Επιλογή Σελίδας


Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Ήταν μια μάχη στρατηγικής και όχι καθαρής ταχύτητας και προσπεράσεων, και για ένα ισπανικό γκραν πρι στην πίστα της Καταλονίας, θα έλεγε κανείς πως ήταν αρκετά… διασκεδαστική.

Ο Max Verstappen… εκτοξεύτηκε στην εκκίνηση σαν πύραυλος και «νίκησε» τον Lewis Hamilton αρχικά, όμως εν τέλει ο επτάκις Παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν αυτός που πανηγύρισε την 98η νίκη της καριέρας του.

Αυτονόητο, λοιπόν, πως ο Hamilton συμπεριλαμβάνεται στους μεγάλους «κερδισμένους» του τέταρτου αγώνα της σεζόν.

Ο άνθρωπος με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία της F1 πρόσθεσε άλλη μία σε αυτόν τον τεράστιο κατάλογο στην Ισπανία, και ανεβάζει τον αριθμό του σε τρεις φέτος, σε σύγκριση με τη μία του Verstappen.

Η Mercedes είχε απλά καλύτερο ρυθμό αγώνα από την RB16B του Verstappen και παρά τον αρχικό… αιφνιδιασμό, σύντομα φάνηκε πως ο Hamilton είχε τη δυναμική να περάσει τον Ολλανδό. Ο Hamilton ευτύχησε να ωφεληθεί από ακόμα μία εμπνευσμένη στρατηγική της Mercedes, η οποία στον 42ο γύρο αιφνιδίασε τη Red Bull και κάνοντας δεύτερο πιτ στοπ στον Βρετανό, του έδωσε στα χέρια ένα τεράστιο «όπλο».

Ήταν ένας συνδυασμός στρατηγικής και ταχύτητας που κέρδισε τον αγώνα για τον Hamilton, αλλά ήταν μια πανίσχυρη οδηγική «ανάκαμψη» που χρειάστηκε για να ανακτήσει σταθερά το πλεονέκτημα που είχε ο Verstappen.

Στους «κερδισμένους» του τέταρτου αγώνα της σεζόν συμπεριλαμβάνεται σίγουρα και ο Daniel Ricciardo. Μετά από μια αξιοπρεπή περίοδο κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο, εκκίνησε από τη έβδομη θέση, αλλά κατάφερε να ξεπεράσει τόσο τον Esteban Ocon όσο και τον Carlos Sainz στην αρχή του αγώνα και να ανέβει στην πέμπτη θέση, όπου και έμεινε για αρκετό χρονικό διάστημα

Ήταν αναμφισβήτητα η πιο εντυπωσιακή του εμφάνιση με μονοθέσιο της McLaren και φαίνεται ότι τελικά προσαρμόστηκε στην MCL35M. Κατάφερε να μείνει μακριά από… δράματα, και το γεγονός ότι ήταν ένας αρκετά αδιάφορος αγώνας γι’ αυτόν θα είναι ακριβώς όπως θα ήλπιζε.

Ένα «μπράβο» όμως αρμόζει και στον Charles Leclerc, ο οποίος έχασε οριακά το βάθρο.

Όσο για τη Mercedes, μπορεί να μην έκανε το «απόλυτο», εντούτοις κυριάρχησε της Red Bull και διεύρυνε το προβάδισμά της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στους 29 βαθμούς.

Πάμε, τώρα, στους «χαμένους» της Βαρκελώνης. Πρώτος δεν είναι άλλος από τον Fernando Alonso. Από το «ζενίθ» του Πορτιμάο, στο «ναδίρ» της Καταλονίας ο δις Παγκόσμιος.

Αφού μπήκε νωρίς στα πιτ για ένα σετ μέσης γόμας, στον 21ο γύρο, ο Alonso προσπάθησε να ανταπεξέλθει στη στρατηγική ενός στοπ, αλλά αυτό το στοίχημα απλά δεν απέδωσε. Ευρισκόμενος στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση, έχασε σταδιακά την επαφή με τον Lando Norris, ο οποίος βρισκόταν στην ένατη θέση εκείνη τη στιγμή, και η έλλειψη ταχύτητας έφερε αρκετούς άλλους πιλότους στη διεκδίκηση για αυτόν τον μοναδικό βαθμό.

Τα ελαστικά του ήταν ξεκάθαρο ότι «τελείωναν» με γρήγορο ρυθμό, όπως ακριβώς και του Carlos Sainz την προηγούμενη εβδομάδα, και όπως ακριβώς έκανε και ο Ισπανός στο Πορτιμάο, η στρατηγική του κόστισε έναν τερματισμό στους βαθμούς.

Έχασε περαιτέρω έδαφος από τον Ocon στη μάχη των ομόσταυλων και θα πρέπει να επιστρέψει δυναμικά στο Μονακό.

Ο μοναδικός πιλότος που δεν τερμάτισε ήταν ο Yuki Tsunoda της AlphaTauri. Μετά το Μπαχρέιν, ο Ιάπωνας δεν έχει καταφέρει να πάρει έστω έναν βαθμό. Αυτή τη φορά, βεβαίως, λόγω του προβλήματος στον κινητήρα στον όγδοο γύρο, λόγω του οποίου αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Ως ο μοναδικός εγκαταλείψας, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι ήταν απλώς η ατυχία που έκανε τον Tsunoda να θέλει να… ξεχάσει γρήγορα αυτό το τριήμερο. Ωστόσο ο χρόνος του στο Q1 ήταν πάνω από τρία δέκατα πιο αργός από αυτός του ομόσταυλού του, Pierre Gasly και με τον Γάλλο να κερδίζει τον όγδοο φετινό του βαθμό στην Ισπανία, ο Tsunoda θα μείνει με την απορία τι θα μπορούσε να είχε γίνει.

Τέλος, η Alpine ξεκίνησε με όνειρα και φιλοδοξίες τον αγώνα της Καταλονίας, όμως έφυγε από το Μονμελό με μόλις δύο βαθμούς που πήρε ο Ocon, τερματίζοντας ένατος…

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This