Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Μπίζα

Τις τελευταίες μέρες, έχει υπάρξει έντονη φημολογία για το ιδιοκτησιακό μέλλον της Formula 1.

Όλα ξεκίνησαν από το δημοσίευμα του ελβετικού site Blick, και του αρκετά αξιόπιστου Roger Benoit, που αναφέρει πως Σαουδάραβες επενδυτές ενδιαφέρονται εντόνως για το Formula One Group, τον όμιλο δηλαδή που ενέχει όλες τις δραστηριότητες της Formula 1, όπως και των δικαιωμάτων της και των υποστηρικτικών πρωταθλημάτων της.

Στο ίδιο άρθρο, αναφέρεται η στασιμότητα της Liberty Media από τότε που ανέλαβε τα ηνία της Formula 1, τον Ιανουάριο του 2017. Τονίζονται τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Chase Carey, τότε CEO του πρωταθλήματος, που ήθελε -κατά δήλωσή του- «κάθε Grand Prix να είναι σαν ένα SuperBowl», με ενισχυμένο το στοιχείο του θεάματος και της -καλώς εννοούμενης- υπερβολής.

Έκτοτε, σε εμπορικό επίπεδο, η Liberty έχει κερδίσει κοινό χάρη στο docu-series του Drive to Survive, όμως την ίδια ώρα έχει κοιτάξει όλο και περισσότερο προς Ανατολάς για πιο κερδοφόρα Grand Prix από αυτά στην Ευρώπη.

Ήδη, μάλιστα, ακούγεται πως το Μονακό και η Γαλλία είναι σε επισφαλή θέση, ακόμα και για το πρόγραμμα του 2022, όπως ανέφερε σχετικά σε δημοσίευμά του το RaceFans.net.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Liberty Media έχει χάσει το ενδιαφέρον της σε επιχειρηματικό επίπεδο, ειδικά μετά την πανδημία του Covid-19 και τις δυσκολίες που αυτή έχει φέρει σε οικονομικό και οργανωτικό επίπεδο.

Πληροφορίες του Car and Driver Ελλάδας αναφέρουν πως το σχετικό ρεπορτάζ ισχύει στην ολότητά του. Οι Σαουδάραβες είναι κοντά στο να κάνουν μία γενναία προσφορά για να εξαγοράσουν τη Formula 1, και συγκεκριμένα η Aramco.

Η Aramco έχει μπει από το 2020 ως μέγας χορηγός της Formula 1, φιγουράροντας σε διάφορα Grand Prix με μεγάλα διαφημιστικά banners.

Αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως βάσει εσόδων, κλείνοντας το 2020 στην 14η θέση της σχετικής λίστας με 229 δισ. δολάρια. Έχει, δε, το δεύτερο μεγαλύτερο αποθεματικό σε αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο διεθνώς, και φυσικά ανήκει εξ ολοκλήρου στη Σαουδική βασιλική οικογένεια.

Οι Σαουδάραβες ενδιαφέρονται για αυτήν την εξαγορά, και εφόσον η Liberty Media θελήσει, είναι έτοιμοι να προσφέρουν ένα μεγάλο ποσό για να γίνουν αυτοί οι ιδιοκτήτες της Formula 1.

Αυτό θα σημάνει μία σημαντική μεταστροφή για το σπορ. Αρχικά, θα πρέπει να περιμένει κανείς πολλά περισσότερα Grand Prix και events στον χώρο της Μέσης Ανατολής, που δεν αποκλείεται να γίνει το κέντρο του σπορ. Έπειτα, η Aramco θα προωθήσει αρκετά τη χρήση βιοκαυσίμων (όπως αυτά του τύπου Ε10), κι όχι την ηλεκτροκίνηση, ενισχύοντας την θέση της FIA που θέλει το σπορ να μείνει μακριά από τον εξηλεκτρισμό, στοχεύοντας στην εξέλιξη καυσίμων με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα στις εκπομπές τους.

Όλο το εν λόγω σενάριο παραμένει ακόμα σε εξαιρετικά πρώιμο στάδιο. Καμία επίσημη προσφορά δεν έχει γίνει, όπως και οι Αμερικανοί δεν έχουν βάλει ακόμα πωλητήριο. Υπάρχει το ενδιαφέρον, και τελικά εκεί όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά.

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This