάλεπτο. Ο Μαρτίνς επανάφερε τους τρεις κεντρικούς αμυντικούς αυτή τη φορά, όχι για να δει την ομάδα του να πατάει καλύτερα και να ανεβαίνει πιο ψηλά, αλλά γιατί όπως είπε οι ελλείψεις στα χαφ τον υποχρέωσαν να σκεφτεί πως θα χρειαστεί η καλύτερη αμυντική κάλυψη. Ο Ολυμπιακός δεν έπαιξε 3-4-3, αλλά 5-4-1 αρχικά και 5-3-2 μετά το πέρασμα του Βαλμπουενά και το έκανε πάντα με το μυαλό στο πως θα κρατήσει το μηδέν: αυτό ήθελε και τίποτα άλλο. Δυο ματς στη σειρά χωρίς γκολ ο Ολυμπιακός στο ελληνικό πρωτάθλημα έχει να κάνει από τα play off του 2010 – τα play off της κατάρρευσης, όπως οι παλιότεροι θυμούνται. Τουλάχιστον τώρα δεν χάνει και η ελπίδα του είναι η άμυνά του να του δώσει δύναμη να ανακάμψει.

Όταν ωστόσο η αμυντική κάλυψη γίνεται ο μόνος σκοπός, δεν μπορεί να υπάρξει σε τέτοιο ματς επιθετικό παιγνίδι. Πόσο μάλλον όταν οι κυνηγοί που ξεκίνησαν (αλλά και όλοι γενικά που χρησιμοποιήθηκαν) εμφανίστηκαν σε κάκιστη βραδιά: δεν υπήρχε ούτε μια συνεργασία της προκοπής, ούτε μια ατομική προσπάθεια (έστω για να κερδίσει κάποιος ένα κόρνερ) και καταλάβαινες πως ακόμα και η όποια κατοχή της μπάλας γινόταν με το μυαλό στο ρολόι κι όχι με σκοπό μια τελική προσπάθεια. Μάλιστα ακόμα και οι αλλαγές έγιναν με αυτό το σκοπό. Ο Ελ Αραμπί πχ μπήκε όχι για να γεμίσει την επίθεση, αλλά για να τρομάξει λίγο με την παρουσία του την άμυνα του ΠΑΟ: ο Μαρτίνς σκέφτηκε πως αφού δεν του έδινε τίποτα ο Λόπεζ καλύτερα να έχει ένα καλό παίκτη στο γήπεδο κι όχι ένα ικανό να παίξει δεξί εξτρέμ. Το ίδιο έκανε κι όταν έβαλε τον Βαλμπουενά αντί του Μασούρα: δεν επιδίωξε κάποια συμμετρία αλλά απλά να υπάρχει κάποιος που να πάρει λίγο τη μπάλα. Χωρίς πρόθεση να παίξεις ποδόσφαιρο, ποδόσφαιρο δεν παίζεις.      

Τα άλυτα θέματα

Κι ο ΠΑΟ βέβαια επιθετικά είχε τα θέματα του. Η κατοχή μπάλας του έδωσε δυο φάσεις – όλες κι όλες: την πιο μεγάλη του ευκαιρία την σπατάλησε ο Μακέντα στο πρώτο ημίχρονο όταν στο 40’ έστειλε με κεφαλιά τη μπάλα άουτ μετά από μια ωραία πλαγιοκόπηση του Χουάνκαρ. Παρά την καλή σχετικά κίνηση στο πλάι (κυρίως από τον Αϊτόρ) και παρά τα κέφια του Βιγιαφάνιες, που αγωνίστηκε σχεδόν χωρίς πίεση, ο ΠΑΟ περιορίστηκε σε μια σειρά από ακίνδυνες σέντρες: ο Βατσλίκ πέρασε ένα πολύ ήσυχο βράδυ. Αν ο Ολυμπιακός δεν είχε σχεδόν καμία απολύτως πρόθεση να επιτεθεί (παίζοντας ωστόσο αρκετά συγκεντρωμένος στα μετόπισθεν χάρη στο σχήμα του κι όχι γιατί οι παίκτες του έκαναν κάποιο μεγάλο ματς), ο ΠΑΟ δεν είχε τέμπο, δεν είχε πολλή κίνηση, δεν είχε μια προσωπικότητα να βγει μπροστά. Αν ο Ολυμπιακός έχει συμβιβαστεί με τη βαθμοθηρία κι έχει κατεβάσει πολύ τα στάνταρ του, ο ΠΑΟ δυσκολεύεται να βρει κάποιο παίκτη να τον πάρει από το χέρι σε αυτά τα λίγο πιο δύσκολα ματς: όχι τυχαία η ομάδα του Γιοβάνοβιτς δεν έχει νίκη ακόμα στα ματς με τον Ολυμπιακό, τον ΠΑΟΚ και την ΑΕΚ.

Το γιατί συμβαίνουν αυτά στους αιώνιους θα το δούμε αύριο: για την ώρα δυο λόγια και για τους υπόλοιπους.

https://i0.wp.com/www.newsit.gr/wp-content/uploads/2022/01/aek-panaitolikos3-scaled.jpg?resize=1080%2C750&ssl=1

Η έκπληξη της χρονιάς

Δεν χωρά αμφιβολία πως η ήττα της ΑΕΚ από τον Παναιτωλικό στο άδειο ΟΑΚΑ ήταν η πιο μεγάλη έκπληξη στο εφετινό πρωτάθλημα. Η ΑΕΚ έχασε ένα ματς μόλις βρέθηκε στην ανάγκη να αντιμετωπίσει μια δυσκολία που φαινόταν πως είναι απίθανο να προκύψει: δεν είναι η πρώτη φορά που της συμβαίνει φέτος. Στο 79ο λεπτό ενός ματς που η ΑΕΚ έλεγχε απόλυτα ο Καρέλης ξεχασμένος (και πολύ πιο γρήγορος από τους κεντρικούς της αμυντικούς) ισοφάρισε φεύγοντας μόνος πίσω από τη σέντρα. Η ΑΕΚ είχε δεκαπέντε λεπτά για να κλείσει τον αντίπαλο της, να κυκλοφορήσει σωστά τη μπάλα, να βρει μια  καθαρή φάση για γκολ: αλλά βραχυκύκλωσε απόλυτα – και η απόδειξη δεν είναι το καταπληκτικό γκολ (1-2) που δέχτηκε από τον Μεντόζα στο 84΄(που είναι ο ίδιος που κάνει και την ασίστ στον Καρέλη για τη φάση της ισοφάρισης), αλλά ότι δεν απείλησε ποτέ σοβαρά τον αντίπαλο της σε όλο το τελευταίο τέταρτο. Τα σουτ του Γέφτιτς και του Βράνιες από 25 μέτρα δεν μπορεί να τα θεωρεί κανείς ευκαιρίες. Φυσικά τίποτα δεν έγινε τυχαία: η ΑΕΚ έχει μεγάλη δυσκολία να αντιδράσει απέναντι σε μια δυσκολία που στο μυαλό όλων (του προπονητή της πρώτα από όλα) μοιάζει κάτι που δεν έπρεπε να συμβεί. Ο Γιάννης Αναστασίου αλλάζοντας όλη σχεδόν την μεσοεπιθετική του γραμμή (με Τσιγγάρα, Μάρτενσον, Μόρσει και φυσικά τον Καρέλη) έδωσε στον Αργύρη Γιαννίκη ένα μεγάλο μάθημα: αν μια ομάδα πρέπει να ανοίξει ένα παιγνίδι και να ανεβεί στο γήπεδο πρέπει να το κάνει με ξεκούραστους παίκτες. Αλλιώς θα φεύγει ο Καρέλης και οι αντίπαλοι δεν θα τον πιάνουν ούτε με λάσο.

Φωτιάς σούπερ σταρ

Κατά τα άλλα καταλάβαμε ότι θέματα στην Ελλάδα προσφέρει μόνο ο διαιτητής Φωτιάς: το Σάββατο ήταν ο άνθρωπος κλειδί στη νίκη του ΠΑΟΚ με το απίστευτο σφύριγμα του με το οποίο μετέτρεψε το 1-0 σε βάρος του ΠΑΟΚ σε 1-0 υπέρ του – παραμένοντας σταθερός στην υποχρέωση που έχουν οι Ελληνες διαιτητές να δίνουν ένα πέναλτι στον ΠΑΟΚ στο ματς. Ο ΟΦΗ διαμαρτυρήθηκε για τη διαιτησία και με δηλώσεις του προέδρου του του κ. Μπούση: νέος παράγοντας είναι Μπούσης θα καταλάβει κάποια στιγμή πως αν ζητάς από κάποιον δανεικούς, αυτός δεν σε σέβεται. Αλλά πέρα από αυτά ο ΠΑΟΚ μοιάζει έτοιμος να γίνει η ομάδα του δεύτερου γύρου γιατί κάνει κάτι απλό: σκοράρει. Εχει πετύχει 12 γκολ στα τέσσερα  τελευταία ματς και οι επιστροφές του Ινγκασον, του Ζάμπα, του Τσόλακ και σε λίγο του Ολιβέιρα (σε συνδυασμό με σημαντικές μεταγραφικές κινήσεις που έρχονται) θα τον μεταμορφώσουν. Αυτός θα είναι ο αντίπαλος του Ολυμπιακού χωρίς αμφιβολία. Κι έχει και πολύ εύκολο πρόγραμμα.

Ερχεται ο Αστέρας

Κατά τα άλλα ο Αρης δεν σκόραρε ούτε στη Ριζούπολη και απομακρύνεται από τις πρώτες θέσεις. Ο ΠΑΣ δεν κέρδισε τον Ατρόμητο: και τους δυο τους κυνηγάει ο ανεβασμένος Αστέρας που έχει παίκτες όπως ο Σονί που βλέπουν δίχτυα: ο τύπος κέρδισε το Βόλο με ένα γκολ αριστούργημα. Αλλά όλοι ψάχνουν παίκτες στη Γαλλία, στην Ισπανία, στην Τουρκία κτλ…

Πηγή: Κάρπετ Show

Pin It on Pinterest

Shares
Share This