Επιλογή Σελίδας

Του Βασίλη Σαμπράκου

Είσαι τεχνικός διευθυντής, στην μεταγραφική περίοδο. Γνωρίζεις τις ανάγκες ενίσχυσης, πάνω στις οποίες έχεις συμφωνήσει με τον προπονητή – γνωρίζεις και το ποσό που μπορείς να επενδύσεις αυτό το καλοκαίρι στην ενίσχυση της ομάδας. Συνεπώς έχεις όλα τα δεδομένα. Κάποτε προκειμένου να φτάσεις από αυτό το σημείο στον τερματισμό, δηλαδή στη στιγμή που θα ανακοινώνεις τις μεταγραφές χρειαζόταν να καλύψεις, κυριολεκτικά, εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Και προκειμένου να φτάσεις στο σημείο να δημιουργήσεις στον εαυτό σου την αίσθηση ότι γνωρίζεις όλες τις διαθέσιμες επιλογές που σου δίνει η αγορά για κάθε θέση χρειαζόταν επιπλέον να διαθέτεις μια πανίσχυρη ατζέντα και να επενδύεις άπειρες ώρες στις επαφές αναζήτησης του ιδανικού μεταγραφικού στόχου. Σήμερα δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα παραπάνω από το να ανοίξεις μια ψηφιακή εφαρμογή στο κινητό σου. Ναι, μόνον αυτό.

Η παγκόσμια αγορά ζει πλέον στην εποχή που ένας τεχνικός διευθυντής ανοίγει μια εφαρμογή και χρησιμοποιεί τα φίλτρα της για να εντοπίσει τον στόχο. Ηλικία, εθνικότητα, σωματικά χαρακτηριστικά, πόδια, συμμετοχή στην άμυνα και την επίθεση, βαθμοί αξιολόγησης, όλα αυτά και ένα σωρό άλλα στοιχεία εμφανίζονται σε δευτερόλεπτα στην οθόνη. Και μάλιστα ο τεχνικός διευθυντής κερδίζει πολύ χρόνο διότι κοιτάζει μια λίστα ποδοσφαιριστών που βρίσκονται στην “υπό παραχώρηση” λίστα της ομάδας τους – δηλαδή ρεαλιστικούς στόχους. Και κοντά σε όλα αυτά, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να γνωρίζει και το ύψος των οικονομικών απαιτήσεων – τόσο της ομάδας όσο και του ποδοσφαιριστή. Και μετά από όλα αυτά, όταν έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι έχει νόημα να επιχειρήσει μια πρώτη επαφή, ο τεχνικός διευθυντής πατάει το κουμπί και στέλνει ένα “α λά whatsapp” κρυπτογραφημένο μήνυμα προς τον σύλλογο, ή τον ατζέντη, ή και τον ίδιο τον ποδοσφαιριστή εφόσον αυτός το επιθυμεί.

Περισσότεροι από 600 σύλλογοι από 50 διαφορετικές χώρες, και εκατοντάδες ποδοσφαιριστές και ατζέντηδες χρησιμοποιούν ήδη το “Player Lens”, μια ψηφιακή πλατφόρμα η οποία τον περασμένο Ιανουάριο είχε περισσότερους από 1500 ποδοσφαιριστές τοποθετημένους στις βιτρίνες της. Γιατί βρίσκουν τόσο μεγάλο νόημα οι σύλλογοι να τη χρησιμοποιούν; Επειδή μπορούν να πουλήσουν ή να αγοράσουν ποδοσφαιριστή, να διαθέσουν τον ποδοσφαιριστή σε συγκεκριμένες αγορές, ή να αναζητήσουν παίκτη από συγκεκριμένες αγορές, να αναζητήσουν παίκτη με όρια στο ύψος των αποδοχών του, να βάλουν ποδοσφαιριστές σε διαπραγμάτευση. Και η πλατφόρμα δίνει το ίδιο μεγάλες δυνατότητες στους ατζέντηδες, προκειμένου να προβάλουν τους ποδοσφαιριστές – πελάτες τους, αλλά και στους ίδιους τους ποδοσφαιριστές, οι οποίοι μπορούν να δηλώσουν τον εαυτό τους διαθέσιμο, ορίζοντας το ύψος των αποδοχών τους, και να λάβουν απευθείας μηνύματα από ενδιαφερόμενους.

Σπουδαίο εργαλείο, θα σκεφτεί κανείς στην πρώτη ανάγνωση. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για επιστημονικής ακρίβειας εργαλείο αναζήτησης, διότι το “Player Lens” έχει συνεργαστεί με το Wyscout, την κορυφαία πλατφόρμα ανάλυσης, και το TransferLab, ένα λογισμικό data-driven αναζήτησης και αξιολόγησης των ποδοσφαιριστών και έτσι δίνει στους τεχνικούς διευθυντές το πλεονέκτημα να έχουν στο κινητό τους μια στιγμιαία ανάλυση – αξιολόγηση του ποδοσφαιριστή με βαθμό. Κάπως έτσι οι τεχνικοί διευθυντές σορτάρουν τις επιλογές τους και αναζητούν, ανάλογα με το πορτοφόλι τους, ποδοσφαιριστές με βαθμολογία κοντά στο 100, η οποία προκύπτει από έναν αλγόριθμο που αξιολογεί την συνεισφορά του ποδοσφαιριστή στην επίθεση και άμυνα.

Το TransferLab είναι τόσο αξιόπιστο, που η έκθεσή του ήταν το τεκμήριο πάνω στο οποίο βασίστηκε ο Κέβιν Ντε Μπρόινε τον περασμένο Μάιο όταν εμφανίστηκε στην συνάντηση με την διοίκηση της Μάντσεστερ Σίτι για να επεκτείνει το συμβόλαιό του. Ο Βέλγος πήγε χωρίς ατζέντη, με την έκθεση στο κινητό του, και με αυτή απέδειξε, μέσα από συγκριτικά τεστ με συμπαίκτες και αντιπάλους, την χρησιμότητά του και τελικά την χρηματιστηριακή του αξία. Έτσι έφτασε στην συμφωνία για να επεκτείνει το συμβόλαιό του μέχρι το καλοκαίρι του 2023.

Το “Player Lens”, που διαρκώς μεγαλώνει και συνάπτει συμφωνίες κεντρικής συνεργασίας με λίγκες, όπως πρόσφατα έκανε με την ισπανική, έχει ήδη αρχίσει να εντάσει στο δίκτυό του και τις ελληνικές ομάδες. Ο Ολυμπιακός και ο Αρης ήταν οι πρώτες ελληνικές ομάδες που μπήκαν στην πλατφόρμα και άρχισαν να την χρησιμοποιούν, και σήμερα ο Ryan Badu, ένας Αγγλος ατζέντης που λειτουργεί ως εκπρόσωπος της πλατφόρμας στην Ελλάδα, ολοκληρώνει τις επαφές του με τις ελληνικές ομάδες, στις οποίες η χρήση της προσφέρεται δωρεάν.

Κάποτε, παίζοντας football manager ή FIFA, σκεφτόσουν ότι αυτή είναι μια εικονική πραγματικότητα της ποδοσφαιρικής αγοράς. Σήμερα είναι η πραγματική· ψηφιακή, αλλά όχι εικονική. Είσαι συνδεδεμένος με την παγκόσμια αγορά από το κινητό σου. Μπαίνεις σε μια εφαρμογή και βάζεις μια αγγελία, “ζητάω αριστερό μπακ με 80%+ ακρίβεια στις σέντρες και 70% αποτελεσματικότητα στις αμυντικές μονομαχίες, προσφέρω 300.000 € ετησίως και πληρώνω 500.000 € για την αγορά του”. Και περιμένεις. Κι εκεί που κάθεσαι, έρχεται ειδοποίηση στο κινητό σου. Έστειλε…

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This