Επιλογή Σελίδας



Ο Lewis Hamilton αναδείχτηκε σε έναν ακόμα αγώνα νικητής, ωστόσο τη νίκη του επισκίασε το σφοδρό και σοκαριστικό ατύχημα του Romain Grosjean, ο οποίος ωστόσο βγήκε αλώβητος από μια χωρίς προηγούμενο φλεγόμενη και κομμένη στα δύο Haas. Χαμμένο βάθρο για τον Perez, ο οποίος εγκατέλειψε από κινητήρα 4 γύρους πριν το τέλος από την 3η θέση.

Η εκκίνηση αποδείχτηκε επεισοδιακή, όχι μόνο για τις προσπεράσεις που έγιναν, αλλά για το γεγονός πως ο αγώνας αμέσως διεκόπη. Αιτία ήταν το σφοδρό ατύχημα του Romain Grosjean, μετά τη στροφή 3, Ο Γάλλος, κάνοντας προς τα αριστερά για να αποφύγει μονοθέσια, ακούμπησε με τον εμπρός αριστερά τροχό του Daniil Kvyat κάτι που τον έθεσε εκτός πορείας, στέλνοντάς τον χωρίς έλεγχο πάνω στις μπαριέρες.

Η πρόσκρουση οδήγησε σε έκρηξη του μονοθεσίου, το οποίο κόπηκε κυριολεκτικά στα δύο και τυλίχτηκε στις φλόγες. Αμέσως ο νους πήγε στο κακό, ωστόσο ο Γάλλος βγήκε ταχύτατα από εγκαύματα, αντιλαμβανόμενος τη σοβαρότητα της κατάστασης, και δρώντας από ένστικτο.

Παρ’ όλα αυτά, έδειχνε πως είχε χτυπήσει από το ατύχημα αυτό, καθώς αποχώρησε με φορείο, υποβασταζόμενος από το ιατρικό προσωπικό της πίστας.

Η Haas έσπευσε μέσω του Twitter να επιβεβαιώσει πως ο οδηγός της είχε κανονικά τις αισθήσεις του, ένιωθε οκ, ενώ όπως ήταν δεδομένο ο Γάλλος πήγε για ιατρικό έλεγχο ώστε να διαπιστωθούν τυχόν τραύματα εσωτερικά. Απ’ όλα τα πλάνα εντός πίστας από το ατύχημα φαινόταν πως ο Grosjean κυριολεκτικά σώθηκε από το halo στη VF-20 του, με το cockpit του οδηγού να είναι το μοναδικό που έμεινε κυριολεκτικά άθικτο.

https://youtu.be/ZQ7_En2xEm4

Προφανώς ελάχιστο ενδιαφέρον είχε ο αγώνας εκείνη τη στιγμή, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στο εάν είναι σώος και αβλαβής ο Γάλλος, που είναι μέλος της ευρύτερης ομάδας του αθλήματος. Επίσης, δεδομένου ότι η χαλασμένη μπαριέρα θα έπρεπε να επισκευαστεί για να συνεχιστεί ο αγώνας, ένα μεγάλο χρονικό διάστημα παρήλθε, γεγονός που έδωσε την ευκαιρία στις ομάδες να ενημερωθούν για την κατάσταση του Γάλλου και να επιδιορθώσουν τυχόν προβλήματα που προκλήθηκαν στα μονοθέσια κατά την εκκίνηση.

Η επανεκκίνηση ήρθε στις 17:40, με τους οδηγούς να παίρνουν τις θέσεις τους στο grid.

Κατά την επανεκκίνηση, έγινε ακόμα ένα συμβάν που διέκοψε τον ρυθμό, αυτή τη φορά με τον Daniil Kvyat εκ νέου και τον Lance Stroll θύμα. Ο Ρώσος στη στροφή 8 άργησε να φρενάρει, πέφτοντας πάνω στον Καναδό οδηγό, τον οποίο και αναποδογύρισε. Αμέσως βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστας, με τον οδηγό να βγαίνει από την αναποδογυρισμένη RP20 χωρίς κανένα πρόβλημα.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας παρέμεινε στην πίστα για αρκετή ώρα, μέχρι να απομακρυνθούν τα συντρίμμια. Απομακρύνθηκε στο τέλος του 8ου γύρου, με τη δράση να συνεχίζει κανονικά.

Η δράση εκτυλίχτηκε χωρίς απρόοπτα αυτή τη φορά, με αρκετά προσπεράσματα στις πρώτες στροφές. Μεγάλος ευνοημένος ο Carlos Sainz που σκαρφάλωσε 8ος, με τον Leclerc 7ο. Ο Valtteri Bottas, που υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε μπει για αλλαγή γόμας σε σκληρή είχε πέσει τελευταίος, προσπαθούσε να ανέβει στην κατάταξη, μαχόμενος με τον Sebastian Vettel.

Οι Leclerc – Sainz – Ricciardo επιδόθηκαν σε ωραία μάχη, με την ενεργοποίηση του DRS. Μεγάλος χαμένος ήταν ο Μονεγάσκος καθώς δέχτηκε προσπέραση και από τους δύο τους. Αρχικά, ο Ισπανός τον πέρασε στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, ενώ ο οδηγός της Renault επωφελήθηκε από γλίστρημα της SF1000 και βούτηξε στα φρένα της 8. Ο Leclerc λίγο πιο μετά δέχτηκε προσπέραση και από τον Gasly, χωρίς να καταφέρει να διατηρηθεί στη θέση του στην επόμενη ευθεία.

Έτσι, ο οδηγός της Ferrari έπεσε 10ος, δεχόμενος πολιορκία και από την έτερη AlphaTauri του Daniil Kvyat, με τον Ρώσο να δέχεται ποινή 10 δευτερολέπτων ως υπαίτιος για το συμβάν με τον Stroll.

Ο πρώτος που άλλαξε ελαστικά εντός του αγώνα ήταν ο Daniel Ricciardo, ο οποίος μπήκε στον 17ο γύρο για να βάλει τη σκληρή γόμα, βλέποντας πως δεν μπορούσε να κλείσει τη διαφορά με τον Sainz που ήταν 7ος.

Μπροστά δεν υπήρχε ιδιαίτερη δράση, με τον Lewis Hamilton να διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από τον Verstappen που ήταν 2ος και τον Sergio Perez να έχει ανέβει 3ος, ανοίγοντας μάλιστα τη διαφορά από τον 4ο Alex Albon.

Μετά τον Ricciardo ακολούθησαν για αλλαγές ελαστικών οι Ocon, Kvyat και Raikkonen, ενώ ένα γύρο μετά μπήκε και ο πρωτοπόρος Hamilton για να βάλει τη μέση γόμα.

Σταδιακά ακολούθησαν όλοι οι οδηγοί, ένδειξη πως η μέση γόμα βρισκόταν στο τέλος της ζωής της. Οι στρατηγικές εκεί διαφοροποιήθηκαν, με αρκετούς οδηγούς να επιλέγουν τη μέση, ενώ άλλοι επέλεξαν τη σκληρή.

Δυσκολίες αντιμετώπισε ο Bottas, ο οποίος έπεσε στα νύχια του Lando Norris, ο οποίος με φρέσκια μέση γόμα και το DRS προσπέρασε το Φινλανδό που είχε σκληρή γόμα αρκετών γύρων. Ένα γύρο μετά, ο Φινλανδός μπήκε για αλλαγή (ξανά) ελαστικών και έβαλε τη μέση.

Η επάνοδος του Sainz συνεχιζόταν παράλληλα. Ο Ισπανός, έχοντας πέσει πίσω από τις Renault των Ricciardo και Ocon μετά τα pitstops, ανέκαμψε, προσπέρασε ταχύτατα και τους δύο, ανεβαίνοντας έτσι 6ος, μόλις μια θέση πίσω από τον ομόσταβλό του, Lando Norris στην 5η θέση.

Με τη μέση του αγώνα να έχει παρέλθει, ο μοναδικός οδηγός που έδινε θέαμα ήταν ο Valtteri Bottas, στην προσπάθειά του να τερματίσει όσο πιο ψηλά μπορούσε. Ο Φινλανδός ανέκαμπτε από το 2ο pitstop του και πέρασε άμεσα τον Charles Leclerc για να μπει στη βαθμολογούμενη 10άδα.

Εκείνη τη στιγμή, οι δύο Red Bull μπήκαν για ακόμα μια αλλαγή ελαστικών, σηματοδοτώντας τα δεύτερα pitstop.

Καθυστερημένο ήταν το pitstop του Verstappen, γεγονός που τον περιόρισε αναφορικά με τις όποιες προσπάθειές του να απειλήσει τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός βέβαια απάντησε άμεσα, μην επιτρέποντας το undercut, βάζοντας τη σκληρή γόμα στον επόμενο γύρο.

Με τις τελευταίες τους αλλαγές οι οδηγοί επιχείρησαν να φτάσουν μέχρι το τέλος. Ο Max Verstappen έκανε μια τελευταία αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη μέση γόμα, με σκοπό να εξασφαλίσει απροβλημάτιστα τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Λίγους γύρους πριν το τέλος, ο αγώνας επεφύλασσε ακόμα ένα συμβάν, με τον Sergio Perez να εγκαταλείπει από την 3η θέση λόγω αστοχίας του κινητήρα Mercedes της Racing Point του. Αυτό, έδωσε ένα ανέλπιστο βάθρο στον Alex Albon και τη Red Bull, η οποία είδε και τα δύο της μονοθέσια στο 2-3.

Έτσι, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο αγώνας έληξε με αργούς ρυθμούς, με τον Hamilton να κερδίζει τον 95ο του αγώνα. 2η θέση και ταχύτερος γύρος από τον Max Verstappen, με τον ομόσταβλό του στην 3η θέση.

Εικόνα

Εκπληκτική ανάκαμψη για Sainz ο οποίος τερμάτισε 5ος, μια θέση πίσω από τον Lando Norris. 6ος ο εκπληκτικός Gasly, 7oς ο Ricciardo, 8ος ο Bottas, 9ος ο Ocon, 10η θέση και ένας βαθμός για τον Leclerc.

Έτσι, με την ελπίδα ο Romain Grosjean να αγωνιστεί στον επόμενο αγώνα το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, η Formula 1 θα παραμείνει στην πίστα του Sakhir, για το Grand Prix του Sakhir, στην εξωτερική χάραξη της πίστας.

2020 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 332
2 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 201
3 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA 189
4 Daniel Ricciardo AUS RENAULT 102
5 Sergio Perez MEX RACING POINT BWT MERCEDES 100
6 Charles Leclerc MON FERRARI 98
7 Lando Norris GBR MCLAREN RENAULT 86
8 Carlos Sainz ESP MCLAREN RENAULT 85
9 Alexander Albon THA RED BULL RACING HONDA 85
10 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI HONDA 71
11 Lance Stroll CAN RACING POINT BWT MERCEDES 59
12 Esteban Ocon FRA RENAULT 42
13 Sebastian Vettel GER FERRARI 33
14 Daniil Kvyat RUS ALPHATAURI HONDA 26
15 Nico Hulkenberg GER RACING POINT BWT MERCEDES 10
16 Kimi Räikkönen FIN ALFA ROMEO RACING FERRARI 4
17 Antonio Giovinazzi ITA ALFA ROMEO RACING FERRARI 4
18 Romain Grosjean FRA HAAS FERRARI 2
19 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 1
20 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 0
21 George Russell GBR WILLIAMS MERCEDES 0

2020 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 MERCEDES 533
2 RED BULL RACING HONDA 274
3 MCLAREN RENAULT 171
4 RACING POINT BWT MERCEDES 154
5 RENAULT 144
6 FERRARI 131
7 ALPHATAURI HONDA 97
8 ALFA ROMEO RACING FERRARI 8
9 HAAS FERRARI 3
10 WILLIAMS MERCEDES 0