Επιλογή Σελίδας


Του Βασίλη Σκουντή

Εχουν περάσει δυο εβδομάδες από την ημέρα που – με αφορμή την πρόωρη επέκταση του συμβολαίου του Σάσα Βεζένκοβ- έγραφα για κάτι το οποίο προχθές (8/10) το βράδυ στην νίκη του Ολυμπιακού επί της Ρεάλ υπήρξε εξόφθαλμο!

Όχι, προς θεού δεν διεκδικώ μαντικές ικανότητες, ούτε παριστάνω τον… κονιόρδο, αλλά όπως συμβαίνει με τους προπονητές και τους παίκτες, ομοίως κι εγώ πάτησα πάνω σε έναν τυφλοσούρτη με το scouting report που τον αφορούσε.

Έγραφα λοιπόν σε μια αποστροφή του κειμένου τα εξής:

«Όντως τον Βεζένκοβ τον είδε η δουλειά και το ‘βαλε στα πόδια από τον φόβο της!

Ο οιοσδήποτε (όπως λέει και ο Γιάννης Ιωαννίδης) σέβεται τον εαυτό του, οφείλει κάθε σεζόν, κάθε μέρα και κάθε λεπτό να κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός και να βελτιώνει το παιχνίδι του και ο Σάσα δικαιούται να παινεύεται για το work ethic του.

Ενόψει της νέας σεζόν, λοιπόν, ο ξανθομάλλης φόργουορντ εστιάζει στον χειρισμό της μπάλας. Το αντίδοτο στα close out

Δεδομένου ότι είναι εξαιρετικός σουτέρ και κυρίως από τα 6μ.75, αντιλαμβάνεται ότι οι αντίπαλοι θα γίνουν πολύ πιο επιθετικοί απέναντι του στα close-οuτ και γι’ αυτό φροντίζει να γίνει πιο διεισδυτικός.

Εκτός λοιπόν από σουτέρ, θέλει να είναι και driver, ώστε να τελειώνει φάσεις κοντά στο καλάθι με floaters και lay up, κάτι που έχει ως προαπαιτούμενο τον καλό χειρισμό της μπάλας.

Παράλληλα με την προπόνηση του σε αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού, δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στη δημιουργία και δη στις πάσες προς την αδύνατη πλευρά».


Το ποσοστό… αστοχίας με τη Ρεάλ

Το βράδυ της Παρασκευής κόντρα στη Ρεάλ Μαδρίτης ο Βούλγαρος φόργουορντ, ο οποίος αποδεδειγμένα είναι ο πιο εύστοχος και ως εκ τούτου ο πλέον αξιόπιστος σουτέρ τριών πόντων του Ολυμπιακού, άρχισε με 0/5 από τα 6μ.75 και τελείωσε με ένα στα επτά…

Ένα στα επτά, πάει να πει ποσοστό ευστοχία; 14.3% ή μάλλον ποσοστό… αστοχίας 85.7%!

Αυτοσαρκάσθηκε κιόλας στη λήξη του αγώνα, μπροστά στην κάμερα της NOVA, όταν απαντώντας σε μια σχετική ερώτηση και όντας ξεθεωμένος (μετά από 32 λεπτά επί του παρκέ) είπε πως «με ένα στα επτά τρίποντα δεν μπορώ να μιλάω για τα σουτ».

Τα μακρινά από κοντά του Γιαννάκη

Ναι, δεν μπορεί να μιλάει για τα (μακρινά) σουτ, αλλά μπορεί να μιλάει για τα κοντινά, επιβεβαιώνοντας πλήρως μια κουβέντα που έχει λανσάρει ο Παναγιώτης Γιαννάκης και ισχύει εις το διηνεκές…

Τα μακρινά από κοντά!

Αυτό ακριβώς έκανε προχθές ο Σάσα, όταν αισθάνθηκε πως έπρεπε να βάλει σε λειτουργία και να κινητοποιήσει άμεσα το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και της επιβίωσης.

Σούταρε τα μακρινά από κοντά!

Όπως λέει και μια παλιά έκφραση, με σεξιστικό υπονοούμενο, δεν με θέλεις, να κι εγώ!

Δεν τον ήθελε η μπάλα τον Βεζένκοβ στα σουτ τριών πόντων, να κι αυτός!

Με το σκορ στο 43-48, στο κρισιμότερο σημείο του ματς, ο Σάσα πήγε στο Plan B, που το επεξεργάζεται με τέτοια συνέπεια και προσήλωση στις προπονήσεις, ώστε τείνει να εξελιχθεί σε Plan A!

Τα τρία κομβικά floaters

Πήρε την μπάλα σε δυο απανωτές κατοχές και τις τελείωσε με ισάριθμα εντυπωσιακά floaters, που έφεραν τον Ολυμπιακό στο 47-48, προτού περάσει μπροστά με 49-48.

Με το σκορ στο 56-56 έγραψε το 59-56 με το μοναδικό τρίποντο του που απέβη κιόλας το εφαλτήριο για να τρέξουν οι Πειραιώτες ένα σερί 9-0 (65-56) και στο καπάκι να προηγηθούν με διψήφια διαφορά (70-59).

Και όταν ξανάσφιξαν τα γάλατα, μετά το τρίποντο του Τομά Ερτέλ (71-68) , να τος πάλι ο ξανθομάλλης μορφονιός που με άλλο ένα floater σκόραρε για το 73-68, ενώ απέμεναν 40 δευτερόλεπτα για να ακουσθεί η κόρνα της λήξης.

«Πείτε μου τι κάνω λάθος;»

Σε ένα τάιμ άουτ κι ενώ είχε απαυδήσει με τα άστοχα τρίποντα, γύρισε προς τον πάγκο και ρώτησε «πείτε μου τι κάνω λάθος;».

«Τίποτε» του απάντησε ένα μέλος του τεχνικού επιτελείου. «Μη σε νοιάζει, συνέχισε να σουτάρεις»!

Τι μαρτυρά στην προκειμένη περίπτωση το Shot Chart του 26χρονου φόργουορντ;

Σύμφωνα, λοιπόν, με το InStat Scout είχε μόλις 1/5 τρίποντα σε καταστάσεις Catch and Shoot που βρίσκονται σε περίοπτη θέση στο ρεπερτόριο του και στις οποίες είναι ένας από τους κορυφαίους της Ευρωλίγκας.

Το Shot Chart του Βεζένκοβ στον αγώνα με την ΡεάλΤο Shot Chart του Βεζένκοβ στον αγώνα με την Ρεάλ INSTAT SCOUT

Η θνήσκουσα τέχνη του Catch and Shoot

Παρεμπιπτόντως αυτές οι φάσεις στις οποίες ο παίκτης πιάνει την μπάλα και την μπουμπουνάει ακαριαία (χωρίς ντρίμπλα ή προσποίηση) είχαν περάσει σε δεύτερη μοίρα για κάμποσα χρόνια και μάλιστα αποκαλούνταν «μια θνήσκουσα τέχνη», αλλά την ξανάκαναν μόδα οι «Splash Brothers των Γουόριορς: ο Στεφ Κάρι και κυρίως ο Κλέι Τόμπσον.

Από τη σοδειά των 16 πόντων του, ο Βεζένκοβ σκόραρε πέντε από φόλοου (ένα δίποντο και ένα γκολ-φάουλ), έξι από catch and drive (που κατέληξαν σε floaters), δυο στον αιφνιδιασμό και τρεις από τα 6μ.75 σε κατάσταση catch and shoot

Εδώ ανοίγω μια παρένθεση διότι εκ των υστέρων τοποθετήθηκε επί του θέματος και ο Τάιλερ Ντόρσεϊ, ο οποίος ρωτήθηκε για τα δικά του σουτ και είπε μια σοφή κουβέντα…

«Ο σουτέρ δεν πρέπει ποτέ να σκέπτεται το προηγούμενο σουτ που έχασε, αλλά το επόμενο που θα βάλει»!

Τα μισά από τα άστοχα τρίποντα του Βεζένκοβ έγιναν με πίεση χρόνου και ήταν «contested»: ήταν καλά σουτ, από αυτά που συνήθως βάζει, αλλά δεν του έκατσαν.

Ενας σούπερ σταρ με ονοματεπώνυμο

Παρά ταύτα δεν πτοήθηκε και επειδή βαθμιαία έχει κτίσει ένα τείχος ανοσίας και αυτοπεποίθησης, βρήκε τον τρόπο να δράσει διαφορετικά και να καταστεί για τρίτη φορά σε ισάριθμα ματς (Μπασκόνια, ΑΕΚ, Ρεάλ), ο αδιαμφισβήτητος MVP του Ολυμπιακού.

Ο Βεζένκοβ δεν είναι πια ένας προσδόκιμος πρωταγωνιστής εν τη γενέσει του, αλλά αρχής γενομένης από την περυσινή σεζόν αναδεικνύει τη δυναμική του και μπορεί να συστήνεται ως ένας σούπερ σταρ.

Ο ίδιος βεβαίως είναι τόσο σεμνός και μετρημένος ώστε ποτέ δεν μιλάει για τον εαυτό του: μιλούν όμως οι άλλοι, μηδέ του… Δημήτρη Καρύδα εξαιρουμένου ο οποίος στις μεταδόσεις των αγώνων της Ευρωλίγκας σούπερ σταρ τον ανεβάζει, σούπερ σταρ τον κατεβάζει και δεν έχει άδικο, ούτε υπερβάλλει.

Παίκτης χωρίς ταμπέλα

Είναι πλέον φως φανάρι ότι η δουλειά που κάνει στην προπόνηση και η αφοσίωση του αποδίδουν καρπούς: βάζει την μπάλα στο παρκέ, ντριμπλάρει αν και είναι μεγάλο κορμί, διεισδύει στη ρακέτα, βλέπει τις πάσες στην αδύνατη πλευρά και μ’ αυτά και μ’ αυτά καθίσταται ένας ολοκληρωμένος και σύγχρονος πάουερ φόργουορντ.

Το αν είναι τριάρι σε κορμί τεσσαριού, τριαροτεσσάρι, τεσσαροτριάρι, Stretch 4 η οτιδήποτε άλλο αποτελεί πλεονασμό, άλλωστε οι κάθε λογής ταμπέλες δεν έχουν καμιά σημασία.

Είναι απ’ όλα αυτά…

Η δεν είναι τίποτε από αυτά!

Είναι ο εαυτός του και προϊόντος του χρόνου θέλει να παρουσιάζει την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του.

Πηγή: Sport24

Pin It on Pinterest

Shares
Share This