Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Μ.Βρετανίας, ο 10ος φετινός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 είχε για νικητή τον Μαξ Φερστάπεν. Ο οδηγός της Red Bull Racing δεν επικράτησε κατά κράτος, όπως έκανε συνήθως φέτος, αλλά κατάφερε να φτάσει στην 8η φετινή του νίκη και 44η στην καριέρα του. Εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Λάντο Νόρις με τη McLaren, που τερμάτισε στη 2η θέση, και ο Λούις Χάμιλτον της Mercedes πήρε την 3η θέση στο αγαπημένο του Σίλβερστον.

Ενώ πολύ λίγη ώρα πριν από την εκκίνηση ο ήλιος έλαμπε πάνω από το Σίλβερστον, τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση κάτω από συννεφιά και με την απειλή της βροχής να πλανιέται στον αέρα. Οι περισσότεροι από τους οδηγούς επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα μεσαία ελαστικά της Pirelli, με τον Ράσελ να είναι ο μόνος της πρώτης 10άδας που είχε στο μονοθέσιό του τα μαλακά.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και οι δύο McLaren ξεκίνησαν πολύ καλά, με τον Λάντο Νόρις να περνά καθαρά τον Μαξ Φερστάπεν και να στρίβει πρώτος στην πρώτη στροφή. Ο Φερστάπεν χρειάστηκε να αμυνθεί στην επίθεση του Όσκαρ Πιάστρι και τελικά κατάφερε να κρατήσει τη 2η θέση, μπροστά από τον Αυστραλό.

Ο Σαρλ Λεκλέρ κράτησε την 4η θέση και ο Τζορτζ Ράσελ πέρασε τον Κάρλος Σάινθ για να πάρει την 5η θέση από τον Ισπανό της Ferrari. Ο Λούις Χάμιλτον βγήκε εκτός γραμμής και για λίγο εκτός πίστας, πέφτοντας στην 9η θέση, πίσω από Αλόνσο και Γκασλί, αλλά γρήγορα πέρασε τον Γάλλο της Alpine και ανέβηκε 8ος. Ο Σέρχιο Πέρεζ δεν έκανε πρόοδο από τη 15η θέση και παρέμεινε εκεί.

Η χαρά του Νόρις, και των εκατοντάδων χιλιάδων Βρετανών που είχαν πλημμυρίσει το Σίλβερστον, κράτησε μόνο πέντε γύρους, αφού όταν ενεργοποιήθηκε το DRS ο συνδυασμός του Ολλανδού και της ταχύτατης Red Bull ήταν ασυναγώνιστος, και ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας πέρασε στην πρώτη θέση του αγώνα.

Πιο πίσω όμως είχαν σχηματιστεί δύο μεγάλες μάχες. Ο Ράσελ με τα μαλακά ελαστικά πίεζε ασφυκτικά τον Λεκλέρ για την 4η θέση ενώ ο Χάμιλτον είχε κολλήσει πίσω από τον Αλόνσο. Κι ενώ ο Ράσελ δεν έδειχνε να μπορεί να περάσει, ο Χάμιλτον τα κατάφερε γρήγορα και ανέβηκε στην 6η θέση, για να αρχίσει να καταδιώκει τον Σάινθ.

Ο Φερστάπεν μπορεί να πέρασε τον Νόρις, ωστόσο δεν κατάφερνε να απομακρυνθεί, όπως τον έχουμε συνηθίσει να κάνει όταν βρίσκεται στην πρώτη θέση. Για αρκετούς γύρους ο Νόρις παρέμενε μέσα στη ζώνη του DRS και δεν άφηνε τον Ολλανδό σε ησυχία.

Τη βαθμολογούμενη 10άδα στο πρώτο στάδιο του αγώνα έκλειναν ο Πιέρ Γκασλί, ο οποίος πίεζε τον Αλόνσο για την 8η θέση, και η έκπληξη του Σίλβερστον, ο Άλεξ Άλμπον με τη Williams. O Σέρχιο Πέρεζ είχε αρχίσει να κάνει πρόοδο και είχε φτάσει στην 11η θέση. Ο Εστεμπάν Οκόν ήταν ο πρώτος οδηγός που εγκατέλειψε, όταν κλήθηκε από την Alpine να μπει στο γκαράζ και να παρκάρει το μονοθέσιό του.

Ενώ ο Φερστάπεν είχε πια ξεφύγει με διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Νόρις, ο Σαρλ Λεκλέρ δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Ράσελ και έτσι η Ferrari έκανε πρώτη την κίνησή της και κάλεσε τον Μονεγάσκο για αλλαγή ελαστικών. Ο Λεκλέρ «ξεφορτώθηκε» τα μεσαία ελαστικά και έβαλε τα σκληρά, προσπαθώντας ταυτόχρονα να κάνει δύο πράγματα: να κάνει το undercut στις McLaren που ήταν μπροστά του και να καλύψει την ίδια σκέψη που μπορεί να έκαναν στη Mercedes με τον Ράσελ.

Η κίνηση του Λεκλέρ πάντως δεν προκάλεσε αλυσιδωτή αντίδραση, καθώς για αρκετούς γύρους κανείς άλλος οδηγός δεν τον ακολούθησε στα pit. Στο μεταξύ, ο Πέρεζ είχε περάσει τον Άλμπον και είχε μπει στη βαθμολογούμενη 10άδα, ωστόσο ήταν ακόμα μακριά από τις θέσεις του βάθρου.

Εκείνος που έκανε την επόμενη κίνηση ήταν ο περσινός νικητής του αγώνα, ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος μπήκε για αλλαγή ελαστικών λίγο μετά το μέσον του αγώνα. Επόμενος ήταν ο Ράσελ, ο οποίος είχε εντυπωσιάσει, κρατώντας τα μαλακά ελαστικά για πάνω από το μισό αγώνα. Το pit stop της Mercedes όμως ήταν αργό και ο Βρετανός, που έβαλε τα μεσαία ελαστικά, επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Λεκλέρ.

Ο Ράσελ, με το πλεονέκτημα της μαλακότερης γόμας ελαστικών, έφτασε γρήγορα πίσω από τον Λεκλέρ και μια πολύ ωραία κίνηση τον πέρασε από την εσωτερική για να περάσει μπροστά του. Η στρατηγική της Mercedes, παρά το αργό Pit stop, κέρδισε.

Στον 33ο γύρο η Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν έμεινε ακινητοποιημένη μέσα στην πίστα, με φλόγες να βγαίνουν από το πίσω μέρος, και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του. Αυτό έδωσε το έναυσμα σε όσους δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop να μπουν στα pit και να τα αλλάξουν. Ο Φερστάπεν άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με μαλακά, όπως έκανε και ο Χάμιλτον, αλλά ο Νόρις έβαλε τα σκληρά.

Ο μεγάλος κερδισμένος από αυτήν τη διαδικασία ήταν ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος βρέθηκε στην 3η θέση, πίσω από τους Φερστάπεν και Νόρις και μπροστά από τον Πιάστρι. Το πλεονέκτημα του Βρετανού ήταν ότι είχε μαλακά ελαστικά στο μονοθέσιό του ενώ οι δύο McLaren εμπρός και πίσω του είχαν τα σκληρά. Ο Ράσελ βρισκόταν στην 5η θέση, μπροστά από τον Αλόνσο, και ακολουθούσαν οι Σάινθ, Πέρεζ, Άλμπον και Λεκλέρ, ο οποίος έκανε και δεύτερο pit stop για να βγάλει τα σκληρά ελαστικά και να βάλει τα μεσαία.

Όταν η πίστα καθαρίστηκε και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα pit, ο αγώνας ξαναξεκίνησε με τον Φερστάπεν να ξεφεύγει εύκολα από τον Νόρις. Ο οδηγός της McLaren ωστόσο είχε το νου του περισσότερο στον Χάμιλτον που βρισκόταν πίσω του παρά στον Φερστάπεν μπροστά του. Ο Νόρις στους πρώτους γύρους μετά την επανεκκίνηση οδήγησε πολύ καλά, αμυνόμενος στον Χάμιλτον, και κατάφερε να διατηρήσει τη 2η θέση, παρά το μειονέκτημα των σκληρότερων ελαστικών.

Ακόμα και όταν ενεργοποιήθηκε το DRS, ο Νόρις κατάφερνε να αμυνθεί με επιτυχία. Το ίδιο έκανε και ο Όσκαρ Πιάστρι στην 4η θέση, που κρατούσε τον Ράσελ πίσω του. Οι μεγάλες μάχες δόθηκαν πιο πίσω, με τον Πέρεζ να περνά τον Σάινθ για την 7η θέση. Από εκεί ξεκίνησε η κατηφόρα για τον οδηγό της Ferrari, αφού αμέσως μετά τον πέρασαν διαδοχικά οι Άλμπον και Λεκλέρ, ρίχνοντάς τον στη 10η θέση. Ο Σάινθ ήταν από τους οδηγούς που δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας και είχε μείνει στην πίστα με φθαρμένα σκληρά ελαστικά.

Τη στιγμή που ο Πιερ Γκασλί επέστρεφε «κουτσαίνοντας» στο γκαράζ της Alpine για να εγκαταλείψει, ύστερα από σύγκρουση με τον Στρολ, ο Σέρχιο Πέρεζ κατάφερε να περάσει και τον Φερνάντο Αλόνσο για να ανέβει στην 6η θέση.

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν απειλήθηκε στους γύρους που απέμεναν και είδε πρώτος την καρό σημαία, κατακτώντας την 8η νίκη του φέτος. Ο Λάντο Νόρις έφερε τη McLaren στη 2η θέση, στον εντός έδρας αγώνα της, και ο Λούις Χάμιλτον διπλασίασε τη χαρά των Βρετανών, παίρνοντας την 3η θέση. Ακολούθηαν οι Όσκαρ Πιάστρι, Τζορτζ Ράσελ, Σέρχιο Πέρεζ, Φερνάντο Αλόνσο, Άλεξ Άλμπον, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.

Επόμενος αγώνας είναι σε δύο εβδομάδες το GP Ουγγαρίας, το 3ήμερο 21-23 Ιουλίου.

Περισσότερα σε λίγο…

FORMULA 1 ARAMCO BRITISH GRAND PRIX 2023 – RACE RESULT

Silverstone Circuit, Silverstone

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 52 1:25:16.938
2 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 52 +3.798s
3 44 Lewis Hamilton MERCEDES 52 +6.783s
4 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 52 +7.776s
5 63 George Russell MERCEDES 52 +11.206s
6 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 52 +12.882s
7 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 52 +17.193s
8 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 52 +17.878s
9 16 Charles Leclerc FERRARI 52 +18.689s
10 55 Carlos Sainz FERRARI 52 +19.448s
11 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 52 +23.632s
12 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 52 +25.830s
13 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 52 +26.663s
14 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 52 +27.483s
15 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 52 +29.820s
16 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 52 +31.225s
17 21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 52 +33.128s
18 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 46 DNF
NC 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 31 DNF
NC 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 9 DNF

2023 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA RBPT 255
2 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA RBPT 156
3 Fernando Alonso ESP ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 137
4 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 121
5 Carlos Sainz ESP FERRARI 83
6 George Russell GBR MERCEDES 82
7 Charles Leclerc MON FERRARI 74
8 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 44
9 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 42
10 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 31
11 Oscar Piastri AUS MCLAREN MERCEDES 17
12 Pierre Gasly FRA ALPINE RENAULT 16
13 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 11
14 Nico Hulkenberg GER HAAS FERRARI 9
15 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 5
16 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 4
17 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA RBPT 2
18 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 2
19 Logan Sargeant USA WILLIAMS MERCEDES 0
20 Nyck De Vries NED ALPHATAURI HONDA RBPT 0

2023 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 411
2 MERCEDES 203
3 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 181
4 FERRARI 157
5 MCLAREN MERCEDES 59
6 ALPINE RENAULT 47
7 WILLIAMS MERCEDES 11
8 HAAS FERRARI 11
9 ALFA ROMEO FERRARI 9
10 ALPHATAURI HONDA RBPT 2

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This