Του Γιάννη Ζωιτού
Αν η περιουσία του Στέφεν Κάρι εκτιμάται σήμερα στα 75 εκατομμύρια δολάρια, παραπάνω από το 25% αυτής προέρχεται από το εν ισχύ συμβόλαιο του την Under Armour που του αποφέρει ετησίως 20 εκατομμύρια. Πρόκειται για την τέταρτη πιο κερδοφόρα σύμβαση αθλητή του ΝΒΑ με εταιρία αθλητικών ειδών, η οποία υπογράφηκε το 2015 ως συνέχεια της αρχικής των 4 εκατ. για κάθε χρονιά που είχε συναφθεί το 2013. Τότε δηλαδή που ο Κάρι, χωρίς να διαθέτει το τωρινό background (τρία δαχτυλίδια, δύο τίτλους MVP, 6 φορές all-star, πρώτος σκόρερ, πρώτος ‘κλέφτης’ κλπ) άφηνε τη Nike και αναζητούσε κάτι πιο προσοδοφόρο.
Τον χειμώνα του 2017 η συνεργασία αυτή λίγο έλειψε να διακοπεί απότομα, εξαιτίας των εντελώς ανάποδων οπτικών των δύο πλευρών στο φαινόμενο ‘Ντόναλντ Τραμπ’. Ο Κάρι δεν είχε διστάσει να εκφράσει δημοσίως τις ξεκάθαρες ενστάσεις του για τα εγκωμιαστικά σχόλια των αφεντικών της αμερικανικής φίρμας για την εκλογή στην προεδρία του αμφιλεγόμενου επιχειρηματία-υποψηφίου των Ρεπουμπλικάνων, ξεκαθαρίζοντας πως δεν τον απασχολούν τα χρήματα στην περίπτωση που “η ηγεσία της εταιρίας δεν είναι στην ίδια γραμμή με τις δικές μου ηθικές αξίες“.
Σε καμία περίπτωση βέβαια η Under Armour, παρά τα δικά της παράπονα από τον Κάρι διότι δεν λάνσαρε συνεχώς τα προϊόντα της, θα έθετε σε κίνδυνο ένα ‘ζωντανό’ deal που της είχε επιτρέψει ν’ αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις της και να εισβάλει ως ανταγωνιστικός παίκτης στην αγορά των αθλητικών, διεκδικώντας ένα σεβαστό κομμάτι της πίτας από τους άλλους κολοσσούς τόσο στις ΗΠΑ όσο και κυρίως στον υπόλοιπο κόσμο. Εξ ου κι ένα ταξίδι του ιδιοκτήτη και του διευθύνοντος συμβούλου της UA στη δυτική ακτή, όπως αποκάλυπταν εκ των υστέρων οι NY Times.
Under Armour shows complete trust in Stephen Curry. The first release of the brand is scheduled on December 11 ? pic.twitter.com/xoLS98ziRH
— Warriors Nation (@WarriorNationCP) November 30, 2020
Μια πρόσφατη έρευνα φανέρωσε μεν μια κάθετη πτώση της φήμης της, ως αποτέλεσμα μιας μίξης διαφορετικών αιτιών, παρόλα αυτά η σχέση με την iconic φιγούρα της πέρασε σε δεύτερο επίπεδο με την (κοινή) απόφαση για τη δημιουργία της Curry Brand. Μιας θυγατρικής με το δικό της λογότυπο (εμπνευσμένο από τα αρχικά του 32χρονου πόιντ γκαρντ) που θ’ ανήκει στη μαμά-εταιρία, αλλά θ’ αφορά αποκλειστικά σειρές ρούχων, παπουτσιών και άλλων πολλών προϊόντων που θα φέρουν την υπογραφή του ηγέτη των Γουόριορς. Ο Κάρι δεν ήθελε να πει ευθέως πως πρόκειται για το ‘αντίπαλο δέος’ της Jordan Brand, που έκανε δισεκατομμυριούχο τον Μάικλ Τζόρνταν, αλλά πάνω εκεί στηρίχθηκε όλο το εγχείρημα, κάμποσα από τα κέρδη του οποίου ανακοινώθηκε πως θα επιστρέφονται στην κοινωνία για έργα που θ’ αφορούν τον απλό πολίτη.
Το πρώτο μεγάλο στοίχημα της Curry Brand είναι αναμφίβολα το νέο signature shoe του Στεφ, το οποίο θα κυκλοφορήσει, διαδικτυακά και στα καταστήματα, στις 11 Δεκεμβρίου. Θα είναι το όγδοο παπούτσι μπάσκετ στα χρόνια της συνεργασίας με την Under Armour και αυτό που -μετά τα δυο-τρία πρώτα σούπερ επιτυχημένα μοντέλα- έχει στόχο να φέρει την επανάσταση στο χώρο της υπόδησης. Μιλώντας για το αποτέλεσμα που είχε στα χέρια του, μέσα από μια δουλειά τριετίας, ο Κάρι ήταν κατενθουσιασμένος. “Διότι πιέσαμε πολύ για να καταφέρουμε να συμβεί όλο αυτό“. Συμπλήρωσε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι “η ομάδα της Under Armour κίνησε βουνά για να φέρει αυτήν την καινοτομία στην πραγματικότητα“.
Σε τι διαφέρει απ’ όλα τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν στην αγορά; Σύμφωνα με τους συντελεστές και τον ίδιο τον Κάρι, η μοναδικότητα εδράζεται στην ενιαία σόλα που ‘γεννήθηκε’ από ένα αφρώδες υλικό, και όχι από καουτσούκ, ενισχύοντας την αίσθηση της σταθερότητας. “Έχω περάσει περισσότερα από 20 χρόνια περηφάνιας δουλεύοντας για καινοτόμα προϊόντα, αλλά τέτοιο ενθουσιασμό γι’ αυτήν τη νέα τεχνολογία είχα να ζήσω πολύ καιρό“, υπογράμμισε ο Φρεντ Ντότζαν, μεγαλοστέλεχος της Under Armour. Το σύστημα ‘Flow’ είναι αυτό που κάνει τον Κάρι ν’ ανυπομονεί για την επιστροφή του στη δράση, καθώς “η τεχνολογία αυτή είναι τρελή, επειδή είναι σιωπηλή. Συνήθιζα να πιστεύω πως το τρίξιμο είναι καλό. Εδώ δεν υπάρχει καν. Κι αυτό γιατί δεν μεσολαβεί αέρας μεταξύ του παπουτσιού και του παρκέ. Είναι το πιο αντιολισθητικό παπούτσι που έχω φορέσει“.
Επειδή πάντως η εικόνα ισοδυναμεί με χιλιάδες λέξεις αραδιασμένες στη σειρά, ο δις MVP του ΝΒΑ παρείχε τη συνταγή σ’ όσους σκοπεύουν να κοπιάρουν το Curry8 Flow, αξίας 160 δολαρίων που πρώτα θα κυκλοφορήσει στην ασπρόμαυρη βερσιόν. Τα βήματα που απαιτείται ν’ ακολουθήσουν είναι συγκεκριμένα.
- Πρώτα εντοπίζεις το πρόβλημα που αφορά το πώς σταματάς να γλιστράς.
- Ακολούθως ψάχνεις την έμπνευση. Φέρνεις, φυσικά, τους κορυφαίους σχεδιαστές παπουτσιών για μπάσκετ και απορρίπτεις το απαρχαιωμένο καουτσούκ.
- Για να προχωρήσεις όμως, πρέπει να τηλεφωνήσεις στους επιστήμονες. Μαζί με τους οποίους θα βρεις τη νέα μέθοδο.
- Αφού καταλήγεις στην ανακάλυψη, καλείς τον τύπο που άλλαξε το παιχνίδι, δηλαδή τον ίδιο τον Κάρι, και τον αφήνεις με το στόμα ανοικτό. Όπως και όσους άλλους δουν το αποτέλεσμα.
- Του εξηγείς τα πλεονεκτήματα (πρόσφυση, πλευρικά βήματα, ακινητοποίηση) και του αποδεικνύεις πως αυτά τα παπούτσια θα του χαρίσουν περισσότερους πόντους.
- Έχεις φροντίσει να είναι ελαφρύτερο, σαν μαξιλάρι στα πόδια, να διώχνει τον κραδασμό και να κρατά τα πόδια φρέσκα.
- Αφού πρώτα έχεις επαναπροσδιορίσει το σχέδιο και έχεις αποκτήσει έναν σκοπό: ν’ αλλάξει το παιχνίδι για καλό.
- Αρκεί να μην είσαι αυτός που στριγγλίζει.
Straight from the lab ? #Curry8 Flow ??? 12.11.20 pic.twitter.com/UU0Bu3Spak
— Stephen Curry (@StephenCurry30) December 5, 2020
Πηγή: Contra