Tη νίκη στον τελευταίο αγώνα του 2020 κατέκτησε ο Max Verstappen για τη Red Bull, μπροστά από τους Valtteri Bottas και Lewis Hamilton οι οποίοι τερμάτισαν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, σε ένα αγώνα που είδε επίσης τη McLaren να κατακτά τη τρίτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών!
Oι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα των 55 γύρων αρκετά συντηρητικά, με τις πρώτες θέσεις να μένουν ως έχουν και τους 20 οδηγούς να ολοκληρώνουν τον πρώτο γύρο δίχως απρόοπτα.
Ο Pierre Gasly, εκμεταλλευόμενος τα μαλακά του ελαστικά, κατάφερε να περάσει τις 2 Renault στους 3 πρώτους γύρους, δυσχερένοντας με τον τρόπο αυτό το έργο της γαλλικής ομάδας στη μάχη της για τη τρίτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών καθώς οι δύο οδηγοί της McLaren βρίσκονταν στις θέσεις 4 και 6 στα πρώτα στάδια του αγώνα.
Η πρώτη μάχη εντός της κορυφαίας πεντάδας ήρθε στον έβδομο γύρο, με τον Alex Albon να καταφέρνει να προσπερνά τον Lando Norris, ενώ μόλις δύο γύρους μετά ο Lance Stroll με μία κίνησή του στον Pierre Gasly πέρασε στην έβδομη θέση.
Στο σημείο αυτό, η μάχη για τη τρίτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών είχε πάρει φωτιά, με τη McLaren να περνά τη Racing Point για μόλις 2 βαθμούς.
Μια μεγάλη στιγμή στη μαχή αυτή ήρθε μόλις ένα γύρο μετά με την RP20 του Sergio Perez να ακινητοποιείται αμέσως μετά τη 19η στροφή της πίστας, την ώρα που ο ίδιος προσπαθούσε με μία εναλλακτική να μπει στους βαθμούς έχοντας εκκινήσει τελευταίος.
Το συμβάν αυτό σήμανε την εμφάνιση αρχικά του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ενώ στη συνέχεια οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να καταφύγουν στο κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για την ασφαλή απομάκρυνση της Racing Point.
Oι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν τη μέση και μαλακή γόμα της Pirelli έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το γεγονός αυτό, με το σύνολο του grid να επιλέγει να συνεχίσει τον αγώνα με τη σκληρή γόμα, πλην των Charles Leclerc και Antonio Giovinazzi.
Η επανεκκίνηση είδε τον Daniel Ricciardo, ο οποίος χρησιμοποιούσε ήδη τη σκληρή γόμα, να αναρριχάται στην 5 θέση, σε βάρος των δύο McLaren, του Lance Stroll και του Esteban Ocon, με τον Carlos Sainz μάλιστα να βρίσκεται υπό διερεύνηση για υπερβολικά αργή οδήγηση στο pit lane.
Πιο πίσω, το στοίχημα της Ferrari με τη μέση γόμα του Charles Leclerc φάνηκε να μην αποδίδει καθώς ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση, χάνοντας πολλές θέσεις προτού μπει τελικά στα pit και συνεχίσει τον αγώνα του τελευταίος.
Με τον αγώνα να βρίσκεται στο μέσο του, ο Max Verstappen συνέχιζε να βρίσκεται στη πρωτοπορία, αυξάνοντας σταθερά τη διαφορά του από τον δεύτερο Valtteri Bottas και τον τρίτο Lewis Hamilton. Ο Alex Albon συνέχιζε να βρίσκεται στη τέταρτη θέση μπροστά απο τον «best of the rest» Daniel Ricciardo ο οποίος παρέμενε στη πέμπτη θέση που βρέθηκε μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, παρά το γεγονός πως τα σκληρά ελαστικά του είχαν 10 γύρους παραπάνω σε σχέση με αυτά των μονοθεσίων γύρω του.
Με 20 γύρους να απομένουν στον αγώνα, τα φώτα στράφηκαν σε ένα τρενάκι 3 μονοθεσίων που είχε σχηματιστεί πίσω από τον Sebastian Vettel σε μία μάχη για την ένατη θέση, την ώρα που ο teammate, Charles Leclerc, βρισκόταν σε μία μάχη με τη Williams του George Russell για την 14η θέση.
Ο Sebastian Vettel ωστόσο μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών λίγους γύρους μετά, φορώντας στη Ferrari του τα μέσα ελαστικά της Pirelli και πέφτοντας στη 15η θέση.
Την ίδια κίνηση έκανε κι ο Daniel Ricciardo, ο οποίος αποφάσισε να αλλάξει τα 40 γύρων σκληρά ελαστικά του για ένα σετ της μέσης γόμας, κάνοντας την εμφάνιση του ξανά στη πίστα στην έβδομη θέση, ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Pierre Gasly.
Με τον αγώνα να μπαίνει στους τελευταίους 10 γύρους, ο ρυθμός του Valtteri Bottas φάνηκε να μειώνεται δραματικά με τους Lewis Hamilton και Alex Albon να τον πλησιάζουν γρήγορα.
Ο Φιλανδός ωστόσο φάνηκε να μην έχει πει την τελευταία του λέξη ανεβάζοντας τελικά τον ρυθμό του, αφήνοντας τους δύο οδηγούς τελικά στη τρίτη και τέταρτη θέση.
Η τελευταία καρό σημαία της σεζόν είδε τον Max Verstappen να κατατακτά τη νίκη και τον ταχύτερο γύρο στη Yas Marina, τη πρώτη για οδηγό εκτός της Mercedes από το 2013 στη πίστα του Άμπου Ντάμπι.
The moment @Max33Verstappen made it ? wins in F1! ?#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/B7F0tdBlCU
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Valtteri Bottas με διαφορά 15,976δ από τη κορυφή, ενώ τη τρίτη θέση κατέκτησε ο Lewis Hamilton στην επιστροφή του στη Formula 1 έπειτα την ασθένειά του με COVID-19.
https://youtu.be/6mWOoOQOjG0
O teammate του νικητή, Alex Albon, με την έτερη Red Bull πήρε τη τέταρτη θέση στον αγώνα, ενώ πίσω του στη πέμπτη και έκτη θέση βρέθηκαν οι δύο McLaren, η οποία κατέκτησε την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο Daniel Ricciardo τελικά παρέμεινε στην έβδομη θέση όπου βρέθηκε μετά το pit stop του στη τελευταία του εμφάνιση με τη Renault, μία θέση μπροστά Pierre Gasly της AlphaTauri. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι Esteban Ocon και Lance Stroll.
https://youtu.be/a92evkEC0qo
https://youtu.be/Cqgz5Rfe7WA
2020 Driver Standings
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 347 | |
2 | FIN | MERCEDES | 223 | |
3 | NED | RED BULL RACING HONDA | 214 | |
4 | MEX | RACING POINT BWT MERCEDES | 125 | |
5 | AUS | RENAULT | 119 | |
6 | ESP | MCLAREN RENAULT | 105 | |
7 | THA | RED BULL RACING HONDA | 105 | |
8 | MON | FERRARI | 98 | |
9 | GBR | MCLAREN RENAULT | 97 | |
10 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 75 | |
11 | CAN | RACING POINT BWT MERCEDES | 75 | |
12 | FRA | RENAULT | 62 | |
13 | GER | FERRARI | 33 | |
14 | RUS | ALPHATAURI HONDA | 32 | |
15 | GER | RACING POINT BWT MERCEDES | 10 | |
16 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 4 | |
17 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 4 | |
18 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 3 | |
19 | FRA | HAAS FERRARI | 2 | |
20 | DEN | HAAS FERRARI | 1 | |
21 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
22 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
23 | BRA | HAAS FERRARI | 0 |