Του Νίκου Παπαδογιάννη
O αντικατοπτρισμός στη Μόσχα κράτησε μόλις 7 λεπτά. Τον διέλυσε η παγωνιά, προσγειώνοντας ανώμαλα όσους πήγαν να ονειρευτούν έναν καινούριο θρίαμβο επί της μαθημένης να βλέπει κόκκινες πλάτες ΤΣΣΚΑ. Η αρκούδα δεν τρέφεται πάντοτε με κουτόχορτο.
Ο Ολυμπιακός εμφανίστηκε στο γήπεδο με καθαρό μυαλό και έκανε τους Ρώσους να θυμηθούν τα παλιά χουνέρια, αλλά η ομάδα του 2020 δεν θυμίζει εκείνη της δεκαετίας που προηγήθηκε παρά μόνο στις φανέλες και σε ορισμένα γκριζαρισμένα πρόσωπα.
Όταν οι αυταπάτες διαλύθηκαν, έμεινε στο παρκέ μόνο μία ομάδα. Όσο μεγάλη και αν είναι η διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα στις δύο ομάδες, δεν έχει νόημα να κρύψουμε λόγια.
Η εικόνα του Ολυμπιακού, στα τελευταία τριάντα λεπτά του παιχνιδιού, ήταν αξιοθρήνητη. Και φυσικά δεν του έφταιγε η διαιτησία, που έστειλε τον προπονητή του στα αποδυτήρια…
Εάν το σχέδιο του Γιώργου Μπαρτζώκα ήταν να πάρει το ματς με 7 λεπτά μπάσκετ και 33 λεπτά ανταρτοπόλεμο, μάλλον χτύπησε λάθος πόρτα.
Η βασική πεντάδα, με τη συνύπαρξη Σλούκα και Σπανούλη, είχε το know-how σε υψηλό βαθμό και το απέδειξε στην πράξη.
Το ματς ξεκίνησε με σκορ 9-17 και ο Ολυμπιακός θα μπορούσε να ξεφύγει και περισσότερο, αν δεν έβρισκε ξαφνικά το χέρι του από το τρίποντο ο Σενγκέλια του 20%.
Χρειαζόταν ωστόσο υποστήριξη μετά το πρώτο rotation, όταν βρέθηκε αίφνης στο παρκέ ένα σχήμα με κάκιστες επιδόσεις στον δημιουργικό τομέα και στο σκοράρισμα.
Στα εννέα λεπτά που ακολούθησαν, ο Ολυμπιακός πέτυχε ακριβώς 4 πόντους: δύο με βολές του Βεζένκοφ από φάουλ στο τρίποντο και δύο από ένα κλέψιμο του Λαρεντζάκη στον αφηρημένο Κλάιμπερν. Δηλαδή, τίποτε.
Η ΤΣΣΚΑ δεν είχε παρά να αξιοποιήσει τα κορμιά που έκρυβαν το καλάθι της και το ατομικό χάρισμα αστέρων όπως ο Τζέιμς στην άλλη άκρη.
Οι Ρώσοι δεν χρειάστηκε να σουτάρουν με ποσοστό μεγαλύτερο του 40% για να ξεφύγουν με διψήφιες διαφορές ούτε να κυκλοφορήσουν τη μπάλα με τον συνήθη οίστρο τους.
Πήραν το ματς περίπατο όχι με ρεσιτάλ, αλλά με τη μηχανή στο ρελαντί: 27/64 σουτ, 13 λάθη, 17 ασίστ.
Όταν χρειάζονταν μία διορθωτική κίνηση, την έβρισκαν στα επιθετικά ριμπάουντ (11), στην άμυνα, στις τάπες, στα φτηνά λάθη των αντιπάλων της. Οι χαμάληδες της ΤΣΣΚΑ ίδρωσαν απόψε περισσότερο από τις φίρμες της.
Ο Ολυμπιακός έβρισκε σκορ μόνο από τις εμπνεύσεις του νηφάλιου αλλά άστοχου Σπανούλ (7 τελικές πάσες, 0/5 τρίποντα) και πουθενά αλλού.
Ο Σλούκας έγραψε περισσότερα λάθη παρά ασίστ, ενώ οι ψηλοί του ένιωθαν σαν νάνοι ανάμεσα στα χταπόδια με τα μακριά πλοκάμια. Για τη διαφορά αθλητικότητας ανάμεσα στους γκαρντ των δύο ομάδων καλύτερα να μην ανοίξουμε συζήτηση.
Μάλιστα η δουλειά του Ολυμπιακού έγινε ακόμα πιο δύσκολη όταν πέρασε στο παιχνίδι ο ΜακΚίσικ, αφού η ΤΣΣΚΑ του πρόσφερε απλόχερα το σουτ και ταμπουρώθηκε ακόμα περισσότερο στα μετόπισθεν.
Ο «Σακ» του Ολυμπιακού μπορεί να έχει μούσκουλα και δυνατά πόδια, μπορεί να είναι οδοστρωτήρας στο ανοιχτό γήπεδο, αλλά ουδείς στην Euroleague θα φοβηθεί τον σούτινγκ-γκαρντ των 5/26 τριπόντων σε επιθέσεις 5 εναντίον 5.
Η απροπονησιά λόγω της επιδημίας των Covid-19 στον Πειραιά είναι το μοναδικό ελαφρυντικό του Ολυμπιακού για την αποψινή, άνευρη και παθητική εμφάνισή του.
Εφ’ όσον αφαιρέσουμε αυτήν την παράμετρο από την εξίσωση, θα πρέπει να στραφούμε στον ρεαλισμό και να ομολογήσουμε ότι ορισμένοι αντίπαλοι δεν είναι για τα δόντια του.
Ο Ολυμπιακός μπορεί να μετράει 5 νίκες στη διοργάνωση, αλλά καμία από αυτές δεν επιτεύχθηκε απέναντι σε αντίπαλο που ονειρεύεται τίτλους και μεγαλεία.
Εάν συνεχίσει με δύο νίκες στους αγώνες που ακολουθούν, με Ερυθρό Αστέρα στο Βελιγράδι και Βαλένθια στον Πειραιά, θα αντικρύσει το μέλλον με ανανεωμένη σιγουριά και θα πλασαριστεί πιο κοντά στις θέσεις που επιτρέπουν αισιοδοξία.
Το πρώτο βήμα προς την πρόοδο, όμως, είναι η αυτοκριτική. Σε μία διαδρομή όπου κάθε στροφή κρύβει λακκούβες, δεν υπάρχει η πολυτέλεια για πειραματισμούς και αλχημείες πάνω στου κασίδη το κεφάλι.
Ο Ολυμπιακός έφτασε στο 1/3 της κούρσας χωρίς να έχει ακόμη αποσαφηνίσει τους ρόλους του και χωρίς να έχει αποκτήσει αγωνιστική ταυτότητα. Εάν επιθυμεί να κάνει θόρυβο στη συνέχεια της σεζόν, θα χρειαστεί να πετύχει υπερβάσεις.
Πηγή: Gazzetta