Επιλογή Σελίδας


Του Μιχάλη Κατωπόδη

Το πώς προσεγγίζει καθένας το επάγγελμά του, είναι υποκειμενικό. Για πολλούς αρκεί ένας σταθερός μισθός, ένα ευέλικτο ωράριο εργασίας ή ακόμα και ένα σταθερό οκτάωρο. Για ανθρώπους, όμως, όπως οι οδηγοί αγώνων, αυτό που κάνουν κάθε μέρα ξεφεύγει από τα στενά όρια του επαγγέλματος. Απαιτεί αφοσίωση, θυσίες, πόνο και ρίσκα που εκθέτουν πολλές φορές την ίδια τους τη ζωή σε κίνδυνο.

Αυτή ακριβώς η έντονα ανταγωνιστική τους φύση και η δίψα για διάκριση, τους κάνει πολλές φορές πιο «κοφτερούς» σε όσα σκέφτονται και λένε. Ο τρόπος που αντιλαμβάνονται τα πράγματα, ο ψυχρός κυνισμός, η υπεροψία, καθώς και η άγνοια κινδύνου, μας έχουν χαρίσει κατά καιρούς μεγάλες ατάκες. Υλικό προς όλους εμάς τους απλούς οδηγούς, να θαυμάζουμε λίγο παραπάνω εκείνους που έγραψαν ιστορία πίσω από ένα τιμόνι.

«Οι ευθείες είναι για τα γρήγορα αυτοκίνητα, οι στροφές είναι για τους γρήγορους οδηγούς». Colin McRae

«Ο νικητής δεν είναι αυτός με το γρηγορότερο αυτοκίνητο. Είναι αυτός που αρνείται να χάσει». Dale Earnhardt, Jr.

«Μόλις αγγίξεις αυτό το όριο, κάτι συμβαίνει και ξαφνικά μπορείς να προχωρήσεις λίγο πιο πέρα. Με τη δύναμη του νου σου, την αποφασιστικότητα, το ένστικτό και την εμπειρία σου, μπορείς να πετάξεις πολύ ψηλά». Ayrton Senna

«Ο κάθε οδηγός έχει το όριό του. Το δικό μου όριο μου είναι λίγο πιο πέρα από των άλλων». Ayrton Senna

«Είναι εκπληκτικό το πόσοι οδηγοί, ακόμη και στο επίπεδο της Formula 1, πιστεύουν ότι τα φρένα είναι για να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο». Mario Andretti.

«Δεν μιλάω τόσο καλά τα Αγγλικά, από την άλλη όμως μιλάω πολύ καλά την οδήγηση». Emerson Fittipaldi

«Η αεροδυναμική είναι για αυτούς που δεν μπορούν να κατασκευάσουν κινητήρες». Enzo Ferrari

«Εάν είσαι ένας τίμιος οδηγός αγώνων, θα πρέπει πάντα να βλέπεις τα όριά σου. Πρέπει να είσαι αντικειμενικός και να μην ασχολείσαι με την κάθε βλακεία». Niki Lauda

«Με το να είσαι οδηγός αγώνων, βρίσκεσαι συνεχώς υπό κίνδυνο. Το να είσαι οδηγός αγώνων σημαίνει ότι αγωνίζεσαι με άλλους ανθρώπους. Και αν δεν πας πλέον για το κάθε κενό που υπάρχει, δεν είσαι πια οδηγός αγώνων, γιατί αγωνιζόμαστε, αγωνιζόμαστε για να κερδίσουμε. Και το κύριο κίνητρο για όλους μας είναι να αγωνιστούμε για τη νίκη, δεν είναι να τερματίσουμε 3οι, 4οι, 5οι ή 6οι. Αγωνίζομαι για να κερδίσω, όσο νιώθω ότι αυτό είναι δυνατό». Ayrton Senna

«Το καλύτερο μάθημα όλων των εποχών ήταν περίπου δύο μήκη αυτοκινήτου πίσω από τον Juan Manuel Fangio». Stirling Moss

«Για να είσαι οδηγός αγώνων, είναι απαραίτητο να έχεις πολύ καλή όραση και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τη νύχτα. Οι αισθήσεις σου αυξάνονται, ταξιδεύεις με πάνω από 200 μίλια/ ώρα, πρέπει να εστιάσεις σε αυτό το σημείο πέδησης στα 110 μέτρα και πρέπει να έχεις απόλυτη πίστη και αφοσίωση στην οδήγησή σου». Alan McNish

«Εάν μπορείς να αφήσεις δύο μαύρες ρίγες από την έξοδο μιας γωνίας έως τη ζώνη πέδησης της επόμενης, έχεις αρκετή ιπποδύναμη». Mark Donohue

«Οτιδήποτε βρίσκεται πίσω σου, δεν έχει σημασία». Enzo Ferrari

«Εάν τα πάντα δείχνουν υπό έλεγχο, δεν πηγαίνεις αρκετά γρήγορα». Mario Andretti

«Για να τερματίσεις πρώτος, πρέπει πρώτα να τερματίσεις» Juan Manuel Fangio

«Οι αγώνες αυτοκινήτων ξεκίνησαν πέντε λεπτά μετά την κατασκευή του δεύτερου αυτοκινήτου». Henry Ford

«Υπάρχουν δύο πράγματα που κανένας άντρας δεν θα παραδεχτεί ότι δεν κάνει καλά, το sex και η οδήγηση». Stirling Moss

«Ταχύτερα, ταχύτερα, ταχύτερα, έως ότου η έξαψη της ταχύτητας ξεπεράσει τον φόβο του θανάτου». Hunter Thompson

«Μπορείς να πεις ότι αντιμετωπίζεις πρόβλημα όταν αισθάνεσαι τον αέρα στο πίσω μέρος του λαιμού σου, αντί για το πρόσωπό σου». Buddy Baker

«Μετά την τρίτη περιστροφή, έχασα τον έλεγχο». Don Roberts

«Την τελευταία φορά που αγωνίστηκα με ένα αυτοκίνητο, ήταν σε μια εποχή που το σεξ ήταν ασφαλές και οι αγώνες ήταν επικίνδυνοι. Τώρα, είναι το αντίστροφο». Hans Stuck

«Το να κερδίζεις, είναι τα πάντα. Οι μόνοι που σε θυμούνται όταν τερματίζεις δεύτερος είναι η γυναίκα σου και το σκυλί σου». Damon Hill

«Το να είμαι ένας μέτριος οδηγός δεν ήταν ποτέ η φιλοδοξία μου. Δεν είναι το στιλ μου αυτό». Michael Schumacher

«Είναι δύσκολο να οδηγείς στο όριο, είναι όμως ακόμα δυσκολότερο να γνωρίζεις που βρίσκεται αυτό το όριο». Stirling Moss

«Το WRC είναι για παιδιά, το Group B είναι για άνδρες». Juha Kankkunen

«Δεν μπορείς να συμπεριφέρεσαι σε ένα αυτοκίνητο όπως σε έναν άνθρωπο. Το αυτοκίνητο χρειάζεται αγάπη». Walter Roerl

«Όταν η σημαία πέσει, τελειώνουν οι μαλακίες». Jack Brabham

«Η ευτυχία είναι ένας εχθρός, σε αποδυναμώνει. Ξαφνικά, έχεις κάτι να χάσεις». Niki Lauda

«If in doubt, flat out». Colin McRae

«Οι καλοί οδηγοί έχουν νεκρές μύγες στα πλευρικά τους παράθυρα». Walter Roerl

«Το να οδηγώ γρήγορα στην πίστα δεν με τρομάζει. Αυτό που με τρομάζει είναι όταν οδηγώ στην εθνική και με προσπερνά κάποιος ηλίθιος που νομίζει ότι είναι ο Fangio». Juan Manuel Fangio

«Είμαι ένας καλλιτέχνης. Η πίστα είναι ο καμβάς μου και το αυτοκίνητο το πινέλο». Graham Hill

«Εάν κάποιος μου έλεγε ότι μπορώ να έχω τρεις ευχές, η πρώτη μου θα ήταν να μπω στους αγώνες, η δεύτερη μου να μπω στη Formula 1 και η τρίτη μου να οδηγώ για τη Ferrari». Jilles Villeneuve

«Εάν ο Θεός μας ήθελε να περπατάμε, τότε γιατί μας έδωσε πόδια που να χωράνε στα πεντάλ»; Stirling Moss

«Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα δεν είναι ούτε άσχημα, ούτε όμορφα. Γίνονται όμορφα όταν αρχίσουν να κερδίζουν». Enzo Ferrari

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This