Του Γρηγόρη Δημακάκου
Την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 1957 ο πρωταθλητής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκης) της περσινής περιόδου ΠΑΟΚ υποδέχεται στο γήπεδο Σιντριβανίου τον Απόλλωνα Καλαμαριάς στην πρώτη τους αναμέτρηση για το νέο Πρωτάθλημα της Ένωσης.
Διαιτητής της αναμέτρησης ήταν ο Πειραιώτης Θόδωρος Γιαβρόπουλος. Συνηθιζόταν τότε για λόγους αμεροληψίας να μετακαλούνται διαιτητές από την Αθήνα και κυρίως από τον Πειραιά.
Ο Γιαβρόπουλος δεν σήκωνε πολλά πολλά, όχι πως δεν είχε δεχθεί επιθέσεις από παίκτες στο παρελθόν, σύνηθες φαινόμενο για την εποχή. Εδώ είχε ξυλοκοπηθεί ως και ο γιγαντόσωμος Σωτήρης Ασπρογέρακας.
Οι Καλαμαριώτες πήραν προβάδισμα στο πρώτο τέταρτο με εκτέλεση φάουλ ενός εξαιρετικού φορ, του Κυριάκου Μυταριώτη (ή Μηταριώτη). Μάλιστα ο τερματοφύλακας του ΠΑΟΚ Λάκης Πρόγιος ήταν τόσο σίγουρος για τον εαυτό του, που ζήτησε να μην στήσουν τείχος οι συμπαίκτες του!
Στο πρώτο δεκάλεπτο του β’ ημιχρόνου, ο ΠΑΟΚ σκόραρε. Ο Φόρης Γεντζής, ο δαιμόνιος Εδεσσαίος εξτρέμ των «μελανόλευκων», γύρισε τη μπάλα από τη γραμμή του άουτ προς τα μέσα και ο σέντερ φορ Γιώργος Χαβανίδης νίκησε τον εξαιρετικό τερματοφύλακα Παράσχο Αυγητίδη.
Έλα όμως, που η μπάλα είχε βγει άουτ πριν να γίνει η σέντρα και ο Γιαβρόπουλος είχε σφυρίξει πριν αυτή φτάσει στον Χαβανίδη. Ο διαιτητής ήταν κατηγορηματικός. Ο Γεντζής έκανε να διαμαρτυρηθεί αλλά ο Γιαβρόπουλος επέμενε και πήγε στον επόπτη, που έλεγχε την περιοχή του Απόλλωνα. Ήταν Θεσσαλονικός, ονόματι Γκάνας. Ο Γιαβρόπουλος τού ζήτησε να οριζοντιώσει το σημαιάκι και να υποδείξει άουτ. Ο Γκάνας αρνήθηκε, υποστήριξε ότι η μπάλα δεν είχε περάσει τη γραμμή.
Ο Γιαβρόπουλος διέταξε τον Γκάνα να αποχωρήσει από τον αγωνιστικό χώρο, κοντολογίς τον απέβαλε. Είχε το δικαίωμα, βάσει των κανονισμών. Οι φίλοι του ΠΑΟΚ δυσανασχέτησαν, αλλά ως εκεί.
Λίγα λεπτά αργότερα ο Τάκης Χρυσανίδης πέτυχε το δεύτερο γκολ του Απόλλωνα, που έφυγε θριαμβευτής από το Σιντριβάνι (2-0). Ήταν η αρχή της εντυπωσιακής πορείας των «κοκκινόμαυρων», που ολοκληρώθηκε με την κατάκτηση του Πρωταθλήματος, του πρώτου και μοναδικού τίτλου της ιστορίας τους.