Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Η εικόνα των μηχανικών της Mercedes να μην γνωρίζουν τι να κάνουν στο διπλό πιτ στοπ της ομάδας στο Σακχίρ, σίγουρα δεν ικανοποίησε κανέναν στη γερμανική ομάδα.
Οι μηχανικοί της Mercedes ήταν… χαμένοι και έβαλαν τα δύο μπροστινά ελαστικά από το σετ του Bottas στον Russell, με συνέπεια ο Βρετανός να χρειαστεί να ξαναμπεί άρον-άρον στα πιτ στον επόμενο γύρο, προκειμένου να διορθωθεί η πρωτοφανής γκάφα!
Ο επικεφαλής μηχανολογίας στην πίστα, Andrew Shovlin, επιχείρησε να ρίξει… φως στην υπόθεση, ερμηνεύοντας ακριβώς τι συνέβη κατά τη διάρκεια του πιο… εφιαλτικού λεπτό στη σύγχρονη ιστορία της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας.
Σύμφωνα με τον Shovlin, όλη η παρεξήγηση προήλθε από το σύστημα ενδοεπικοινωνίας της ομάδας, το οποίο «δίνει προτεραιότητα στα μηνύματα. Όταν για παράδειγμα ο Ron (Meadows) κάλεσε τα πληρώματα να ετοιμάσουν τα ελαστικά για τους δύο οδηγούς, υπήρξαν πολλά μηνύματα την ίδια στιγμή στο σύστημα. Το σύστημα ξέρει να δίνει προτεραιότητα στα μηνύματα που προέρχονται από τον Ron, γιατί το πιο σημαντικό είναι τα ελαστικά».
Φαίνεται, ωστόσο, πως την κομβική στιγμή το σύστημα δεν λειτούργησε σωστά, με συνέπεια τουλάχιστον τα μισά μέλη της ομάδας των πιτ στοπ να μην λάβουν το μήνυμα. Έτσι τα δύο μονοθέσια μπήκαν στα πιτ, όμως τα ελαστικά δεν ήταν έτοιμα!
Ο Shovlin είπε ότι από τη στιγμή που το μισό pitcrew αγνοούσε τι ελαστικά έπρεπε να επιλέξει, ήταν αρκετό για να προκαλέσει τις χαοτικές σκηνές που όλοι παρακολουθήσαμε.
«Υπήρχε πολύ λίγος χρόνος μεταξύ του αυτοκινήτου ασφαλείας και της εισόδου του George στα πιτ. Απλά πρέπει να περάσουμε από όλα τα αρχεία καταγραφής για να δούμε πώς λειτουργεί αυτό. Και μόλις το κατανοήσουμε πλήρως και συμπληρώσουμε μερικά από τα κενά που δεν είμαστε σίγουροι αυτή τη στιγμή, μπορούμε στη συνέχεια να δούμε μια λύση για τον επόμενο αγώνα στο Αμπού Ντάμπι» τόνισε ο Shovlin.
Πηγή: Car & Driver